Karácsonyi készülődés

Orbán Szilvi | október 14, 2012
A héten az egyik üzletben sétálgattam, amikor is feltűnt, hogy már megérkeztek a különböző márkájú és minőségű csoki mikulások, ehető karácsonyfadíszek, karácsonyi sütik, stb. Először felháborodtam rajta, hogy még csak október közepe van, de máris tele vannak a boltok ilyenekkel. De utána az jutott az eszembe, hogy tulajdonképpen még a hasznomra is válik.  

Elhatároztam ugyanis, hogy idén időben el kezdek készülni a karácsonyra, nem hagyok mindent az utolsó pillanatra. Időben elkezdem a menühöz beszerezni a hozzávalókat, a karácsonyfára a díszeket, a dekorációt, stb. S ebben a boltok is a segítségemre lesznek, ha már ilyen korán elkezdik árusítani a karácsonyi dolgokat. Annyi szépséghibája lehet majd a dolognak, hogy kicsit drágábban szerezhetek be pár holmit, de nem biztos, hogy jó ötlet arra várni, hogy majd biztos olcsóbb lesz később. Igen, lehet, hogy később olcsóbb lesz, de ha arra várok, akkor tuti, hogy elfogy, mire odaérek. Plusz még a tennivalókkal is csúszni fogok a nagy spórolásban.  

Persze azért lehet tilitolizni, lehet felcserélgetni a tennivalókat, hogy éppen azt csinálni, amihez épp akciós termékek vannak. De ez már csak részletkérdés. Ezt már mindenki egyénileg eldönti, hogy neki mi a legkézenfekvőbb.  

Az biztos, hogy én az idei karácsonyt egy program szerint fogom végig csinálni, amit a rendteremto.hu blogon találtam. A blog írója beosztotta a karácsonyig hátralévő időt, minden hétre jut valami tennivaló. Az első hetekben a takarításé a főszerep, majd utána jöhet a dekoráció, a sütés-főzés, ajándékok, ráhangolódás az ünnepekre.  

A program holnap, október 15-én kezdődik, s december 23-ig tart. Minden hétfőn feltöltésre kerülnek a hét teendői.  

A blogról le lehet tölteni a programhoz szükséges listákat, amik segítségünkre lesznek majd.  

Terveim szerint minden vasárnap beszámolok arról, hogy én hogyan végeztem el a tennivalókat, vagy éppen hogyan nem :) Leírom a tapasztalataimat a dologgal kapcsolatban, hogy nálunk hogyan alakulnak a dolgok. Igazából nem számítok hektikus készülődésre, hiszen nálunk (még) nincs gyerek, csak egy kutya, egyikőnk sem egy szétszórt ember (na jó, én agyilag vagyok szétszórt), könnyen megy a rendrakás és a takarítás is.
Nekem inkább azért kell ez a program, mert hajlamos vagyok halogatni a dolgokat, mondván, hogy még sok idő van hátra, bőven lesz időm mindenre. Aham, persze. Aztán az utolsó héten meg megszakadok, annyi minden szakad a nyakamba, azt sem tudom, hogy mibe kezdjek. Aztán persze jön az agybaj, a kapkodás, az idegeskedés, hogy nem leszek készen. Az ideg ráragad a páromra is, s ilyenkor szoktak jönni az oly sok családban előforduló veszekedések is. Na én ebből nem kérek :)  

Ha te sem szeretnél mindent az utolsó pillanatra hagyni, tarts velem/velünk és készüljünk együtt a Karácsonyra.  

A program részleteit és a letölthető listákat, táblázatokat itt megtalálod.  

Holnap kezdünk ;)  

Update: holnap elhelyezek egy visszaszámlálót, hogy lássuk, mennyit kell még aludnunk Karácsonyig ;) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése