Gyümölcsös joghurttorta

Orbán Szilvi | december 13, 2012
Imádom az ilyen könnyű tortákat, bármennyit meg tudok belőle enni, anélkül, hogy betelnék vele. 

Hozzávalók
6 tojásos piskóta (én feleztem, mert a krémet jobban szeretem)
2 nagy pohár gyümölcsjoghurt (olyan ízű, mint amilyen gyümölcsöt használsz fel, én ebben az esetben barackos joghurtot használtam)
5 dkg étkezési zselatinpor
1 kispohár tejföl
8 ek porcukor
1 dl víz
ízlés szerint gyümölcs

A 6 tojásos piskóta elkészítése

Először felverjük a 6 tojásfehérjét 8 dkg cukorral (utálok sütés közben mosogatni, ezért mindig ezzel kezdem, így a fehérjés keverővel simán ki lehet keverni a sárgáját is, fordítva már nem lenne szerencsés), majd félretesszük. A 6 tojássárgáját kikeverjük a maradék 4 dkg cukorral. A fehérjét óvatosan hozzákeverjük a sárgájához, majd beleszitálunk 12 dkg lisztet. Jól elkeverjük, majd tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben, közepes lángon (7 fokozatos gázsütőn 4-es) tűpróbáig sütjük. Mikor megsült, kiborítjuk és hagyjuk kihűlni.

Miközben a piskóta hűl, összeállítjuk a joghurtos krémet.
Egy tálban összekeverjük a joghurtot, a tejfölt és a porcukrot. Ezután a zselatinport 1 dl hideg vízben csomómentesre elkeverjük, majd folyamatosan keverve felmelegítjük, hogy a por felolvadjon, de még ne forrjon. Hozzáadjuk a joghurtos krémhez és jól elkeverjük.
A piskótát vissza tesszük a formába (hogy a joghurtos krém szépen megdermedjen rajta) és az egész joghurtos masszát ráöntjük. Én tettem barackot a piskótára is, még mielőtt leöntöttem volna.
Ízlés szerint gyümölcsökkel díszítjük, majd hűtőbe tesszük legalább 1 órára, hogy megdermedjen.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése