A tökéletes saláta anatómiája

Orbán Szilvi | május 19, 2013
Mióta száműzetésemet töltöm a kedvenc ételeim világából, s elkezdtem az egészségesebb kaják után kutatgatni, rájöttem, hogy én nagyom szeretem a salátákat. Gyakorlatilag marha egyszerű kaja és nagyon, nagyon sokféleképpen el lehet készíteni. De gondolom ezzel nem árultam el újat :)

Egy ilyen "gasztrotúra" (receptek felkutatása a neten) alkalmával akadtam erre az oldalra, ahol leírják, hogy milyen is a tökéletes saláta, milyen alkotóelemekből áll össze, hogy mindenféle jó és hasznos tápanyaghoz hozzájussunk, plusz még a szemünket is jóllakassuk.

1.) az alap, ami bármilyen saláta lehet, mint pl.:
● rukkola
● galambsaláta
● káposzta
● jégsaláta
● sima fejessaláta

2.) minden, ami egy kis extra zöldet visz a salátába:
● avokádó
● búzacsíra
● olíva
● kígyóuborka

3.) élénk színek:
● pritamin/kaliforniai paprika
● lilalhagyma
● sárgarépa
● mangó
● eper (most úgyis szezonja van/lesz)

4.) egy kis ropogtatnivaló:
● dió
● földimogyoró
● kesudió
● fenyőmag (pirítva)
● almadarabkák

5.) még több egészséges hozzávaló:
● mazsola
● mentalevelek

6.) szükség van természetes fehérjére (proteinre) is:
● fetasajt
● mozzarella
● tenger gyümölcsei (természetesen elkészítve)
● grillezett csirkemell, lazac

7.) ami elhagyhatatlan, azaz a dresszing:
● balzsamecet
● olívaolaj
● kapros-joghurtos
● bazsalikomos
● ezersziget

Amiket itt felsoroltam, nem egyszerre kell beletenni, hanem épp, amilyen salátát szeretnénk összeállítani :) De mindegyikből legyen legalább egy alkotóelem :)  Igyekezzünk maximálisan kihasználni a szezonális alapanyagokat, hiszen minden akkor a legolcsóbb, amikor épp szezonja van :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése