20 napos lomtalanítási kihívás 1. nap - Gyógyszerek

Orbán Szilvi | augusztus 21, 2013
Ahogyan azt ma reggel a Facebook-on írtam, ma a gyógyszerek átnézése, lomtalanítása (volt) a feladat.
Ha esetleg lennének olyanok, akik nem követnek FB-n, azoknak leírom itt is a feladatokat :) 

Szóval a feladatok:
1. Vedd elő az összes létező, otthon megtalálható gyógyszereidet.
2. Borítsd ki egy nagy felületre, ez lehet az ágy, az asztal, a padló, rád bízom
3. Nézd át a szavatossági időket, ami lejárt, tedd félre.
4. Amik nincsenek benne a dobozaikban, de még meg van a doboza, tedd bele őket a betegtájékoztatóval együtt.
5. Ami doboz, levél, tégely üres, szintén tedd félre.
6. Pakolj vissza a dobozba.
7. A lejárt szavatosságú gyógyszereket add le egy gyógyszertárban, ugyanis veszélyes hulladéknak minősül.
8. Az üres dobozokat, tégelyeket, leveleket dobd ki a kukába, vagy ha szelektíven gyűjtöd a szemetet, akkor a megfelelő gyűjtőedénybe
9. Készen is vagyunk, élvezd a látványt! :))

Mi szerencsére (vagy nem) nem vagyunk elhalmozva gyógyszerrel, állandóan is csak a gyomorvédőt kell szednem. Viszont a fontosabbakból mindig van itthon, főleg a kisebb balesetekre, ismerve magam, bármikor megvágom magam, elesek, megégetem magam, stb. A képen nem szerepel minden, van megfázás elleni és rovarcsípést kezelő kence is, de a nagy melegre való tekintettel őket benn tartom a hűtőben. Mindkettőt a hugicám kutyulta nekem, s mindegyik szuperül működik. Ma reggelre pl. 3 csípést fedeztem fel a lábszáramon (úgy néz ki, hogy a lehűléssel a szúnyogok is magukra találtak...), rögtön be is kentem őket a géllel, s a viszketés azonnal elmúlt, úgyhogy: KÖSZÖNÖM HUGI ♥

Na de visszatérve a témához. Azt a csekély mennyiségű gyógyszert egy cipősdobozban tároljuk (de a tervek közt van, hogy vagy bevonom egy szép csomagolópapírral, vagy pedig beszerzek egy szép dobozt), ebbe bőven belefér az összes. Így nézett ki eredetileg a doboz tartalma:


Látszik, hogy mindent csak visszadobáltunk a használat után :)

Kiborítottam mindent a szőnyegre, illetve egy bambusz rolóra, amit már nem használunk, de a fotózáshoz tökéletes :))

Meglepetésemre nem kellett semmit sem kidobni, mindegyik gyógyszer még jó, nincsenek benne üres dobozok sem :) De azért jó, hogy megnéztem, nem árt néha szemlét tartani :)

Nekünk ezek vannak itthon:

Sebtapasz minden mennyiségben, mert nálam sosem lehet tudni, van közte gyerekeknek való is :)) Azt a két nagy sebtapaszt, még 2 éve a kórházban kaptam, amikor hazaengedtek. Pont elég volt arra a 15 centis vágásra. Arra az esetre kaptam, ha esetleg átázna a másik vagy valami miatt lejönne. 
Sebkezelésre van Betadine oldat (ezt Beni miatt vettük, amikor volt egy kisebb összetűzése egy amerikai bulldoggal) és Betadine krém is, valamint egy 20 darabos Hyperol tabletta. 
Szintén a kórházból szerváltam a 2 fáslit is, mielőtt bevittek volna a műtőbe, betekerték a lábamat, hogy ne kapjak trombózist. Ezek persze nem azok, hanem amiket már korábban behoztak a kórterembe, azonban a függöny eltakarta, nem vette észre senki sem, hogy ott vannak, ezért kaptam újakat :)
Görcsoldásra No-Spa-t használok, utóbb csak az epegörcsöknél volt rá szükség, de szerencsére tünetmentes vagyok (ezt le is kopogom, kopp-kopp-kopp). 
Láz-és fájdalomcsillapítónak Rubophen van itthon, ez mindig bevált eddig. Persze, jobb lenne az Algopyrin, de azt mindig elfelejtek kiíratni a dokival, a Rubophen meg vény nélkül is kapható. 
Régebben volt, hogy ha mentünk valahova, mindig rámjött a hasmenés. Akkor mindig volt nálam Bolus adstringen, de mikor elfogyott, átálltam a Lopediumra. Mindkettő hatásos :) 
Két lázmérőnk is van, az érdekesség az, hogy mindkettő mást mutat...Sosem tudjuk, hogy melyik mutatja éppen a valós értéket, de szerencsére +- 1-2 tizedet téved. 
A 3 csomag Coldrex egy megfázás után maradt meg, iszonyat gyorsan helyre hozott, nem kellett mind a 10 csomagot meginnom. 
Torokfájásra homeopátiás bogyóm van, Homeogene 9 személyében. Csak el kell szopogatni, nekem eddig hamar hatott. :) 

Hát ezek lennének a mi kis házipatikánkban. Tervbe van véve, hogy veszünk egy elsősegély készletet is, ami azért jó, ha van itthon, hiszen jóval komolyabb felszerelést tartalmaz :) 

Miután mindent átvizsgáltam, szépen visszapakoltam a dobozba, íme a végeredmény:


A képek minőségéért bocsánatot kérek, de egész nap borult volt az ég, örültem, hogy egyáltalán ennyi fény is beszűrődött az ablakon :/ 

U.i.: Veronika felhívta rá a figyelmemet, s most én is felhívom a tiéteket, hogy a különböző szirupok, orrcseppek, szemcseppek nagyon rövid ideig (kb. fél évig a 2 év helyett) használhatóak fel, ezeket nézzétek át legelőször, nehogy lemaradjanak :) Ha van még esetleg olyan, ami kimaradt írjátok meg hozzászólásban, ezáltal segítve a többieket is, hiszen több szem többet lát :) 

Ti hogy haladtatok? Mennyi gyógyszeretek van otthon és miben tároljátok őket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése