Tavaszi nagytakarítás

Orbán Szilvi | március 14, 2014
Forrás
Már korábban is pedzegettem, hogy szeretnék a blogon is foglalkozni egy kicsit a tavaszi nagytakarítással. Valami olyasmit képzeltem el, mint a karácsonyi készülődés. Aztán ezt az ötletet talonba tettem és jól el is felejtkeztem róla. Azonban a napokban szóba került, lehet, hogy jön a család Húsvétra, s azonnal a fejemhez kaptam, hogy hű, akkor most már tényleg ki kellene ötölni hogy hogyan is legyen az a takarítás, hogy mire jönnek, rend és tisztaság legyen (hiszen egy 20 hónapos, illetve akkor már 21 hónapos kisgyerek is jön, juppiiii).

Láttam, hogy Rendteremtő-Andi is hétfőtől (március 17.) kezdi a Tavaszi felfrissülés programját, gyorsan le is csekkoltam, hogy mi lesz, hogy lesz. Hogy miért? Mert megfordult az is bennem, hogy együtt csinálom vele, mint ahogy arra volt már példa itt a blogon, tavaly előtt a karácsonyra "készültünk együtt". 
Azonban miután elolvastam, észrevettem, hogy ő 3 hétig csak lomtalanít és rendet rak, a nagytakarításra pedig csak egy hét jut.
Én bevallom, nem szeretnék egy hét alatt megszakadni a takarításban, mire mindenhol végigmegyek, s szerencsére (le is kopogom) lomtalanítani sem kell, hála a tavalyi nagy lomtalanítási kihívásnak :) Így egy kicsit személyre szabtam a programot, én ezalatt az 5 hét alatt más-más helyiséget veszek kezelésbe, de akkor azt alaposan :) Szekrényeket, ágyakat kihuzigálni, még az is lehet, hogy egy szőnyegtisztítást is beiktatunk, de ezt még meg kell beszélni Ő-vel, mert igazából a szőnyeg sem koszos, karácsony előtt lett kitisztítva, s Beni sem "avatta" még fel.
Így beosztottam az 5 hetet, 5 helyiségünk van, pont készen leszek húsvétra és mire jönnek anyáék. 

Nem tudom, szeretne valaki csatlakozni hozzám, s részt venni ebben a programban? Ha igen, akkor figyelje majd a blog Facebook oldalát, mert ott fogom minden hétfőn közzé tenni a hét feladatait :) 

S mivel mindjárt hétfő van és egy kicsit sürget az idő, ebben a bejegyzésben fogom leírni a menetrendet és, hogy mire lesz szükségünk a takarításhoz. Még itt a hétvége, be lehet szerezni azokat a dolgokat, amik kifogytak, mindjárt kifogynak, nincs itthon, stb.
A menetrend

1. hét (márc. 17-23.) - előszoba + közlekedő
2. hét (márc. 24-30.) - hálószoba
3. hét (márc. 31- április 6.) - nappali
4. hét (ápr. 7-13.) - fürdő + WC
5. hét (ápr. 14-20.) - konyha

Bár nekem a konyha az ún. békám, s jobb lenne még az elején túlesni rajta, mégis azt hagyom utoljára, hiszen azért húsvétra tevékenykedni kell a konyhában (hogy mégis mit, azt még én sem tudom :D). 

A felszerelés

Mielőtt nekikezdünk, járjuk végig a lakást és vegyük szemügyre a tisztítószereket, rongyokat és a többi eszközt, hogy amivel hadilábon állunk be tudjuk szerezni. Egy picit segítek (bár a tapasztalt háziasszonyok már csípőből tudják, hogy minek kell otthon lennie, de azért hátha vannak kezdő asszonykák, lánykák, akiknek nem tanította meg senki...:)), hogy mire is lesz szükségünk :) 

Tisztítószerek

Öko változat:
  • ecet (20%-os a legjobb, én azt használok, az a leghatékonyabb, de lehet kevesebb is, a boltokban lehet kapni 10 és 15%-os ecetet is)
  • szódabikarbóna (ha már nincs időnk rendelni, gyógyszertárban is beszerezhető, de ha minden kötél szakad én szoktam étkezésit is használni :D)
  • citromsav
  • citromlé
  • mosószóda
  • illóolajok
  • teafa olaj
Nem öko változat:
  • felmosó
  • padlóápoló
  • vízkőoldó
  • fertőtlenítő
  • zsíroldó
  • súrolószer

Eszközök

  • mikroszálas kendők
  • rongyok (rongyosra hordott, megunt pólók, széthasogatott lepedők is tökéletesek erre a célra)
  • szivacsok
  • gumikesztyű
  • papírtörlő
  • elhasznált fogkefe
  • spriccnis flakon(ok)
  • poroló
  • felmosó szett
  • partvis + lapát 

Ha ezek megvannak, nyugodt szívvel várhatjuk a hétfőt és eshetünk neki a tavaszi nagytakarításnak ;) Benne vagytok?

4 megjegyzés:

  1. Én a múlt héten elkezdtem lényegében a tavaszi készülődést. A múlt szombaton a garázst és az udvar egy részét raktuk rendbe. Tegnap kis lomtalanítás, ágyneműk. Ma pedig megmostam az ablakok nagy részét és a redőnyöket. A csillárokat minden héten letörlöm. Nedves ruhával a virágok leveleit is áttörölgettem, valamint lemostam az ablakpárkányokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű akkor te már sokkal előrébb vagy, mint én :) én még semmit sem csináltam (a renes takarításon kívül persze)... :)

      Törlés
    2. Hirtelen felindulásból elkövetett takarítás volt ez a mai :-)

      Törlés
    3. az ilyeneket akkor ki kell használni :)

      Törlés