Fordított bakancslista

Orbán Szilvi | május 28, 2016

Mindig érdekes kihívás bakancslistát írni, olyankor az ember leül egy kicsit, sorra veszi azokat a lehetőségeket, vágyakat, álmokat, élményeket, amiket mindenképp véghez szeretne vinni, mielőtt eljön az a bizonyos utolsó lélegzetvétel. 

A bakancslista szóról nekem egyből egy film jut eszembe, Jack Nicholsonnal és Morgan Freemannel. Egyszerre vicces, szomorú és elgondolkodtató filmről van szó, ami egy kicsi reményt ad és megerősít abban, hogy sosem késő elkezdeni megvalósítani az álmainkat (persze teljesen más nézőpontba helyezi a dolgokat, ha az embernek már csak egy hónapja van hátra, s persze az sem utolsó, ha van némi pénze is...). 

Mivel a VKP-ban lesz bakancslistás poszt, így nem lőném le a poént, hogy mik szerepelnek az enyémen, így inkább megfordítom és egy olyan listát készítettem, amin azok a dolgok, élmények szerepelnek, amiket már megtettem, átéltem és simán megállják a helyüket egy átlagember bakancslistáján (szerintem). Egyszer régen, Timinél olvasam róla, s nagyon megtetszett az ötlet. Nagyon jó volt egy kicsit elmélkedni, felidézni az emlékeket, más aspektusba helyezni a bakancslista fogalmát :) A lista nagyon random lett, össze-vissza csapongás az évek között, de nem is az a lényeg...

1. Elutazni külföldre
21 évet kellett várnom arra, hogy repülőre üljek és egy számomra idegen országban érjek földet. Ciprus egy gyönyörű sziget a Földközi-tengeren, jellegzetes alakja miatt azonnal felismerhető a térképen :) Én Paphosban (Páfosz) - és környékén - voltam és laktam ott 3 hónapig. Nagyon megszerettem, a szívem azóta is visszahúz oda :)

2. Naplemente a tengerparton
Biztos kitaláltátok, hogy ez az élmény szorosan kapcsolódik az előző ponthoz :D Felejthetetlen élmény a sziklákon ülni és nézni, ahogyan a Nap eltűnik a horizonton. 

3. Tetoválás
Ha hiszitek, ha nem, ez a pont is az elsőhöz kapcsolódik (ígérem nincs, vagy csak részben lesz már ilyen a listán), ugyanis ott varrattam magamra az első és (egyelőre) utolsó tetoválásomat. A történetét ha lehet, megtartom magamnak, de annyit elárulok, hogy érdekes élmények fűződnek hozzá ;)

4. Saját kutya
Pici korom óta volt a környezetemben kutya, így magától értetődő, hogy mindig is szerettem volna egy saját kutyust, akiről gondoskodhatok. Ám korábban fogalmam sem volt róla (na jó, talán sejthettem), hogy mennyi felelősséggel és néha lemondással (pl. nyaralás megoldása) jár, ha jót akarunk magunknak és a kutyánknak, nem állhatunk meg az üngyürübüngyürüdecukimukivagy gügyögésnél, vannak bizonyos szabályok, amiket fel kell állítani, s ami a legnehezebb: be kell tartani és következetesnek kell maradni :D

5. Elköltözni otthonról
Ez volt a legnagyobb változás az életemben, s mert én szeretek mindent nagyban csinálni, egyből 255 km-re költöztem a szülői háztól. Ez egyben áldás és átok (legtöbbször átok), hiszen az sem jó, ha a család "szájában" él az ember, ugyanis könnyen előkerülhetnek a generációs különbségekből adódó nézeteltérések, de az sem, hogy nem ugorhatok csak úgy át hozzájuk. Szerencsére nem barlangban lakunk, így a technika sokat segít, ha tehetjük skype-olunk, vagy telefonon csevegünk - sokszor veszek igénybe telefonos segítséget, ha elakadok egy étel készítésénél pl. :) Meg aztán olyan gyakran igyekszünk találkozni, amennyire csak lehet, ez ha minden jól megy kb. 3 havonta szokott megtörténni :)

6. Rockkoncertre menni
Emlékszem az első rockkoncertemre, Budapest, Sport sziget, Tankcsapda koncert. A tömeg szélén dünnyögtem és toporogtam végig a koncertet, mert nem mertem bemenni a tombolva pogózók közé. Estére azonban megjött a bátorságom, olyannyira, hogy a Slipknot alatt már javában "masszíroztam" az előttem állók veséjét - és a mögöttem levők az enyémet - a nagy "tánci-tánciban" Hihetetlen és felejthetetlen élmény volt :D

7. Egy isteni óriás palacsinta Egerben, a Palacsintavárban
Ő-vel voltam ott először, s azóta is visszavágyódunk oda, olyannyira, hogy idén a nyaraláskor át is ruccanunk egy fincsi hatalmas palira :D Rengeteg palacsinta közül választhatunk, egy egyszerű ízesítés mellé is olyan körítést kapunk, hogy tátva marad a szánk, ráadásul akkora adag, hogy az ember füle ketté áll, mire befalja :D

8. Blogot indítani
A rendes bakancslistámon nem hiszem, hogy szerepelt volna, de így visszafelé nézve az egyik legjobb dolog, amit valaha elkövettem :)  

9. Mézeskalács házat készíteni
Mára már hagyománynak számít a mézeskalács ház sütés, bár a dekorálással mindig bajban vagyok :) Minden évben elhatározom, hogy mesebeli házikót készítek majd, rengeteg habbal és gumicukorral, de végül a minimalista stílus győz, a kezem egyszerűen nem akar engedelmeskedni :D

10. Megtanulni úszni
Ezt a tételt már általános iskolában kipipálhattam, volt szerencsém ugyanis egy úszótáborba eljutni a sulival, amit nagyon élveztem (igaz az úszás részét akkoriban nem nagyon). Az oktatás pont annyira volt elég, hogy a kutyaúszás mellett már mellúszással (ami valljuk be gyorsabb és elegánsabb változata az úszásnak) is tudtam haladni a vízben, de csakis addig merészkedtem be, amíg leért a lábam, így nem nehéz kitalálni, hogy a 2 méteres úszómedencét nem nekem találták ki, inkább a meleg vízben áztattam magam :)
Viszont Cipruson jött el az alkalom, hogy megbarátkozzak az 170 cm feletti vízállással, ugyanis a gyerekek, akikre vigyáztam, előszeretettel dobálták bele kedvenc játékaikat a medencéjük mélyebb részébe, és hát melyik balfácánnak kellett kihalászni, na melyiknek? :D 

Nektek mik szerepelnének a fordított listátokon?

2 megjegyzés:

  1. De jó ötlet és lista! :) Nálam is szerepel külföld, repülőre ülni, tengert látni, önálló háztartást vezetni, gyerekek és hozzájuk kapcsolódó sok-sok élmény :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a listád! Nálam is szerepel a tengerpart plusz kagyló gyűjtés(én 27 évet vártam), a repülés, Natural History Museumot látni (végül ott is dolgoztam) és így átgondolva elég sok élmény ért az utóbbi 12 évben...

    VálaszTörlés