Pumpkin pie spice - avagy az első lépés a "tökösség" felé

Orbán Szilvi | szeptember 28, 2016

Tavaly a bakancslistámon szerepelt, hogy elkezdek nyitni a sütőtökös ételek felé, de csak addig jutottam, hogy vettem egy sütőtököt, ami épp akciós volt az Aldiban. Aztán csak nézegettem, szagolgattam, kerülgettem és a felhasználásból nem lett semmi (ki gondolta volna, hogy ilyen hamar megromlik? :D), s egészen idáig felejtős is volt a dolog. 
Most, hogy ősz lett, ismét fellángolt bennem az érzés, hogy jó lenne kipróbálni, de most egy olcsóbb (na nem mintha akkor olyan hatalmas összeg lett volna az a tök) kivitelezést választottam, azaz keverem-kavarom alapon készítettem magamnak egy tökös fűszerkeveréket (divatos nevén pumpkin pie spice), amit majd a kávémba tehetek, de más egyéb módon is felhasználhatok. 


A neten sok angol recept van fenn, egy hozzávalóval nem tudtam mit kezdeni, az pedig az allspice, azaz a jamaicai szegfűbors. 3 boltot kutattam fel miatta, de sehol sem találtam ilyet, csak sima, "pucér" szegfűborsot. De gondoltam nem olyan nagy a különbség, így olyat vettem, viszont - nem is én lennék - szépen kihagytam a keverékből, amikor a blogra készítettem a képeket. Utólag viszont belekerült, így teljes a mix, s lentebb be is írom a hozzávalók közé, de a képen képzelje oda mindenki :D 

Hozzávalók

2 evőkanál őrölt fahéj
2 teáskanál őrölt szerecsendió
2 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál őrölt (jamaicai) szegfűbors
1 teáskanál őrölt szegfűszeg

Egy kis tálban alaposan keverjük össze a fűszereket (nekem kicsit darabos volt a gyömbérem), majd lehetőleg nem mellészórva (ahogy én tettem) öntsük át egy jól zárható kis üvegbe. Én a Pepcóban vettem ilyen kis befőttesüvegszerűséget, 360 Ft-ért. Fogalmam sincs, hogy mekkora az űrtartalma, a legkisebbet vettem meg belőle. A KIK-ben is láttam ilyeneket, ott nagyobb a választék ezen a téren, de odáig most nem kívánkoztam elzarándokolni. 


Még régebben, az eBayről rendeltem ilyen fekete címkéket, amikre folyékony krétafilccel lehet írni - tavaly lehetett is ilyeneket nyerni a blogszülinap keretében -, szépen (vagy legalábbis megpróbáltam normálisan) felírtam rá, hogy Pumpkin Pie Spice, nehogy elkeveredjen a többi fűszer között. 

Egyelőre csak kávéba terveztem tenni - a karamelles DG Latte Macchiato tökéletes alap lesz neki szerintem -, de a neten vannak még fenn ötletek, csak egy kicsit kell belemerülni :) 

AZÉRT NE FELEJTSÜNK EL MELLÉ BESZEREZNI SÜTŐTÖKÖT (AMIT PÜRÉSÍTÜNK) VAGY KONZERVES PÜRÉT, ÖNMAGÁBAN EZ CSAK EGY KIEGÉSZÍTŐ :) 

2 megjegyzés:

  1. Ez szuperül hangzik, sütőtökimádó és fahéj megszállott vagyok szóval biztos kipróbálom. Nekem az őszi bakancslistám 1. helyén a Starbucks híres (vagy talán hírhedt) tökös lattéja áll, de érdekelne a te sütőtök fűszer verziód is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, midenki ódákat zeng a Starbucks lattéjáról, vidékiként nem nagyon van lehetőségem megkóstolni, bár ha egyszer betérnék oda, nem is biztos, hogy pont azt kóstolnám meg :D
      Van, aki 3 evőkanál fahéjat tesz a keverékbe, nekem bőven elég a 2 is, igazándiból ízlés dolga :) láttam olyan verziót is, amiben só is van, én azt kihagytam, nekem nem hiányzik, de lehet bele tenni azt is egy csipettel. Majd írd meg, hogy ízlik-e :)

      Törlés