Karácsonyi készülődés 1. hét - Az előszoba hete

Orbán Szilvi | október 21, 2012
Már le is telt az első hét a naaaaaagy készülődésből :) Megjegyzem, nagyon gyorsan :))

Lássuk csak, mi is volt erre a hétre a feladat:

- Nyomtasd ki a karácsonyi listákat.
- Írd össze, kiknek szeretnél karácsonyi lapot küldeni (címet is).
- Találd ki, ki milyen ajándékot kap.
- Ünnepi menetrend kigondolása: írd fel, mentek-e vendégségbe, hozzátok jönni fognak-e vendégek. Ha elutaztok, ennek a részleteit is írd fel.
- Állítsd össze az ünnepi menüt.
- Írj bevásárló listát a menü alapján. 


Listanyomtatás: még nem nyomtattam ki a listákat, ugyanis tegnap hazautaztunk a szüleimhez, s még nem volt rá időm, alkalmam :) de papírra már lefirkantottam.

Címlista: Mióta Győrbe költöztünk, minden évben küldünk lapokat (ez volt otthon is a szokás) a családtagoknak. A mai modern világban már nagy divatja van annak, hogy emailben rendezzük le a karácsonyi jókívánságokat. Sajnos. Én amúgy is grafomán típusú emberke vagyok, imádom a papírokat (legyen az egy sima, fehér A4-es lap), a ceruzákat, tollakat, egyszóval mindent, amit a papír-írószer boltokban kapni lehet :D 
Szerintem sokkal személyesebb, ha kézzel írt lapokat küldünk, én legalábbis nagyon szoktam örülni, ha ilyeneket kapok :) Szeretem őket kitenni egy jól látható helyre (ez most a konyhában a hűtő), ahol ha meglátom, eszembe jut az az ember, aki írta.
Szóval minden évben kb. 10 képeslapot adunk fel, 6 különböző városba. (Persze kapni már nem ennyit szoktunk...) Idén sem lesz ez másképp, a lista már összeírva, névvel, címmel, mindennel. 

Ajándékok: már kb. egy hónapja kitaláltam, hogy ki mit kap ajándékba, már csak azt kellene kitalálnom, hogy hogyan jutnak el azokhoz, akiknek szánjuk :) 250 km-re elküldeni a csomagot (ami nem lesz pehelysúlyú), kissé költséges. Ugyanis ebben az évben úgy néz ki, hogy nem utazunk sehova és vendégek sem jönnek, idén kettesben + egy kutya töltjük a karácsonyt. (Ilyen még nem volt, mióta együtt vagyunk.) Ezzel megvan az ünnepi menetrend is, most jutott eszembe :D 

Menü: na ez az, ami még nem egy kiforrott dolog. Több ötlet is van, mint sütire, mint pedig a kajára. Ezen még gondolkodnom kell :)

Bevásárló lista: ha meglesz a menü, meglesz a lista is :)

Karácsonyi előkészületekről ennyit, most jön a takarítás része. 
  • az újságokat levittük a szelektívbe
  • a pulcsik berepültek a szekrénybe
  • a cipők kicserélve
  • a táskák is a helyükön lógnak (egy vállfán a beépített szekrényben)
  • ajtók, villanykapcsolók letörölve
  • a pókok kiköltöztek (egyet találtam, azt kitettem a lépcsőházba, keressen magának új albérletet)
  • bútorok leporolva
  • a szekrényben is rend van, a téli ruhák leköltöztek, a nyáriak fel
  • a téli kabátokat még nem vettük elő, annyira még nincs hideg (bár állítólag október végére már mondják a havat...)

Képekben:

Hát ennyi lenne, szerintem eredményes voltam :) Ha minden héten így haladok, nem lesz ott semmi baj, kérem szépen! :)

Ti hogy álltok? 

1 megjegyzés: