Karácsonyi hozzávalók doboza

Orbán Szilvi | november 22, 2012
A minap vadásztam az Aldiban 2 Jóreggelt-es kartondobozt, mondván, hogy majd jó lesz még valamire. Hazahoztuk és le is tettem egy sarokba, s csak most került elő ismét. Csak néztem, s vadul járt az agyam, hogy mit is csináljak vele, hogy ne megint ezt hallgassam: "Miért hoztuk haza, ha egyszer nem használod fel semmire, csak a helyet foglalja?!" :) ♥
Egy darabig néztem, s ismét visszatettem. Aztán kimentem a konyhába, ránéztem a kamrára és egyből beugrott, hogy mi lesz a doboz sorsa. Összehasonlítottam a karácsonyi bevásárló listát a kamrában fellelhető tartós élelmiszer alapanyagokkal (hú micsoda fogalmazás), s összegyűjtöttem azokat, amik kellenek a menühöz, s már pakoltam is a dobozkámba :) A dobozra ráragasztottam egy cetlit 'Karácsony' felirattal, s mától ha megveszek valamit a karácsonyhoz, ebbe a dobozba teszem, így minden egy helyen lesz, s nem megy majd az idő a keresgéléssel. Eddig 2 kg liszt, kb. 70 dkg porcukor, egy csomag instant élesztő, egy csomag vaníliáscukor, és egy csomag vaníliás puding került a dobozba.
Egyszer egy oldalon olvastam, hogy ki is lehet mérni a pontos adagokat és úgy elrakni, hogy mikor a sütésre kerül a sor, ne kelljen a méricskéléssel is eltölteni az értékes időt. Ezzel még nem pepecseltem, de egyszer lehet, hogy megcsinálom :)
Az összes hozzávalót felírtam a noteszomba, ami mindig velem van, így ha valamit meglátok a boltban, meg is veszem.
Októbertől kezdve minden hónapban félre tettünk 10.000 Ft-ot, kizárólag a karácsonyra. Így 30.000 Ft fog összegyűlni, amiből kijön a menü, meg jut az ajándékokra is, és a dekorációra is egy kevés. Ez a pénz nálam lesz mostantól, persze jól eldugva a pénztárcám egy rekeszébe, s csak a karácsonyi cuccokat fogom belőle megvenni :)



Ti hogyan gazdálkodtok karácsonyig? Van valami plusz bevétel decemberben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése