Karácsonyi készülődés 5. hét - A konyha hete

Orbán Szilvi | november 18, 2012
Hihetetlen, hogy már megint vasárnap van :) Egyre gyorsabb tempóban közeleg a karácsony, hiába lázadoznak sokan amiatt, hogy már a boltok is tele vannak karácsonyi cuccokkal. Mikor elkezdtem ezt a készülődést természetesen megkaptam azt is, hogy minek még, hiszen még ősz van. Még most is ősz van, de már november 18-a, és már csak 2 hét van advent első vasárnapjáig. Utána már megállíthatatlanul jön az Ünnep. :)
Most már a legtöbb blogon elkezdtek a karácsonyi témákkal foglalkozni, többek közt Via is megnyitotta a szezont :)
Én is hoztam már pár adventi kalendárium és koszorú ötletet, de gondolom már elolvastátok :) Aki nem, ők itt és itt megtehetik.
Eleinte (és még most is) nagyon óvatosan kezeltem ezt a karácsony témát, mert sokakban rossz érzéseket kelt. Nem szeretném elárasztani a blogot mindenféle giccses karácsonyi dísszel, hogy még a fülünkön is az folyjon. Igyekszem minél több olcsó, ám annál ötletesebb, szebb dekorációt, karácsonyfadíszeket hozni, kitérek majd az ünnepi menüre is, leírom, hogy nálunk mi lesz :)

Azonban most tartozom egy beszámolóval, ha jól emlékszem :)
Ezen a héten az utolsó helyiségben, a konyhában takarítottunk (nekem úgy tűnt, hogy hamar végig értem a lakáson). S ezzel a takarítás téma le is van zárva, innentől kezdve el lehet kezdeni ráhangolódni az adventre, s vele együtt a karácsonyra :) Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell takarítani, azt is kell, de már elég csak szinten tartani, az ablakpucolás, a konyhaszekrény le-és kimosása már a tavaszi nagytakarítás feladatai közé fog tartozni :)

Bevallom őszintén, hogy nagyon mélyen (titokban) irigykedek azokra, akiknek széééép naaaagy konyhája van, gyönyörű konyhabútorral, beépített háztartási gépekkel. Nem tudom, hogy nekünk ez megadatik-e majd valaha (persze azon vagyunk, hogy így legyen). Igazából félve is teszek fel képeket a miénkről, bár szerintem ezt sem kell szégyellni :) Remélem a rendre figyeltek majd és nem a küllemre :P :)))

Akkor lássuk, miket ügyködtem ezen a héten.

Sikerült felszámolni a káoszt a kamrában, minden a helyére került. Terveim között szerepel majd a fűszertartók lecserélése, hogy legyen egy kis egység a kamrapolcokon :) Addig maradnak a kisebb befőttes üvegek. A lisztes, cukros, stb. tartókat is le kell már cserélni, mert már egyáltalán nem zárnak jól (nesze neked vákuumos tető). De ez sem most lesz :)
A konyhaszekrényben is rend van. Az alsó szekrényben még le kell cserélnem a polcon a borítást, mert mint az a képen is látszik, Spar-os reklámújsággal van beborítva, hogy az edények (ahogy ki-be toszigáljuk őket) ne tegyék tönkre a szekrényt.
Szóval sikerült megcsinálnom mindent, ami fel volt sorolva a listán, így lehet megint összekenni a nagy sütés-főzésben :))



A menühöz is megvettünk egy-két tartós élelmiszert, de az is elképzelhető, hogy majd a későbbiekben pótolni kell őket. Mert ha egyszer engem elkap a sütési láz :D Meg amúgy sem árt egy-egy tesztsütést végezni, ne karácsonykor derüljön ki, hogy nem stimmel a bejgli receptje :))

Egyedül az adventi koszorún agyalok még mindig. Az biztos, hogy sk. lesz, csak a dekorációt nem sikerült még kitalálnom. Hogy wc papír gurigából legyen, vagy szalmakoszorúból, hogy hogyan rögzítem majd a gyertyákat, mert most hosszúakat vettem, s annak nagy a gyertyatalp. Ez még nagyon nagy homály számomra, szerintem érik egy hanyatt fekvés a padlón, hátha megszáll az ihlet :) De amúgy is úgy szokott lenni, hogy a spontán, hirtelen ötlet válik be a legjobban.
December 2-ig van egy kis időm még eldönteni.

Nektek meg van már? Vagy legalább az ötlet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése