Karácsonyi készülődés - Számvetés

Orbán Szilvi | november 30, 2012
Nnna, egy hetes szünet után (legalábbis ezzel kapcsolatban) újra itt vagyok és rögtön egy összegzéssel kezdek, hogy eddig miket sikerült megvalósítanom. Ahogy összeszámoltam, 30 feladat szerepel eddig a listán a karácsonyi készülődéssel kapcsolatban.
Lássuk sorban, az első héttől kezdve (ezekből nem mindent az adott héten végeztem el, ez egy összegzés, hogy mi van már meg belőle, van, amit pl. tegnap előtt csináltam meg, holott azt a 2. héten kellett volna). Némely feladat többször is előfordul, ezeket nem írtam le még egyszer, a részletes feladatlistákat itt elolvashatod.



1. hét 

1.) Karácsonyi listák nyomtatása: nincs nyomtató (vagyis van, csak patron nincs benne), így egy füzetben irkáltam össze őket.
2.) Címlista összeírása: a címzettek nem változtak 2009 óta, nevek, címek összeírva.
3.) Ajándéklista: amit az elején összeírtam, az sztorno, ugyanis nincs keret 2 üveg Bacardi Black-re, aminek darabja 4-és 5000 Ft között mozog, az egész karácsonyra 30.000-et terveztünk :) Így egy kicsit át kellett gondolni a dolgot, egy-két részletet még homály fed.
4.) Ünnepi menetrend: ez is alakult egy kicsit. 24-25-26-án együtt leszünk, itthon, kettesben (ill. hármasban, Benivel együtt). 27-én pedig hazautazok a szüleimhez, hiszen ez Levente első karácsonya, nem hagyhatom ki :) Persze ez meglepetés! Pssszt! :) 30-án jövök haza, úgyhogy ez egy villámlátogatásnak felel meg, főleg hogy  az első és az utolsó nap fele utazással telik.
5.) Ünnepi menü: sikerült ezt is kitalálni. Itt olvashatod el. :)
6.) Bevásárló lista: miután meglett a menü, sikerült összeírni ezt is, minden tétel mellé odaírtam a becsült árát is, a végén összeadtam és lett egy körülbelüli összeg, amibe kerülni fog, amivel számolni lehet. Mindig felé becsülök, így biztos nem ér csalódás.

2. hét

1.) Adventi naptár megtervezése: a tavalyit használjuk. Már lekerült a szekrény tetejéről, egy alapos portalanítás még ráfér :) Ötletet innen merítettem, a megvalósításáról itt olvashatsz.
2.) Díszek: előszedtem őket, szerencsére nem tört össze semmi sem, igaz a műanyag nem is tud :) Annyira szeretném most lecserélni a díszeket, eddig minden évben piros-aranyban tündökölt a fa, idén jó lett volna mondjuk türkizre cserélni, de a keret szűkös lett, így majd talán jövőre.
3.) Bevásárló lista az adventi naptárhoz és a dekorációhoz: az adventi naptárhoz csak valami csokit kell még vennem. Dekorációt most nem veszünk, ez kimerült az adventi koszorú kellékeiben és a kopogtatóban az ajtóra.

3. hét

1.) Sk. ajándékok és a dekoráció elkészítési idejének felmérése: sk. ajándék az idén nem lesz, mert drágább, mint venni valamit (persze ez nem jelenti azt, hogy személytelen lenne)
2.) Vásárlás: egy-két hozzávaló a menühöz és az ajándékokhoz. Hát ezt a múlt héten kezdtem el, azóta a tartós élelmiszerek már megvannak.
3.) Sk ajándék dekoráció elkészítésének megkezdése: ajándék kihúzva, dekoráció kihúzva.

4. hét

Adventi koszorú megálmodása: a koszorú szerdán állt össze a fejemben, amikor elmentem vásárolni hozzá, még semmi ötletem nem volt. Aztán mire a körút végére értem, szépen összeállt a kép. Hogy milyen lett a végeredmény, itt megnézheted.

5. hét

1.) A karácsonyi menüből elkészíteni és lefagyasztani valamit:  Na ez még várat magára, pár hozzávaló még hiányzik hozzá, eddig csak a tartósak vannak meg.
2.) Időpont kérése a fodrásznál és a kozmetikusnál: nem szégyellem, kozmetikusnál eddig kétszer voltam. Ez nem jelenti azt, hogy nem adok magamra. A szemöldökömet én szedem (eddig szerencsére nem sült el balul), az arcom rendben van, reggel-este hidratálva van. Sminkelni nem szoktam. A fodrászhoz viszont be kellene jelentkeznem, mert nem fogok beférni. Legyen ez az antihalogató szerda egyik feladata a jövőhéten :)

6. hét
Vásárlás, főzés, adventi koszorú és kalendárium.

7. hét

1.) Lakás feldíszítése: a héten ahogy levettem az adventi naptárat a szekrényről, észrevettem, hogy valami ráragadt. Hát a tavalyi matricák voltak, amik a lakás minden pontján ki voltak ragasztva :) Már nem is emlékeztem rá, hogy ezeket eltettem :) Idén is felhasználhatóak.
2.) Képeslapok megvétele: szerencsére tavaly 20 db-osat vettünk, így jutott erre a karácsonyra is, ezzel nem kell bajlódnunk :)
3.) Mű vagy igazi fenyő? Ez a 3. karácsonyunk, hogy műfenyőnk van. Csak elővesszük a dobozból, széthajtogatjuk és kész. Panelben ez a legegyszerűbb megoldás. Persze ízlések és pofonok.

Hát ennyi, itt tartok most :)

A takarítás részét Via zónázása alapján csinálom december elejétől (hétfőtől), de szerencsére ez már nem nagytakarítás lesz, mert az már megvan. :)

Ti hogy álltok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése