Habcsók

Orbán Szilvi | december 01, 2012
Ez az egyik kedvenc édességem, amiből nagyon sokat meg tudok enni :) Sok jó receptet olvastam már, különféle ízesítésekkel. Van kókuszos, csokis, diós és még sorolhatnám. Én a sima, egyszerű, úgy is mondhatnám, hogy natúr változatot szoktam elkészíteni. Sajna nem mindig sikerül szépre és jóra, de azért néha előfordult már, hogy jó lett :) A legízlésesebben akkor néz ki, ha nyomózsákkal és csillag alakú csővel formázzuk, de nekem ilyenem nincs, így én evőkanállal szoktam adagolni a tepsibe. Az eredmény pedig egy alaktalan lepény formájú valami :)) Akkor jó, ha kívül száraz, ropogós, de belül még puha, folyós, ragadós. ♥

A recept pedig a következő (nem kell nagy dolgokra gondolni):
tojás
tojásonként 10 dkg porcukor (tehát 1 tojáshoz 10 dkg, 2 tojáshoz 20 dkg és így tovább)

(Én ezt a receptet szoktam használni mézeskalács díszítésnél is, eddig nem csalódtam benne. Nem folyik, és nagyon szép fehér.)

A tojásokat szétválasztjuk és elkezdjük a fehérjét felverni. Amikor már majdnem jó, akkor adjuk hozzá a porcukrot (szitálva, hogy ne legyen csomós), és egy pici ecetet, hogy ne kristályosodjon ki a cukor és hogy szép fényes legyen a hab. Ezután jó kemény habbá verjük, akkor jó, ha a mixert felállítva nem folyik le a hab a keverőről.
Ezután nyomózsákba tesszük (ha nincs, jó az evőkanál, vagy ha kis halmokat akarunk, akkor teáskanál) és kis halmokat nyomunk a sütőpapírral bélelt tepsibe.
Kb. 100 fokos sütőben (én 1-es fokozaton a 7-ből, és fakanállal kitámasztott sütőajtóval) fél óráig szárítom, de persze ez sütőtől függ :)

Hmm, de megkívántam, lehet megyek és csinálok egy adagot :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése