Tényleg a legfinomabb csokis édesség

Orbán Szilvi | február 17, 2013
Megint elkapott a sóvárgás valami édesség után. Gyakorlatilag minden nap ez van, de főleg akkor, ha valami "komoly ebéd" van. A mai menü húsleves volt csirkepörkölttel, így tényleg kívánkozott utána valami desszert.
Mivel nem hagyott nyugodni a dolog, fogtam a kis gépecskémet, kikerestem a könyvjelzők között ezt az édességet, amit ha meglátok, már csorog a nyálam :))
De mivel alig volt hozzá valami itthon, így azzal kezdtünk, hogy elbattyogtunk a boltba. Össz-vissz 2200 Ft-ot fizettünk a hozzávalókért, de ha van otthon tojás akkor kicsit olcsóbb ez a süti. A receptet itt találjátok meg. Én nagyon szeretem olvasni őket, jók a receptjeik és szép történetekkel is megörvendeztetik az olvasóikat :)


Annyival másabb lett az enyém, hogy csak étcsokis Boci csokit találtam, az is csak 50%-os kakaótartalommal. 200 g tejszínt ír hozzá, ami kb. 3 dl-nek felel meg. A boltban nem volt, csak 2,5 dl-s (miért is ne, ugye...), így 2 dobozzal kellett vennünk, de nem tett rosszat a sütivel, mindet beletettem :))
A csokit pedig nem a mikróban olvasztottam meg, egyszer égettem meg benne csokit és akkor megfogadtam, hogy soha többé. Szépen feltettem egy fazékban vizet, rá egy kisebb fazék, bele a csoki és kész. Szépen felolvadt. S kivételesen a tejszínt is sikerült felvernem, nem lett belőle vaj :D Úgy látszik, tényleg jót tesz neki, ha felhasználás előtt egy kicsit a hűtőben csücsül.

A sütés része kicsit kalandosra sikeredett. Az történt ugyanis, hogy most kivételesen nem tettem sütőpapírt a tortaformába, hanem csak úgy ánblokk beleöntöttem. Mint utólag kiderült, nem kellett volna. Szépen betettem a sütőbe, beállítottam az időzítőt 38 percre, ahogy a recept is írja és magára hagytam. Nem telik bele 5 perc, égett szag csapta meg az orromat. Mondom nem létezik, hogy már most megégjen, így ránéztem. Kinyitottam a sütő ajtaját, s látom, hogy a tészta szépen csepeg lefelé a rácsra, s azon keresztül a sütő aljára. Már 4 kis fekete égett kupac ott figyelt a lemezen, beterítve a konyhát azzal az utált szaggal. Gyorsan ablak kinyit, tepsibe sütőpapír, rá a tortaforma és vissza a sütőbe. Utána már nem volt semmi gond, letelt a 38 perc, kiveszem, még enyhén lötyög, de a széle már fekete. Ok, levettem a gázt 2-esre és még kb. 10 percre visszatoltam. Mikor már az is letelt, jó is lett, s ahogy a recept is írja, azonnal összeesett, miest kivettem :)) A tortaformán ottmaradt a széle, azt Ő szépen meg is ette :)) Ő nem szereti az ilyen habos, krémes sütiket, amiben nincs liszt (nekem az ilyenek jelentik a mennyországot), de a széle meg a teteje, szilárdabb, így azt ő megkapta, s be is falta egyből :)) Innen tudom, hogy finom :))
Könnyen szeletelhető, még melegen mehet rá a jégkrém, vagy bármi más.

Mindenkinek csak ajánlani tudom :))

(Holnap pedig lehet lemozogni :P) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése