A nagy esküvő téma #13 - A menyasszonyi csokor

Orbán Szilvi | augusztus 06, 2013
Nincs menyasszony csokor nélkül, tarthatná így a mondás. Nem tudom, hogy miért, de ha esküvőt látok, vagy élőben, vagy újságban, vagy pedig a neten, a második amit megnézek a menyasszonyon, a csokor (az első a ruha). Láttam már kis visszafogott csokrot is, de láttam már nagyon extrémet is, tiri-tarka csúfságot is (bár a menyasszonynak biztos ez volt a legszebb).

Én a visszafogottság híve vagyok, mint a dekoráció, mint a ruha, mint a smink, mint pedig a csokorral kapcsolatban, mivel sosem szerettem/szeretnék kitűnni a tömegből (Bár ez menyasszonyként nehezen lesz kivitelezhető, ugye? :)).  
Azt most leszögezem, hogy mindenki olyat válasszon, ami neki a legjobban tetszik, ha valaki extravagánsat akar, akkor válassza azt :) Attól, hogy nekem nem tetszik, az nem is jelenti, hogy másnak az nem lehet szép.

A kedvenc ruhákat, frizurákat, manikűröket már megmutattam, most olyan csokrokat szedtem össze, amiket örömmel el tudnék képzelni saját csokorként. Egyszerűek, de mégis hangulatosak, tükrözik az egyéniségemet.
Amikor elkezdtem csokor inspirációk után kutatgatni letepert a bőség zavara. Inspirálódni mindig a Pinteresten szoktam, ezernyi variáció létezik a csokrokból, nem tudom, hány táblát néztem végig, mire ráakadtam a kedvenceimre. Egyből tudtam, hogy milyeneket nem szeretnék, így valamennyire sikerült leszűkíteni a kört.

Különböző szempontok szerint haladtam:
♥ alak
♥ méret
♥szín
♥ hordozhatóság
♥ vőlegény :))




Alakilag nem tetszenek a szabályos gömbbe rendezett csokrok, amik szorosan össze vannak kötve, minden szirom katonásan áll, pont arra fordul a virág feje, amerre kell, stb. Olyat szeretnék, ami akár sima virágcsokorként is megállná a helyét, nem egyformák a szárak, olyan, mintha én szedtem volna a kertben és kötöttem volna össze csokornak.
A méretnél fontos szempont, hogy ne legyen óriási, ne a virágon legyen a hangsúly, viszont ne is lehessen összetéveszteni a dobócsokorral vagy a koszorúslányok csokrával.
Színben harmonizálnia kell a dekorációval, a ruhával is, ne legyen nagyon rikító.
 

Könnyű legyen hordozni, ne akadjon be semmibe, ne takarjon ki semmit sem. Mivel sokáig kell kézben tartani fontos, hogy ne legyen nehéz sem.
Azért írtam a vőlegényt, mert gondolnunk kell arra is, hogy a csokorból egy kicsit a vőlegény is hordani fog, mégpedig a zakóján. Nem árt, ha neki is tetszik a csokor, sokszor a férfiak jobban adnak az ilyenre, mint maga a menyasszony :))

Érdekes, hogy amikor egy virágkötő meghallja, hogy esküvői csokort szeretnénk készíttetni, egyből felcsillan a szemében a "dollár jel", s csillagászati összegeket is képesek elkérni egy-egy csokorért. Egy ismerőstől hallottam, hogy ha nem szeretnénk nagyon sokat fizetni érte, szülinapi csokorként, vagy sima egyszerű csokorként rendeljük meg, ezzel pénzt spórolhatunk meg. Ekkor is jól jön, ha egyszerű csokorban gondolkodunk.

Nektek melyik csokor tetszik? Visszafogott vagy extravagáns csokrot választanátok magatoknak?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése