Közös kiruccanás a családdal :) | Xantus János Állatkert

Orbán Szilvi | április 08, 2015

A húsvét úgy alakult, hogy nem mi utaztunk, hanem a család jött (ha a hegy nem megy, ugye...) hozzánk erre a pár napra. Szombaton gyönyörű, napos idővel ajándékozott meg bennünket az időjárás és anya javaslatára kibuszoztunk a győri állatkertbe. Korábban Ő és én már voltunk ott, de még most is ugyanolyan jó volt, mint akkor. Sőt, azóta átadták a legmodernebb játszóteret is, a Zarzura elveszett oázist, ahol a gyerekek apraja nagyja önfeledten vezetheti le a még megmaradt energiáját, miután bejárták a parkot, a szülők pedig megpihenhetnek a padokon, illetve a vendéglátó teraszon :)

Maga a park nagyon szép, csendes, rengeteg fával és itt végre nem kell vadászni az ülőalkalmatosságokat, ha elfáradtunk és megpihennénk egy kicsit. Az állatok nyugodt, rendezett környezetben élik kis életüket, sokszor észre sem veszik, hogy bámulják őket :D Közel sincs annyi állat, mint a fővárosiban, de azért így is jól el lehet tölteni egy napot a családdal. Annak ellenére, hogy mindenhova kivan téve, hogy az állatokat tilos etetni, még így is vannak olyanok, akik vagy nem tudnak szöveget és képet értelmezni, vagy egész egyszerűen tojnak az egészre, nem egyszer láttuk, hogy vagy fűvel, vagy banánnak etették őket. Lehet kapni zoo csemegét, nem értem, hogy miért nem lehet azzal beérni, azt nyugodtan lehet adni nekik... Rosszallóan is néztem egy családra, de szerintem akkor sem esett le nekik :D 

A kifutók úgy vannak elrendezve, hogy szépen lehessen haladni közöttük, nem téved el az ember, nem maradnak ki állatok sem (a fővárosiban rendszeresen kimaradt, mert elvesztettük a fonalat, hogy mit láttunk már és mit nem), mindent szépen be lehet járni. Szerencsére elég sokan úgy döntöttek az állatok közül, hogy engednek a látogatóknak és kinn tartózkodtak a kifutón :) Egyedül a törpe víziló pihent a helyén. Egy helyre nem voltam hajlandó bemenni, mégpedig a hüllőházba, a hideg is kiráz tőlük, nem bírom a látványukat :) Mondjuk a teknősök cukik.

A képeket nem én készítettem, hanem a hugicám, így a ő engedélyével mutatom most meg nektek őket, vigyázat sok-sok kép következik, de így is csak egy részét válogattam be ebbe a bejegyzésbe :D 


 
Sajnos a két kistigrist még nem láthattuk, őket 6-án mutatták be a nagyközönségnek :/ de a két nagy is nagyon gyönyörű volt, s mivel mancsperverzióm van, úgy megfogdostam volna őket :D 



 
A vidrákon nagyon jókat nevettünk, szinte produkálták magukat a nagyközönségnek, hemperegtek, kéregettek, s még birkóztak is :D Levi is nagy érdeklődéssel figyelte őket :) ♥





A csimpánzmama rögtön elbűvölt minket, amikor tapsolt, majd kinyújtotta a mancsát, hogy a jutalmat oda kéri :D Persze etetni nem lehetett őket sem, pedig megérdemelte volna :) 



A kicsi pedig rendszeresen produkálta magát :D 



Ilyen hatalmas halak úszkálnak a kifutójuk körüli tóban :) 




Papagájok nélkül nem állatkert az állatkert :) Az ara a kedvencem, nagyon impozáns látvány *.*



Lehetőség van ilyen emlékérme készítésére is, igaz én úgy elmentem mellette, mint a huzat, apáék látták meg és persze nem hagyhatták ki :) 



Ő volt az egyik kedvenc, egyből kiszúrta magának a kék babakocsit és többet le sem vette a szemét róla :D bárhova toltam, bámulta, sőt egyszer már majdnem le is ugrott a helyéről :D Imádnivaló :D 




Ha már a vízilovat nem láttuk, lőttünk pár képet a szobormásával :D 



Julian király is kifáradt a kifutóra :)) 



Nem maradhatott ki a zsiráf etetés sem, de míg apától elfogadta, addig Niki hiába nyújtogatta neki a csemegét, esze ágában sem volt elvenni :D Anno én is etettem őket, nagyon fura, ahogy a nagy nyelvükkel tapogatják az ember kezét :D 



Az állatok királya is élvezte a napsütést, a hárem pedig a fűben napfürdőzött :) 



Íme, így kell rossz példát mutatni, avagy hogy ne etessük az állatokat...
 A háttérben pedig épp a mókusmajmok leírását tanulmányoztam :D 



A kisember és az óriás :) Kedvencem ez a kép :) ♥



Huncutka :D 



Nagyon szeretem a lajhárokat is, mintha mindig vigyorognának :D bár ez most nem látszik, annyira össze van kuporodva ez a szőrgombóc :D 



A játszótér mellett ilyen csodás szobrok találhatók :) 



Imádom :) 




Összességében nagyon jól éreztük magunkat, aki győri vagy Győrben jár, látogasson ki nyugodtan :) 

11 megjegyzés:

  1. Milyen jó lehetett :) imádom az állatkerteket, főleg fotózni őket :)

    VálaszTörlés
  2. De rég jártam itt, ideje lesz megint körülnézni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ilyenkor, tavasszal vagy ősszel a legjobb kimenni, akkor nincs olyan meleg és nincs olyan hideg :)

      Törlés
  3. Évente kétszer eljárunk ide, egyszer tavasszal, egyszer ősszel. A gyerekek nagyon szeretik, viszünk rollert és futóbicajt. Na és én is imádom, olyan, mint egy séta egy erdőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok család hoz ilyen eszközöket, a gyerekek jól elszórakoznak velük a parkban :) mondjuk oda kell figyelni, mert sokszor azt sem nézik, hogy merre mennek, illetve van-e ott valaki :D

      Törlés
  4. Mi is jól körbejártuk még márciusban, hamarosan jövök róla posztal. A kistigriseket nekünk azt mondták, hogy ami a belvárosban van kis állatkert ott tarják még amíg hideg van, így lemaradtunk mi is róla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a Füles bástyában vannak, de ott még nem jártunk :) Egyszer szerintem elnézünk oda is.

      Törlés
    2. Én nagyon kiakadtam azon, hogy ezt akkor mondták amikor már bent voltunk és nem találtuk a Tigriseket!

      Törlés
    3. Bosszantó is tud lenni, de azért a nagyok is szépek voltak :)

      Törlés
  5. Itt mi is voltunk! :) Jó volt, de ami nem tetszett, hogy a bejáratnál egyből elénk ugrottak, hogy lefotóznak, aztán amikor jöttünk kifele, akkor meg pofátlanul drágán akarták ránksózni a képet, persze nem vettük meg...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi, mi is így jártunk :D Alig tettük be a lábunkat, már jött is a nő, hogy emlékképeket készítenek, s hogy majd ha jövünk ki, kérjük el. Persze azt nem mondta, hogy mennyibe kerül majd. De végül csináltattunk, mert olyan ritkán vagyunk együtt, itt pedig most voltunk először közösen, szóval megvettük. :)

      Törlés