"Miért blogolsz?" - Avagy Ti kérdeztetek és én válaszolok #1

Orbán Szilvi | november 05, 2015
http://lifeandmarshmallow.tumblr.com/post/114916087806/faoide-a-word-for-the-world-by-somehowlou-on

Hetekkel ezelőtt, a blogszülinap keretében ismét készítettem egy kérdőívet, és nagy örömömre szolgált, hogy ennyien kitöltöttétek. Emlékeztek? Azt írtam ki facebookra, hogy tavaly 16 ember töltötte ki, idén szerettem volna, ha megdöntjük ezt. Nos ez olyannyira sikerült, hogy megduplázódott a kitöltések száma, szám szerint pontosan 32-en töltöttétek ki, ami nagyon, de nagyon jól esett :) Hiszen nem járt érte semmi elismerés, semmi nyeremény, csak "raboltam" vele az értékes időtöket ebben a mai rohanó világban. De ti mégis vettétek a fáradtságot és leírtátok a véleményeteket a bloggal és velem kapcsolatban :) Hatalmas puszi érte, minden egyes választ boldogan olvastam, volt, ami elgondolkodtatott, volt amin elpityeredtem és volt, amin jót mosolyogtam, szóval igazi érzelmi hullámvasút volt visszaolvasni a válaszokat ;) 

Ebben a posztban - ahogy a cím is mutatja -, a kérdőíven, illetve Twitteren érkezett kérdéseitekre fogok válaszolni. Voltak, akik egyszerre több kérdést is feltettek, kb. 35 kérdés gyűlt össze, ami rengeteg :D A legtöbb kérdést a bloggal/blogolással kapcsolatban kaptam, de azért érkezett pár "kizökkentő" kérdés is, aminek nagyon örültem :) Mivel ilyen sokat kérdeztetek, egy bejegyzésbe nagyon sok lett volna besűríteni, így több részre szedtem őket, szóval lesz folytatás ;) Vigyázat, hosszú poszt várható, így nasit hozzatok! ;P

1. Milyen terveid vannak a következő blogévre? 

Nem szoktam ennyire előre tervezni, egyelőre még a jövőhetet sem látom teljes egészében :D Reményeim szerint a blog még meglesz, remélhetőleg lesznek ötleteim is, a többit pedig majd meglátjuk :) 

2. Ha csak egy sminkmárkát használhatnál, mi lenne az? 

Nálam a smink kimerül néha egy BB krémben és egy szempillaspirálban, ennél messzebb nem szoktam menni :D Sok beuty blogot olvasok és a YouTube-on is követek beauty gurukat, így nagyjából tisztában vagyok a márkákkal, de ha mindenképp választani kellene egy márkát, nem menne :D Kezdőként nem szeretnék kiadni súlyos összegeket egy dekorkozmetikai termékre sem, valószínűleg a drogériák polcain kutakodnék :D A Catriceről sok jót - kevés rosszat - olvastam, így talán tőlük választanék egyet-kettőt. 

3. Szerinted mi a legidegesítőbb blogger szokás? 

Nem nagyon vagyok tisztában a blogger szokásokkal, de engem a legjobban az örökös picsogás irritál egy blogon. Amikor nem szól másról egy bejegyzés, mint hogy az illetőnek elege van már mindenből, abbahagyja a blogolást, kiszáll, aztán mindig visszatér és kezdi az egészet elölről. Ha valaki komolyan abba akarja hagyni, akkor abba hagyja - előtte alaposan átrágja, hiszen nagyon nehéz döntés ez -, s soha többé nem tér vissza. De annak semmi értelme, hogy hetente meggondolja magát, előbb vagy utóbb ezt a hűséges olvasók is megelégelik és leiratkoznak. Bennem is megfordult már, hogy befejezem, de ennek nem adtam hangot itt a blogon, s amúgy is, hirtelen mindig lett téma, amiről írni lehet :D 

4. Miért blogolsz? Hogyan indult? A család, barátok támogatnak? 

Miért blogolok? Mert blogolni jó :D Na jó, komolyra fordítva a szót, 3 évvel ezelőtt kiszerettem volna próbálni valami újat, amiben talán jó lehetek - mint kiderült, annyira jó nem vagyok benne -, ami leköti a figyelmemet (álláskeresés kudarcai, időtúltengés). Akkoriban találtam Via blogjára és annyira erősen inspirált (nem is inkább a témák, hanem az, ahogyan vezeti a blogot, a közvetlensége, profizmusa ragadott magával - és ragad a mai napig), hogy hirtelen felindulásból regisztráltam a Bloggerre. Azóta eltelt 3 év, tapasztaltabb lettem, visszaolvasva jókat mosolygok az akkori fogalmazásmódomon, hogy mennyire túlbonyolítottam egy-egy mondaton, sokszor tárgyiasan fogalmaztam. Sosem a feliratkozói szám, az olvasottság növelése volt a cél, hanem inkább az, hogy legalább egy embernek a hasznára váljon az, amit írok, egy tipp, egy trükk, ami nekem is bevált. Most pedig nagyon jó látni, hogy annak ellenére, hogy kisebb mértékben vagyok aktív itt, még mindig jönnek új feliratkozók, Facebookon is egyre többen vagyunk, s ami a legjobban esik, hogy nem egy nyereményjáték feltételeként kattintanak az emberek a követési gombra.
A családnak teljesen mindegy, hogy blogolok-e vagy nem, számukra távol áll ez a világ, szerintem csak hugom olvassa (aki szintén blogol, bár már nagyon régóta nem aktív ő sem), de lehet hogy már ő sem :D A barátaim nem is tudják - vagy legalábbis ügyesen titkolják -, a munkahelyemen sem reklámozom, de ennek ellenére már rám találtak páran onnan is :D A párom azzal támogat, hogy meghallgatja a sirámaimat, ha negatív kommentet kapok, tűri, hogy hatalmas kupit tudok csinálni, ha a bloghoz fotózok :)

5. Mit szeretsz legjobban a VKP-ban? Mire vagy a legbüszkébb a blogoddal kapcsolatban? Hogy próbálod megoldani az időszűke okozta blogihlet hiányt? Találkozunk a Digital Divason?

Az első kérdésre a válaszom: a sokszínűséget :) A bevezető posztban írtam, indítani kellene valami olyat, ami egy kicsit (jobban) összeköti a bloggereket, legyen szó gasztro-, életmód-, beauty-, stb. blogról. Nos, ezalatt a röpke másfél é alatt úgy gondolom, hogy sikerült, s ezzel meg is válaszolom a második kérdést is :) Egyértelműen a VKP-ra vagyok a legbüszkébb, egyáltalán nem bántam meg, hogy remegő ujjakkal útjára indítottam ezt a kezdeményezést :)
Az ihlethiányt úgy próbálom megoldani, hogy nem próbálom megoldani. Az elején nagyon görcsösen ragaszkodtam hozzá, hogy a bloggal foglalkozzak, hogy igenis legyenek új bejegyzések, stb. Ez olyan szinten megviselt, hogy már aludni is nagyon nehezen tudtam, csak ez járt a fejemben, állandóan lelkiismeret-furdalásom volt, hogy cserben hagylak benneteket. Aztán ebből elegem lett, vettem egy mély lélegzetet és bevettem a lesz@rom tablettát. Elhatároztam, hogy egy darabig a blog közelébe sem megyek, nem görcsölök rajta, átkapcsolok offline módba. Ezt egészen addig folytattam, amíg nem jött az az érzés, hogy hiányzik a blog, amikor mindenképp szerettem volna valamiről írni :) Most már nem görcsölök ezen, ha van olyan téma, amiről szeretnék írni a blogon, akkor megírom, ha nincs, akkor nincs, ez van.
Mire ez a poszt kikerült, már el is múlt a DD, én nem vettem részt rajta, valahogy nem vonzott a rendezvény :) Nyilván jó lett volna találkozni a többi bloggerrel és az előadások is nagyon hasznosak voltak, rengeteget tanulhattam volna belőlük, de én valahogy nem éreztem magam odavalónak. Ez az én problémám, én ilyen vagyok, egyszer talán levetkőzöm ezt a tulajdonságomat :)

6. Ha nincs időd/nincs ihleted 1-1 bejegyzésre, akkor mit csinálsz? 

Ha időm nincs, akkor mindig úgy próbálom alakítani a dolgokat, hogy valamennyit tudjak vele foglalkozni. Letöltöttem a mobilomra a Blogger alkalmazást, így amint van egy kis szabadidőm, de épp nem tartózkodom itthon, akkor is tudom írni a posztot, aztán ha gép közelébe kerülök, már csak formázni kelljen. Ha pedig ihlethiány esete forog fenn, akkor - ahogyan azt az előző kérdésben megválaszoltam - nem görcsölök rajta, hanem nyitott szemmel járok és ha jön az ihlet, akkor lecsapok rá :)

7. Hogyan vélekedsz a saját stílusodról? Mit szeretnél sugározni a bloggal? Meg vagy elégedve a blogoddal (nézettség, visszajelzések)? - Laura

Ügyesen visszakérdeztél, kedves Laura ;) Én tipikus troll vagyok, de a jobbik fajtából, azaz nekem csak online "nagy a szám", írásban jobban ki tudok bontakozni, bátrabban elmondom a véleményemet, bár ehhez azért a nevemet is vállalom :) A civil életben viszont ennek pont az ellentettje vagyok, nehezen nyitok mások felé, s a munkahelyemen derült ki, hogy igenis jellemző rám a b i t c h f a c e :D Hiába érzem jól magam, szórakozok jól, akkor is megkapom, hogy olyan szomorú és komoly vagyok... Mert nem vigyorgok állandóan, mint egy idióta. Sokan emiatt bunkónak is titulálnak, ami rosszul esik, mert nem vagyok az, de ezt a beszélgetések alkalmával igyekszem meg is mutatni, hogy legalább abból rájöjjenek, hogy milyen is vagyok valójában. Aztán ez vagy sikerül vagy nem :D
A második kérdésed nagyon nehéz, de megpróbálok rá válaszolni. Én mindig is arra törekedtem, hogy megmaradjak embernek a blog mögött, nem vettem fel egy hamis álarcot, s igyekeztem, hogy ez a bejegyzéseken keresztül is átjöjjön, remélem sikerült :) A bloggal azt szeretném sugározni, hogy mindig adjuk magunkat, vállaljuk fel emberi énünket, ne bújjunk hamis szerepekbe, ne rendezzünk be látszatkirakatokat. Az őszinteség kifizetődőbb hosszútávon :)
Száz százalékosan meg vagyok elégedve a statisztikákkal, én sosem arra hajtottam, hogy minél több feliratkozóm, követőm legyen :) ezt is bizonyítja, hogy 3 év kellett ahhoz, hogy 200 fölé emelkedjen a feliratkozottak száma, és a FB-on is még csak 336-an vagyunk. Nekem sokkal többet jelent egy-egy komment, egy vélemény, mint egy újabb szám.

8. Mit gondolsz, merre tart a blog? Hol látod magad 5 év múlva? 

5 év múlva én már anyukának szeretném magam látni, a blogolást vagy abbahagyom, vagy pedig újabb témában kezdek el blogolni :D

9. Mi ad neked ötletet? Mi inspirál?

Az ötleteket mindig az élet hozza, s ha olyan, amit érdemes veletek is megosztani, akkor szinte azonnal kikerül a blogra :) Inspirálni más bloggerek is szoktak, de ez nem jelenti azt, hogy ellopom az ötletüket, lemásolom szóról-szóra a szellemi terméküket, hiszen nekem is borzasztóan esne, ha viszont látnám az enyémet egy másik oldalon :/

10. Mit szeretsz a legjobban a blogolásban? Milyen körülmények között jutott eszedbe a VKP? - Rami

A blogolásban a legjobban a posztok születését szeretem a legjobban, ahogyan egy kósza ötletből kibontakozik a teljes bejegyzés, s fotózni is nagyon szeretek hozzá, még akkor is, ha néha nagyon körülményes is tud lenni :D
Amikor bevillant a VKP ötlete, épp a Nail Club akkori soron lévő posztját olvasgattam Nettinél (Szütyő blog) és annyira megtetszett, hogy a résztvevők mindig más téma szerint lakkozák ki a körmüket és erről posztot is írnak bizonyos időközönként. De mivel én nem lakkozom olyan profin a körmeimet - sőt mostanában sehogy sem -, így én egy másik témában kezdtem el gondolkodni :) Összegyűjtöttem azokat a témákat, amikről én is szívesen írnék, s talán más számára is érdekes lehet, megírtam a bevezető posztot, kilőttem az éterbe és vártam a csodát a fejleményeket, hogy hogyan reagálnak rá az emberek, ja és nem utolsó sorban a csatlakozni vágyó bloggereket :D

Egyelőre ennyi fért egy bejegyzésbe, nem szerettem volna nagyon hosszúra nyújtani, így is eléggé az lett... De nem siránkozok, nagyon nagyon örülök neki, hogy ennyi mindent kérdeztetek, hamarosan pedig jövök a folytatással, ígérem minden kérdésre válaszolni fogok ;) Remélem akkor is velem tartotok ;)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Szilvi!
    Régóta nézegetem, olvasgatom a blogod, amibe sajnos egyre kevesebb bejegyzést írsz. Elolvastam az olvasóid kérdéseit és a válaszaid, vártam, hogy lesz valaki aki megkérdezi, hogy mi inspirál, mi hajt arra, hogy a Hasznosságok kategória alatt olvasható nagyon jó dolgokat írjál. Lehet, hogy már minden olvasód mindent ismer az ott leírtakból? - nem hiszem. Nekem pl. minden új és nagyon hasznos. Szeretem azt, hogy ha valami nem tetszik, akkor kutakodsz, hogy a Bloggerban is meglehessen oldani. Pl. én már régóta szeretném megcsinálni a blogomban a fejléc alatti legördülő menüsort úgy, ahogy leírtad a Hasznosságok alatt. De még nem mertem nekiállni, pedig minden vágyam ez lenne. A többi írásod is szeretem, ezért arra kérlek, hogy ne hagyd abba a blogolást és amit csak tudsz, mert felfedezted, megoldottat, tedd közzé, hogy mi meg tanuljunk belőle. Én próbállak követni olyan hasznosságok alkalmazásában ami nekem is kell, de nem könnyű, mert én nagyon gyenge vagyok a blog technikai dolgait illetően.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeken kívül még jópár kérdés érkezett, de kifejezetten a Hasznosságok füllel kapcsolatosan nem érkezett egy sem :)
      Azok a posztok úgy keletkeztek, hogy voltak bizonyos elképzeléseim a blog funkcióival kapcsolatban, de sajna a Bloggernél ezek nem voltak elérhetőek. De mivel én nagyon szerettem volna őket a blogomon tudni, más blogszolgáltatóhoz viszont nem akartam átmenni, így jóbarátomat, a Google-t hívtam segítségül :) csak jól kell keresni és nem árt egy kis angol tudás sem. Aztán amint sikerült valamit megvalósítanom, azonnal meg akartam veletek osztani, hiszen ahogy nekem hasznos volt, úgy biztos hasznos lehet másnak is és hátha könnyebb úgy, hogy magyarul van a leírás és saját folyamatképekkel is illusztrálom. Jelenleg meg vagyok elégedve a funkciókat, modulokat illetően, de ahogy magamat ismerem, elképzelhető, hogy lesznek még ilyen posztok :)
      Esetleg megírhatnátok/megírhatod, hogy miket szeretnétek/szeretnél látni, milyen blogos tutorial válna hasznotokra/hasznodra ;)

      Mindenhez kell egy kis bátorság, meg egy teszt blog, amin ki lehet próbálni a dolgokat, mielőtt beélesítenénk az eredeti blogunkon, így rengeteg kellemetlenségtől kíméljük meg magunkat :D Ehhez persze rengeteg időre és még több türelemre, kitartásra van szükség :)

      Törlés
    2. Köszönöm Szilvi amit írtál, majd próbálkozok. A teszt blogom már megvan, de bátorságom még nincs hozzá.

      Törlés