Segítség a pénzügyek nyomonkövetésében | Royal Cashflow

Orbán Szilvi | augusztus 28, 2017

Egy kezemen sem tudom megszámolni, hány próbálkozásom volt már a kiadásaim és bevételeim nyilvántartására. Vezettem már kockás füzetben, excel táblázatban, sőt még a Bullet journalomban is, de előbb vagy utóbb (bár inkább előbb) kudarcba fulladt az egész. Vagy elfelejtettem, vagy pedig valahol valami kimaradt, így a végén nem stimmeltek az összegek, nekem pedig még a kedvem is elment az egésztől... 

A minap ismét elhatároztam, hogy teszek egy kísérletet a pénzügyeim vagyis pénzügyeink nyomon követésére, és ehhez kerestem megoldást, táblázatot vagy egy szuper kis programot. Nem gondoltam volna, de sikerült, ráadásul nem is akármilyet találtam.

A Royal Cashflow egy magyar, online felületen futó, teljesen ingyenes program (csak egy regisztráció kell hozzá), melyben egy helyen kezelhetjük a bevételeinket (akár több családtagét is) és a kiadásainkat. Legyen akárhány helyen a pénzünk, a bankban, a pénztárcánkban, a párnahuzatban, vagy a Holdon, itt egy helyen tarthatjuk szemmel őket. 


Mi ketten vagyunk egy háztartásban - legalábbis akiknek keresete van, Beni max. a rágcsálnivalóját tudná bedobni a közösbe -, így a bevételeket kétfelé szedtem. Külön vezetem a fizetéseket, a cafetériákat, sőt még ajándék "zsebünk" is van, ahová azokat az összegeket vezetem fel, amiket azért kapunk a családtagoktól szülinapra, névnapra, hogy vegyünk magunknak rajta valamit, így egy fillért sem tudunk "elsikkasztani", ja és ne feledkezzek meg a csupromról sem, amiben a 200-asokat gyűjtöm :) 





Az alapadatoknál felvezethetjük a családtagokat, a pénztárolókat és a kategóriákat is, ez utóbbi (de a többi is) szabadon szerkeszthető, el lehet venni az eredeti kategóriákból és hozzá is lehet adni sajátot. Az alkategóriák segítségével pedig még pontosabban le tudjuk bontani a kiadásainkat. Az ikonok nem szorulnak magyarázatra, a + jellel hozzáadhatunk, a ceruzával pedig szerkeszthetünk. A kategóriáknál megadhatjuk azt a pénztárolót is, amiről általában fizetni szoktuk, így ha felvezetjük a kiadásnál az összeget, a program automatikusan kitölti a pénztároló részt.


A tranzakciók alatt vezethetjük a kiadásokat és a bevételeket, és ami a legjobban tetszik - és amiből korábban - a galibák voltak, hogy átvezethetünk összegeket egyik pénztárolóról a másikra. Pl. mivel gyűjtöm a 200 forintosokat, így ha találok a pénztárcámban, beleteszem a perselyembe és az oldalon átvezetem a pénztárca nevű tárolómból a perselyembe. 
A kiadásnál meg kell adni az összeget, a kategóriát, hogy melyik pénztárolóról költöttük el, a leírásba (nem kötelező) beírhatjuk, hogy mire költöttük.


Ami nagyon tetszik még ebben a programban, hogy pontokat lehet szerezni, ezek által pedig rangokat elérni. Minél több pontunk van, annál magasabb rangot érünk el, így egyre több funkció válik elérhetővé. A lényeg, hogy így szoktat a rendszerességre, mire elérjük a jedi mester szintet, már rutinná vált a költségek vezetése, a mindennapi szokásaink részévé vált. Minél aktívabbak vagyunk az oldalon, annál több pontot kapunk, én már kiscserkésznek számítok :D


A program szépen nyomon követi a kiadásainkat és a bevételeinket, amint beírunk egy összeget, a megadott pénztárolónál azonnal látszik a pénzmozgás. Ha pedig kíváncsiak vagyunk, hogy mely kategóriánál szaladt el velünk a ló, akkor a kimutatásoknál utána tudunk nézni. 

Összességében egy szuper program, tetszik, hogy magyar, könnyen kezelhető, szerintem jobb, mint egy excel táblázat, csak azt sajnálom, hogy nincs belőle applikáció. 

Ti mit használtok a költségvetéshez? 

8 megjegyzés:

  1. Én is ezer éve tervezem a költségvetést vezetni, az Excel is kifogott rajtam, főleg, mert mi is elég sokrétű módon költjük és tároljuk a pénzt :) ehhez a programhoz meghoztad a kedvem, kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ez a progi pont jó lesz neked, hiszen teljesen személyre szabható és még bonyolult(nak tűnő) függvényekkel sem kell bíbelődni, hiszen helyetted is számol :) Majd írd meg, hogy mennyire vált be, jut eszembe, összegyűlt pár blokk, amiket még fel kellene vezetnem :D

      Törlés
  2. En is a fuzettel szenvedtem eddig. Ez szimpinek tunik, bar kicsit felek online feluletre felvinni az ilyen adatokat (pedig altalaban nem vagyok paranoias ;). Van arra lehetoseg, hogy EUR-ban is vezessek esetleg egy kulon penztarolot? (van egy euros szamlam is)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, először engem is riasztott, hogy online felület, de semmi olyan adatot nem kell megadni, amiből elérhető lenne a bankszámlánk, vagy bármi módon beazonosíthatóak lennénk, szóval én már nem parázok emiatt. Plusz amúgy is jelszóval lépünk be, a felhasználónevünket pedig mindig be kell gépelni.
      Van deviza fül is, ha van deviza számlád, akkor tudod vezetni azt is ;)

      Törlés
    2. Köszi a választ és az ajánlót, azt hiszem kipróbálom :)

      Törlés
  3. Igen de ez online progi, ugye? Nekem ezeknél az a félelmem, hogy ami a neten van az feltörhető, lekövethető, felhasználható. És ezért pont a pénzügyeinket nem szívesen raknám fel a netre. Sztem ez még nem paranoia, csak jólfejlett virtuális óvatosság. 😊 Azt mondom, csak olyat rakjunk fel a netre, amelynek kiderülése nem hozhat hátrányos helyzetbe minket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez egy online program. Eleinte én is ódzkodtam tőle, de aztán arra jutottam, hogy semmi olyan információ nem kerül fel, amit fel tudnának ellenem használni, max. azt, hogy ejnye, ebben a hónapban többet költöttem édességre... :D Semmilyen számlainformációt, személyes adatot nem kell felvezetni, kizárólag a bevételeket és a kiadásokat és mivel ezekhez nem tartozik számlaszám, így ha valaki fel is töri, nemigazán tud vele mit kezdeni, hacsak azt nem akarja nyilvánosságra hozni, hogy mennyiből gazdálkodtok egy hónapban :) A pénztárolónak lehet fiktív neveket adni, hogy még véletlenül se derüljön ki, hogy hol tároltok pénzt, nem kell PIN kódot sem megadni, egyedül a belépésnél, de azt is minden belépésnél újra be kell gépelni a felhasználónévvel együtt, valamint aktivitás hiányában a program egy idő után kiléptet.
      Megértem, ha valaki óvatos (én is az vagyok, de ettől szerintem nem kell félni), a mai világban sajnos annak is kell lenni, nincs ezzel semmi gond ;)

      Törlés