Olvasnivaló | Michelle Marly - Coco Chanel és a szerelem illata

Orbán Szilvi | március 05, 2019
Olyan régen volt már könyvajánló, hogy teljesen elfelejtettem, hogyan kell, na nem mintha valaha tudtam volna ajánlót írni, jobbára csak össze-vissza hablatyoltam egy-egy könyvről :D 
Aki ismer, az tudja, hogy abszolút nem követem a divatot, nem is érdekel különösképpen, de azért ismerem a divattervezőket (na jó, inkább csak tudom a nevüket, tudom, hogy ki kicsoda, de meg nem tudnám mondani egy ruhadarabról, hogy ki tervezte, melyik kollekció, stb.), láttam a Az ördög Pradát visel c. filmet (imádom!) és szintén nagyon szeretem Coco Chanel életéről készített filmet is Audrey Tautou főszereplésével. Szerintem baromira illett hozzá ez a szerep, s azt vettem észre, hogy miközben olvastam a könyvet, folyton az ő arca sejlett fel. Ha előbb olvastam volna a könyvet és uólag nézem meg a filmet, biztosan másképp képzelem el a szereplőket (illetve csak Cocot, Étiennne Balsant és Boyt, hiszen csak ők szerepeltek a filmben), így viszont már volt előttem egy kép róluk. 

Míg a filmben megismerhetjük Coco híres divattervezővé válásának folyamatát, Boy iránt érzett szerelmét és kapcsolatukat, addig a könyvben a híres Chanel No.5 parfüm megszületését követhetjük nyomon, egy nagy adag romantikával megfűszerezve, hiszen már a címben is benne van a szerelem.

A történet az 1920-as évek Franciaországában játszódik, Cocoval Étienne Balsan közli a rettenetes hírt, miszerint Boy súlyos autóbalesetet szenvedett, és életét vesztette. Coco teljesen összetört, hiszen élete nagy szerelmét vesztette el, akivel számtalan közös terve volt, többek között egy parfüm megalkotása is, melyet ajándékba szánt törzsvásárlóinak és ami a közös szerelmüket jelképezte. 
Legjobb barátnője - Misia (valaki mondja már meg, hogy hogyan kell ejteni :)) - tanácsára belekezd a nagy terv megvalósításába, felkeresi François Cotyt, a híres francia parfümkészítőt, hogy avassa be a parfümkészítés rejtelmeibe és segítsen neki megalkotni az Eau de Chanelt. 
Velencébe utazik, ahol találkozik Gyagilevvel, a híres orosz balettigazgatóval, akinek - most ez egy kicsit furán hangzik - zsebkendőjének illata teljesen elvarázsolja Cocot, úgy érzi, ez az az illat, amit ő keres, pontosan ilyennek képzeli el A PARFÜMÖT. 
Ahogy Velencében sétálgatott, összetalálkozott Dmitrij Pavlovics Romanov nagyherceggel, az utolsó orosz cár unokatestvérével. Szerelmi viszony szövődik kettejük között - megvallom őszintén, szerettem olvasni ezeket a részeket -, s ő lesz az, aki közelebb viszi terve megvalósításához...
A könyv még számos fordulatot tartogat számunkra, nem szeretném elspoilerezni az egészet, aki kedvet kapott hozzá, olvassa el, nem fogja megbánni. Ne tartson vissza senkit sem a könyv vastagsága (több, mint 400 oldal), szinte olvastatja magát, én legalábbis alig bírtam letenni. :)

Olvastátok már? Vagy láttátok a filmet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése