Egy lépés előre a környezettudatos(abb) életmód felé | LUSH samponkorong - Első benyomás

Orbán Szilvi | április 05, 2019
Úgy tűnik, bizonyos dolgokhoz fel kell nőni egy picit, fiatalabb korban (persze tisztelet a kivételnek) az ember hajlamosabb nem odafigyelni a környezetre, pazarló életet él, s mindig a dolgok legkönnyebbik oldalát fogja meg (bár ez még idősebb korban is előjön, nálam legalábbis). 

34 évesen én is elindultam a környezettudatos(abb) élet rögös útján, és bár még nagyon az elején tartok, de legalább már megtettem a kezdő lépéseket. Szeretném a legtöbb, háztartásunkban használt tisztítószernek, kozmetikumnak megtalálni a környezetbarát változatát, odafigyelni arra, hogy kevesebb szemetet termeljünk, illetve kevesebb műanyag kerüljön be a háztartásba. A keményebb diónak talán a kozmetikumok bizonyulnak, hiszen sokszor csalódtam már a natúr kozmetikumokban, mert nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, de lehet, hogy csak én voltam béna, vagy pusztán nem a legjobbat sikerült megtalálnom. 

Most ismét nekivágok a kalandnak és először a samponom helyett kerestem egy sokkal jobb alternatívát. Elhangzott már a blogon párszor az - szerintem már ti is unjátok -, hogy szeretek új dolgokat kipróbálni, új termékeket megismerni. Nem most először jött velem szembe az interneten a LUSH samponkorongja, de mindig ódzkodtam tőle, mindig is flakonmániás voltam, el sem tudtam képzelni, hogy valami olyannal mossak hajat, ami nem abban van és nem folyékony.
Pont emiatt hanyagoltam a samponszappanokat is, pedig a drága hugicám is készített egy időben ilyeneket, de csak kipróbáltam őket, végül mindig győzött a kényelem és a lustaság, azaz a flakonos sampon. 

Ám most olyannyira erős volt a szándék bennem, hogy megrendeltem életem első samponkorongját, mindezt úgy, hogy fogalmam sem volt, hogy ez a valami beválik-e majd, vagy hogy egyáltalán tetszik-e majd az illata. Mivel Győrben élek, LUSH pedig csak a fővárosban van, ahová egyszer sem tudtam még eljutni, ezért minden egyes online megrendelt LUSH termék igazi zsákbamacska a számomra, és csak remélhetem, hogy beválik. Szerencsére amiket eddig rendeltem jók voltak, remélem ez így is marad :)

A Honey I washed my hair fantázianevű korong mellett döntöttem, és első szaglásra nem rosszul, egész kellemes illata van. Amikor kivettem a papírzacskóból, megcsapott az illat, olyan volt, mintha egy Bahia boltban lettem volna, ott lehet ilyet érezni. A méz, a vadnarancs- és bergamottolaj nagyon jó párosítás, és minél többet szagolgatom, annál jobban emlékeztet a karamellre (de ezt írják is az oldalon), amit én nagyon szeretek, szóval mázlim volt, elsőre sikerült egy olyan korongot választanom, ami tetszik :)
Kivéve a tasakból (amit a nagy izgalomban sikeresen eltéptem, upsz) nagyon meglepődtem, valahogy nehezebbre számítottam és a tapintása is nagyon fura volt, attól féltem, hogy elolvad a kezemben. Külsőre olyan, mintha fehér csokidarából lenne összegyúrva, ha nem tudnám, hogy ez egy sampon, biz' isten megkóstolnám :D Kíváncsian várom, hogy milyen lesz vele a hajmosás, egyelőre tartok tőle, főleg attól, hogy szétmálik a kezemben és lefolyik a lefolyón, én pedig feleslegesen dobtam ki 2.790 Ft--ot az ablakon... Ez tuti a fürdőbombák miatt van, az agyam azt hiszi, hogy ez is az, de mivel olyan véleményeket nem olvastam, hogy így viselkedne miután vízzel érintkezik, ideje lenne megnyugodnom, nem? :D
Rendeltem hozzá egy szappantartót is, hogy legyen miben tárolni, vagy ha utazunk, könnyebben tudjam szállítani. Ha beválik ez a kis korong, egy kicsivel közelebb kerültem a hulladékcsökkentett életmódhoz, hiszen a papírtasak, amiben érkezik, szelektálható, a korong semmilyen más csomagolást nem visel, a fém szappantartó pedig újra, újra és újra felhasználható, szóval win win! :)
DE van egy kis bibi, ugyanis N-E-M F-É-R B-E-L-E! Hát azt hittem, hogy sírva fakadok! Nem merem jobban belenyomni, mert ha esetleg(!) bele is menne, kivenni tuti nem tudnám belőle, úgyhogy most addig kinn kell lennie a fürdőszoba polcon, amíg akkora nem lesz, hogy könnyen belecsusszanjon a dobozba. Hát most mondjátok meg, mi a pech, ha nem ez?!? :D 
Folyt. köv.

Ti próbáltátok már az ilyen samponkorongokat? Mik a tapasztalataitok vele? Szeretitek? Melyik a kedvencetek?

6 megjegyzés:

  1. Imádni fogod! :) Én a New-t használom már régóta és nem is tervezek váltani, annyira szeretem. Praktikus, remekül habik, jól tisztít és szép tőle a hajam. Mindig megfogadom, hogy kipróbálok mást is a kínálatukból, de annyira bevált, hogy nincs szívem megválni tőle még arra a pár hónapra sem. Remélem írsz majd a kipróbálás utáni tapasztalataidról is! Ez vicces, hogy nem fér bele a tartóba, 2-3 mosás után szerintem már le tudod zárni. Arra nagyon figyelj, hogy jól szárítsd meg mielőtt elteszed, különben hamar szétesik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is abban reménykedek, hogy beválik majd, pontosan azokat várom el tőle, amiket te is felsoroltál :) Szerintem ha beválik, akkor is kipróbálok mást, hátha több kedvencem lesz :D
      Persze, hogy lesz, azért biggyesztettem oda a Folyt.köv. mondatot, hiszen úgy lenne teljes ez az egész, ha a tapasztalataimat is megosztanám veletek, olvasókkal (na meg tuti, hogy nem tudnám magamban tartani).
      Hát most mondd meg, tervezhették volna egy kicsit nagyobbra (vagy a korongot kisebbre), de mindegy, használom, aztán úgyis fogyni fog belőle, utazni majd május elején fogunk, szóval addigra biztos kisebb lesz valamivel :)
      A tanácsot köszönöm, megfogadom, mert nem tartom olcsó mulatságnak ;)

      Törlés
    2. Panna, Neked is szétesik a végén amikor már nagyon vékony? Ilyenkor hogy mosol vele hajat? Köszi!

      Törlés
    3. Én is kérdeznék: mennyi idő után lesz olyan vékony, azaz kb. mennyi ideig elég egy ilyen korong? :)

      Törlés
    4. @bevi Igen, amikor már nagyon a végén járok, akkor általában kettétörik, aztán még tovább.
      @Szilvi Ez sok dologtól függ, én heti 2-3 alkalommal mosok hajat, kétszer samponozok, és így elég olyan 3-3 és fél hónapig. De pl krémmánián olyat is olvastam, akinek egy hónap alatt elfogyott egy ilyen korong – lehet hogy ő maga Aranyhaj, vagy nem tudom, de nekem azért jóval gazdaságosabb :D

      Törlés
    5. Köszi szépen Panna:) akkor tényleg gazdaságosabb, mint a flakonos samponok, kb. én is 2-3 alkalommal mosok hajat egy héten, nekem elég volt csak egyszer samponozni.

      Törlés