Boci süti

Orbán Szilvi | november 25, 2012
Ahogy végig néztem a blog archívumot, észrevettem, hogy még nem is tettem fel süti receptet :) Akkor ezt most pótolom, s az egyik kedvencemmel kezdem. Egyébként ez egy végtelenül egyszerű süti, nem lehet elrontani (kivéve, ha nem figyelsz oda és leég).

Hozzávalók a tésztához
4 tojás
11 ek cukor
11 ek olaj
15 ek tej
1 cs sütőpor
2 ek holland kakaópor (vagy másmilyen, a lényeg, hogy cukrozatlan legyen)
15 ek liszt
A túrós masszához:
50 dkg túró
4 ek búzadara
1 tojás
20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor

Az 5 tojást szétválasztom (no nem azért, mert rendetlenkedtek :D), és először a fehérjét felverem (hogy ne kelljen elmosni a habverőt) kemény habbá, majd a tojássárgájákat is a cukorral. A liszttel elkeverem a sütőport és a kakaóport. A habos tojássárgához hozzáadom először az olajat, majd a tejet és végül a kakaós lisztet. Ezeket jól elkeverem, majd óvatosan hozzákeverem a fehérjehabot is. Egy sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe öntöm a masszát. 
A túrót a búzadarával, a tojással, a cukorral és a vaníliás cukorral öszzekeverem (én mixerrel kevertem ki, de nem sokáig kell keverni, különben túl híg lesz a massza, a túró maradjon egy kicsit darabos). 
Majd ebből a masszából evőkanállal kis halmokat teszünk a kakaós masszába, s hagyjuk, hogy belesüllyedjen. Össze-vissza mehet a masszába, legalább jó tarka lesz :) 
Miután elfogyott a túró, előmelegített sütőbe tesszük és közepes tűzön kb. 30 percig sütjük. Akkor jó, ha már nem lötyög a tészta (nekem a tűpróba szokott csalni, mert hiába nem ragad a tészta a tűre - ami ugye azt jelenti, hogy már jó - akkor is még nyers). 

A kép egy kicsit homályos, de sajna nincs jó gépem :( De azért a lényeg szerintem így is látszik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése