A salátaöntet nem csak salátára jó

Orbán Szilvi | június 11, 2013
A szükség nagy úr, ezt már megtanultam. Főleg akkor, ha az embernek diétázni is kell ugye. Mivel nem szabad leragadni a háztartási keksz, pirítós féléknél, muszáj valami normálisabb étket magunkhoz venni, betartva persze a szabályokat, miszerint pörkölt, székelykáposzta, töltöttkáposzta és társai felejtősek.

/Megjegyzem, hogy nemrég jöttem haza a gasztroenterológiáról, s a doki tanácsára még mindig tartsam az epediétát (hurrá....). Amúgy jövőhéten mehetek vissza időpontot kérni MRCP-re, hogy megnézzék nem szűkült-e össze a 2 évvel ezelőtti ERCP-kor végzett metszés. Ha igen, akkor mehetek ERCP-re ismét.../

A kis kitérő után vissza az eredeti szándékomhoz, miszerint egy receptet szerettem volna veletek megosztani, amit szerintem bátran lehet enni a diéta alatt (epediétáról van szó természetesen).
Miután tegnap az első adag csirkemell (70 dkg) a kukában landolt - mivel volt olyan szemét és megromlott mire addig jutottam, hogy felhasználom - az esti kutyasétát ismét egybekötöttük a vásárlással és ismét beszereztem a csirkemellet. Aztán hirtelen ötlettől vezérelve (mivel a roston sült csirkét már unom) az alábbi receptet találtam ki. Pontos adagokat nem írok, mert minden ízlés dolga :)

♥ csirkemell (de akármilyen sovány hús is megteszi)
♥ natúr joghurt
♥ fűszerkeverék salátaöntethez (Aldiban vettem, azt hiszem 5 db van egy csomagban, a zöldségeknél lehet megtalálni)
♥ pici olaj

Mivel tényleg fogalmam sem volt, hogy mit csináljak a husiból, benéztem a kamrába és egyből megakadt a szemem ezen a fűszerkeveréken. Elolvastam a csomagolást, s az olaj mellett még joghurttal is kikeverhető. Na de miért ne pácolhatnám be vele a husit is? Miért csak salátára lehetne tenni? Fogtam, összekevertem egy kispoharas (150g) és egy félig tele nagypoharas natúr joghurttal, beleforgattam a husikat, s egy éjszakára a hűtőbe tettem, hagy pihenjenek, majd magamat is eltettem holnapra.
Ma pedig egy kis olajjal kikent jénaiba beletettem őket, s gázsütőn 4-es fokozaton 1 óráig fedő alatt sütöttem, majd levettem a fedőt és szép pirosra sütöttem őket. Mellé főztem ki rizst (bár salátának jobban örültem volna, de az nem volt itthon) és készen is volt az ebéd.
Az eredmény (Ő-t idézem): Isteni lett! :) és tényleg, nem gondoltam volna, hogy jó lesz, bár egy kicsit lehetett volna szaftosabb is, a husi száraz volt, csirkemell lévén. De ebből is tanultam, legközelebb elősütöm serpenyőben a husit, hogy szép kérget kapjon, magában tartva a szaftot.

Ezentúl nemcsak salátában gondolkodok, ha salátaöntetet vagy fűszerkeveréket látok :))

Ha esetleg kipróbáljátok, jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése