Lenyeltem a(z egyik) békát

Orbán Szilvi | augusztus 13, 2013
Na nem egy igazi békát nyeltem le és nem is vagyok terhes, habár akkor inkább bekaptam volna a legyet... Na mindegy, én egyiket sem szeretem. Ez a béka dolog (ha valaki még nem ismerné) egy olyan dolgot takar, amit már régóta halogatunk, de még nem vettük rá magunkat, hogy megcsináljuk. A Fly Lady programban erre van az antihalogató nap, ami a program szerint szerda lenne, de ez mindenkinek más, hiszen mindenkinek más az életritmusa. Nekem is szerdán van, de tegnap elmentem az Aldiba és beszereztem két harmonikás irattartót és nem tudtam magam türtőztetni, hogy elkezdjem rendbe szedni az iratainkat. Egy egész délelőttöt rászántam, de közben le kellett vinni Benit is sétálni, így délután lett belőle, mire befejeztem.

Igaz ehhez az is hozzájárult, hogy elmélyedtünk Ő-vel egy kicsit az emlékes dobozunkban, amiben azokat a dolgokat gyűjtjük, amik valamilyen alkalomhoz, eseményhez kötnek bennünket. Ez azt jelenti, hogy rengeteg blokkunk is van, mert pl. eltettük az első közös nagy bevásárlásunkról szóló blokkot, de még az a blokk is megvan, amikor húgom szalagavatóján elmentünk vásárolni Mezőtúron :)) De van köztük néhány éttermi blokk is, még az első-, és második randinkról is :) Hihetetlen, hogy mikre tud visszaemlékezni az ember néhány papírfecni segítségével :))
Ezeket az emlékeket egyszer szeretném albumba rendezni, szépen mellé irkálni, hogy miért is van abban az albumban, milyen kedves emlék fűz hozzá bennünket, stb. Később jó lesz majd elővenni és nosztalgiázni egy kicsit, ha máson nem is, az árakon, hogy mennyivel olcsóbb volt minden régebben :D

Eddig az irataink 2 gyűrűsmappába voltak lefűzve, a bizonyítványok, anyakönyvi kivonatok pedig egy cipősdobozban voltak. De hogy minden szépen egy helyen legyen - mert nem lehet tudni, hogy mikor kerül sor egy esetleges kitelepítésre, mert van egy vadbarom, aki felrobbantja a lakását... -, s ezáltal könnyebben legyen mozgatni, hordozni, lecseréltem őket két harmonika irattartóra. Nem gondoltam volna, hogy minden szépen belefér majd :) De minden papír, amink csak volt, belefért, szépen rendszerezve, megcímkézve, hogy mindent könnyen meg lehessen találni és még Ő se túrja fel az egészet, ha keres valamit. :)

A kis felső dobozban olyan dolgok vannak, amik mindig csak hánykolódtak, de nem lenne jó, ha kidobnánk őket, a másik dobozban pedig az emlékeink vannak, de időszerű lenne már egy nagyobb dobozba költöztetni őket :). A sárga doboztól pedig megszabadultunk, ugyanis kiürült :)

Az egyik mappába azok kerültek, amiket sűrűbben veszünk elő, vagy hirtelen lehet rájuk szükség. Ilyen pl. a bankos, netbankos szerződések (ha esetleg elfelejteném az azonosítómat), az orvosi papírjaink (amennyit mostanában orvoshoz járkáltam), Beni papírjai (örökbefogadási szerződés, ebtartási engedély, oltási könyv), lakással kapcsolatos papírok, Tb-s papírok, biztosítással kapcsolatos papírok.
A másikba azok kerültek, amik nem kerülnek elő minden nap, pl. bizonyítványok, anyakönyvi kivonatok, adós papírok, stb.
Sokkal rendezettebb lett így, mint ömlesztve egy dobozban, a gyűrűsmappát meg alig lehetett már a végére összecsukni, annyira tele volt.

Szerintem így sokkal jobb, sokkal átláthatóbb és sokkal kevesebb helyet is foglal, ami egy kis panellakásban nem egy elhanyagolható szempont, valljuk be :)

A másik békám a vasalás lenne, bár most, hogy valamennyire lehűlt a levegő, jobban esik majd a vasalás, és esetleg Harry Potter besegít egy kicsit :))

Ti hogy oldjátok meg a papírok rendszerezését? Miket szoktatok megőrizni? Hajlamosak vagytok a gyűjtögetésre?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése