Almás lepény

Orbán Szilvi | november 03, 2013
Az úúúúgy voooolt, hogy tegnap valami desszertre vágytam. Valamit sütni kellene, de semmihez sem volt itthon semmi sem. Ő felvetette, hogy miért nem sütök almás lepényt, hiszen ott volt a hűtőben a sok alma. Többek között ezért (is) szeretem, mert olyan kézenfekvő dolgok jutnak eszébe, amik nekem nem, nemhiába, ő az én MÁSIK felem :)

Egyből Via almás lepény receptje jutott eszembe, mert úgy emlékeztem, hogy ahhoz nem is kell olyan sokminden, legalábbis tojás biztosan nem. Igen, jól olvastátok, nem kell bele tojás, én is többször néztem meg a receptet :)) Viszont tejföl nem volt itthon, így csak el kellett mennem a boltba, de csak ennyi kellett (meg tej, meg zsemle, meg keksz, meg egy kis csoki :$) hozzá.

Már sokadjára készítettem el ezt a sütit, mert egyszerűen isteni finom, nem túlzok! Én forrón szeretem a legjobban, de persze csak azért, mert nem ehetem úgy :/ Ezért meg kell várnom, míg kihűl, amit mindig nagyon rosszul viselek, pláne, ha a lakást is isteni fahéj és sültalma illat lengi be. A receptet itt találhatjátok meg és ahogy Via is, én sem szoktam sokat vacakolni a nyújtással, ahogy esik, úgy puffan. A lényeg, hogy ki legyen bélelve tésztával a tepsi alja, meg az alma is be legyen takarva, a látvány egyáltalán nem fontos, nem kiállításra készül :))

Nekem van még egy receptem, ezt is nagyon szeretem, ezt akkor szoktam, ha nem sürgősen kell valami édesség :)

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
15 dkg Rama vagy vaj
1/2 csomag sütőpor
2 tojássárgája
1/2 pohár tejföl
2 ek cukor
1 csipet só
a töltelékhez:
2 kg alma
20 dkg cukor
1 cs vaníliáscukor
1 púpozott evőkanál fahéj

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk, majd legalább fél óráig hűtőbe tesszük. Az almát meghámozzuk, kicsumázzuk, lereszeljük, majd alaposan lecsepegtetjük. Hozzáadjuk a cukrot, vaníliáscukrot és a fahéjat, s jól összekeverjük. Ha letelt a fél óra, a tésztát kivesszük és elfelezzük. Az egyiket kinyújtjuk és a tepsibe fektetjük. Szórhatunk rá zsemlemorzsát, de én nem szoktam és nem szokott elázni a tészta. Terítsük be a fahéjas almával, majd nyújtsuk ki a maradék tésztát és fedjük be vele. Tojásfehérjével kenjük be a tetejét, majd szurkáljuk meg villával, hogy a gőz távozni tudjon. Előmelegített sütőben, gázsütőn először 4-es fokozaton (kb. 180 fokon) kb. 20 percig, majd 2-es fokozaton szép aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése