Ajánlott adagok - kézzel mérve

Orbán Szilvi | január 16, 2014
Amikor tavaly tavasszal szembesültem vele, hogy már mindig diétáznom kell az epém miatt, az esett a legjobban nehezemre, hogy az adagokat is vissza kell fognom. Nekem, aki mindig pukkadásig ette magát...s nem elég arra odafigyelni, hogy ne legyen puffasztó, s olyan, ami miatt előjöhet az oly utálatos epegörcs (néha-néha előfordul, de akkor csak olyan mértékben, mintha csak csiklandozna valami belülről, szóval nem olyan vészes és pikk-pakk elmúlik), de még arra is oda kell figyelnem, hogy mennyit eszek belőle, hiszen nem árt leadni pár kilót sem. 
Én azok közé tartozok, akik inkább esznek mindent, de kevesebbet. Ehhez találtam egy aranyos kis táblázatot, amiben megmutatják, hogy miből mennyi az ideális mennyiség, ami egészséges és mivel nem esszük tele magunkat, így akár még leszaladhat pár kiló is, ha ügyesek vagyunk :) Természetesen a tökéletes eredményhez nem árt egy kis testmozgás sem ;) 
Bevallom, hogy abbahagytam egy ideje a futást, eleinte a derekam miatt, utána pedig már a hideg miatt. Hiába vette, vastagabb zoknit a cipőhöz, és mozogtam, akkor is fázott benne a lábam és hiába volt harisnya a nadrág alatt, akkor is megfagytam. Így mivel (még) nem telik aláöltözetre, tavaszig halasztom a futkorászást. De akkor viszont gőzerővel folytatom - vagyis inkább elölről kezdem -, hiszen bár nem híztam vissza egy kilót sem azóta, de már érzem a hiányát, s ahogy egyre többször látom a futókat a pályán, annál jobban mennék én is :) De nem akarok beteg lenni, azzal többet ártok magamnak, mint használnék. S ez NEM KIFOGÁS! :))

Az adagok kimérésére nincs szükségünk semmire, még mérlegre sem, csak a szép kis kacsónkra :) Az eredeti táblázat linkjét most nem tudom belinkelni, mert anno letöltöttem és nem mentettem el :/ Angolul volt, így itthonra saját magamnak készítettem egy kis puskát, s ezt most meg is osztom veletek :) 



Az adagok mindig az ajánlott mennyiséget mutatják az adott hozzávalókból, egy-kettő mellé odaírtam azt is, hogy mennyinek felel meg. Én már nem használom ezt a puskát, már érzésre, illetve szemmértékre megy a mérés. Ennek köszönhetően szaladt le rólam 10 kiló, no meg persze annak is, hogy kiiktattam a nagyon zsíros ételeket. Persze néha-néha belefér egy kis bűnözés, néha lecsúszik egy pizza is, de ez nem állandóan van így, nem ilyeneket eszek folyamatosan. Igyekszem odafigyelni a mennyiségre és a minőségre is, igaz annyira nem merültem bele, hiszen ha nagyon egészségesen akarnék étkezni, anyagilag nagyon megterhelő lenne, már ha csak az olíva olaj árakat is nézzük, meg a teljes kiőrlésű kenyerek árait is. Én így is elégedett vagyok az eredménnyel, s ha így folytatom, év végére talán elérem a versenysúlyomat, a 62 kilót :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése