Kipróbáltam: A varázs-szivacs

Orbán Szilvi | március 13, 2013
Hetek óta kering a Fly Lady csoportban ez a téma. Már nem is emlékszem, hogy ki hozta fel először ezt a szivacsot, de mint egy vírus, úgy terjedt el közöttünk :)) Mindenki ilyet használ, mindenki ilyet akar. Nagyon sokan dicsérték, sőt már-már dicsőítették, ódákat zengtek róla, hogy milyen jó, szinte minden szennyeződést eltüntet akárhonnan.

Gondoltam, én is megnézem magamnak ezt a szivacsot, veszteni nem vesztek vele semmit alapon. Tegnap meg is vettem a Rossmann-ban, ráadásul akciós is volt, Rossmann kártyával 299 Ft. Domol Magic Pad néven keresd a boltban (ha esetleg kedvet kapsz). 2 szivacs van benne, én az egyiket feldaraboltam kis háromszögekre - vagy legalábbis valami hasonlókra -, úgy néztek ki, mint az alapozó szivacsok. Így nem kell elhasználnom egyből az egész szivacsot, ha csak egy kis helyen kell használnom.

Mikor hazahoztam, első dolgom az volt, hogy felmértem a lakást, hogy hol tudnám a legjobban szemléltetni a hatékonyságát (bár eleinte szkeptikus voltam, ahogy a párom is). Első választásom a nappaliban a kanapé feletti rész volt. Az előző lakók szépen összefirkálták, s meg voltam győződve róla, hogy csak a festés segíthet.


Követtem a használati utasítást, miszerint: "Kevés vízzel nedvesítse be a domol varázs-szivacsot, majd csavarja ki. A szennyeződés és a foltok eltávolításához gyengéden dörzsölje meg vele a felületet."
Ennyi! S tényleg, csodák csodájára a foltok eltűntek :) Próbáltam úgy fotózni, hogy valami belelógjon, nehogy valaki azt mondja, hogy csaltam és egy tiszta falfelületet fényképeztem le.


Következő páciens az ablak alatti falrész volt, ami finoman szólva is elég ramatyul nézett ki. De a szivacs itt is csodát tett :)


Látva az eredményt, engem tényleg meggyőzött, s szépen lassan végigmegyek vele az egész lakáson. Persze ehhez nem lesz elég ez a két darab, biztos, hogy vennem kell még, de 299 Ft-ért szerintem megéri, olcsóbb, mint festéket venni, s a munka is kevesebb vele. A szivacs egyébként használat közben morzsolódik, ne ijedjen meg tőle senki sem :)

Sok mindent meg lehet vele tisztítani, pl:
* fehér tapéta
* fűrészporos tapéta
* padló
* fal
* fürdőszoba
* konyha
* konyhai eszközök
* hűtőszekrény
* nemesfém mosogató
* kerti bútorok
* autóbelső, autófelni
* bőrbevonatok
* sportcipők és még sokmás termék

Azonban érdemes egy eldugott helyen próbát végezni, nehogy karcolja a felületet, vagy fakítsa a színt!

Ne használjuk:
* polírozott,
* festett (nem tudom, hogy mit ért pontosan azalatt, hogy festett, ki kell próbálni egy eldugott helyen),
* lakkozott,
* sötét felületen,
* klóralapú fehérítőszerrel (pl. Hypo)

Én bátran ajánlom mindenkinek, nekem bevált :)

14 megjegyzés:

  1. Ebayen 20 db 500 Ft körül van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz ár ezért a szuper cuccért :D Gyors kipróbálásnak ez a Domol is tökéletesen megfelelt :)

      Törlés
  2. Az ebay-en 1700 Ft 100 db :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is tökre megéri, egyszer lehet beruházok egy ilyen csomagra :) Köszi az infót ;)

      Törlés
  3. Mi az a Fly Lady csoport? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, ismered-e az Urban:eve oldalt, Viának van egy csoportja a FB-on, ahol a Fly lady-vel kapcsolatos dolgokat vitatjuk meg, de gyakorlatilag minden másról is szó esik, sokat segítenek a lányok egymásnak :)

      Törlés
  4. A varázslatos szivacs egy kalap szart sem ér.Áttérés a köbön. ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, az első használat után darabokra szakadt, a falról a festék lejött, az irkafirka maradt, kárpit ugyanolyan koszos, nagy átverés az egész.

      Törlés
  5. Nem tudom, hogy mit szerettél volna vele tisztítani, miért nem vált be, de nekem arra, amire kellett, tökéletesen megfelelt. Vannak olyan problémák, amihez nem elegendő, való igaz, de engem sokszor mentett már meg. Hiába, nem válhat be minden mindenkinek...

    VálaszTörlés
  6. Kérdés: a lakásban lévő járólapok fugái régiek, beszürkültek. Ki tudom vele tisztítani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne klóros savas anyaggal, de óvatosan. Javaslom a következőt, blogokat is: https://tisztitoszer.hu/termek/brilliance-vizkooldo-es-tisztitoszer-szuperkoncentratum-csomagajanlat/

      Törlés
  7. A fugákra állítólag ecetes vìz is jó. De csak hallomásból tudom. Egy próbát megérhet.

    VálaszTörlés