Hullámcsat - eddig rosszul használtam

Orbán Szilvi | június 24, 2013
Amikor már megnő a frufrum, de még nem tudok eljutni a fodrászhoz, gyakran nyúlok a hullámcsathoz. Hasznos kis találmány, már csak azért is, mert ez az egyetlen csat, amit nem dob ki a hajam, ez az egy, ami nem csúszik ki belőle, s meg is tartja. De egy idő után viszont elengedi, s már egyáltalán nem ott lesz, ahova én a legelején betűztem. S elég sokszor a fejemet is nyomta, kényelmetlen volt. Mint utólag kiderült azért, mert egészen idáig én rosszul használtam. Meg voltam győződve róla ugyanis, hogy a hullámos részének csupán dekorációs funkciója van, merthát milyen szépen néz ki, hogy hullámos. Csakhogy az egyik honlapon (már nem emlékszem, hogy hol) találtam egy cikket, ami pont azzal foglalkozott, hogy milyen frizurákat lehet a csat segítségével kreálni, s ott tértek ki a helyes használatra is. Akkor esett le, hogy én pontosan a fordítottját csinálom.

 

Ugyanis a hullámos rész azért van, hogy szépen felvegye a fej vonalát, s így nem fogja nyomni, nem lesz kényelmetlen (és tényleg így van), az egyenes rész pedig szorosan fogja a hajat, megakadályozva, hogy szétcsússzon. Hmm, mindig tanul az ember valamit :)) 
Már csak egy kis hajlakk kell a rögzítés megerősítéséhez és már mehetünk is :)) 

Ti tudtátok, hogy hogyan kell helyesen használni?  

UPDATE: megtaláltam a cikket, ahol olvastam erről.

9 megjegyzés:

  1. Nekem olyan hullámcsatjaim vannak, amiken nincs gömb, viszont sokkal jobban íveltek. Emiatt viszont csakis akkor simulnak a fejemre, ha (a kép szerint) rosszul tűzöm a hajamba.
    Na olyankor vajon mi van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őőőő azt nem tudom :)) nekem ugyanilyen gömbös van, vannak nagyok meg vannak kicsik is. Olyannal még nem találkoztam, mint amilyen neked van :)

      Törlés
  2. ÖÖö... hát akkor én is rosszul használtam :D Eszembe nem jutott volna fordítva (a helyes módon) kipróbálni :D

    VálaszTörlés
  3. na ez most olyan homlokracsapós volt...:) Én se jól használtam..Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem a nők 99%-a "rosszul" használja. Megpróbáltam a "helyes" módszert, úgy meg nem fogta meg a hajam, és kényelmetlen is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár szerintem mindenki használja úgy, ahogy bevált, ez tipikusan olyan dolog, amire nem lehet azt mondani, hogy akkor így kell használni és kész. :D Egyébként fodrászok is a "helytelen" verzióban alkalmazzák.

      Törlés
  5. wow! nekem is legörbült egy vízcsepp a halántékomnál.. :D
    akkor már csak 1 kérdés: miért van az, hogy az ilyen bizsus, csatos, hajas részlegeknél is olyan hullámcsatokat lehet találni, ahol a hullámos részén van a dísz, vagy a minta?? és ebből kifolyólag azt gondolja az ember, hogy a (cikk szerint) helytelen használat a helyes, hiszen a mintának nem a hajamba kell lennie, hanem felül! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem különbség van a sima hullámcsat és a díszes hullámcsat között, mert az előbbit főleg rögzítésre használjuk, míg az utóbbit inkább kiegészítőként. De ez csak a saját véleményem :) Tudományos magyarázata egyébként nincs a dolognak, én is csak olvastam, kipróbáltam és nekem bevált.

      Törlés