A legfinomabb főtt kukorica

Orbán Szilvi | augusztus 09, 2013
Kép innen.
Ismerjük el, hogy a nyár egyik legnagyobb slágere a dinnye mellett a főtt kukorica. Nem mehetünk el úgy strandra, hogy két lubickolás között ne vegyünk egyet...vagy kettőt...vagy többet, ha nagyon finom :) Ez kétségkívül hozzá tartozik a nyaraláshoz, a nyárhoz. Emlékszem gyerekkoromban mindig gondban voltam, hogy kukoricát, gofrit, vattacukrot vagy jégkrémet kérjek. Volt olyan is, hogy egy strandolás alatt megkaptuk mindet :) Valahogy mindig finomak voltak azok a kukoricák, amiket nem mi főztünk, volt valami különleges bennük, olyan igazi, strandos kukoricák voltak. Otthon sosem sikerült ugyanolyanra főzni őket. Ez is olyan, mint a mozis pattogatott kukorica. Az is csak a moziban olyan finom, otthon már nem tudjuk ugyanolyanra elkészíteni. 

Idén nyáron már nem tudom, hogy hány csövet vettünk, de szerintem már bőven 10 felett vagyunk, s ennek nagy részét én ettem meg, Ő csak falatozgatott belőle. Na nem azért, mert megettem előle, hanem mert Ő mindenből csak óvatosan eszik :) 
Eddig mindig úgy készítettem, ahogy anyától tanultam. Az egészséges zöld leveleket leszedtem róla, és kibéleltem vele az edényt, amiben főzni fogom. Ezután beletettem a kukoricákat, betakartam a maradék levéllel, felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, fedővel feltettem főni, s közepes lángon addig főztem, amíg puha nem lesz. Ezután kivettem és alaposan meghempergettem sóban. Nyaammmiii. 

Azonban most találtam egy új elkészítési módot, illetve inkább ízesítési módnak mondanám. A szokásos módon szabadítsuk meg a levelektől és a bajusztól a kukoricánkat és ugyanúgy tegyük is fel főni, ahogy eddig. De a vízbe tegyünk sózott vajat (mennyisége a kukorica mennyiségétől is függ), majd egy bögre tejet és miután felforrt, utána még lassú tűzön 7-8 percig pároljuk. Az eredmény isteni finom főtt kukorica, ami után garantáltan megnyaljuk mind a 10 ujjunkat. :)  

Jó étvágyat!  

Ti szoktatok enni nyáron főtt kukoricát? Hogy készítitek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése