20 napos lomtalanítási kihívás 13. nap - Tisztítószerek

Orbán Szilvi | szeptember 02, 2013
Ezzel a feladattal kb. 5 perc alatt végeztem, s ebben benne volt a fotózás is :) Annyit csináltam meg, hogy beletöltöttem a szódabikarbónás vödörbe az 50g-os szódabikarbónákat (mert eddig csak össze-vissza pakolgattam őket), lecseréltem a mosogatószivacsot, kidobtam egy másik szivacsot is, amivel a kádat, mosdót szoktam suvickolni.

A képen még nagyon sok bolti vegyszer van, ezeket igyekszem minél hamarabb lecserélni, pláne, hogy egy-kettő közülük sokkal olcsóbban és egyszerűbben házilag is elkészíthető :)

1. Szódabikarbóna: jelenleg 50g-os sima étkezési van benne, de ha elfogy rendelek a kedvenc webshopomból (hogy mi mindenre jó a szódabikarbóna, itt megtudhatod)
2. Citromsav: vízkőoldásra szoktam használni, legalább olyan jó, mint az ecet és még nem is büdös :) (többet itt olvashatsz róla)
3. Mosószóda: a folyékony mosószerhez kell, de ezzel súrolom át a kádat is, ha nagyon dzsuvás
4. Bórax: ez még az első rendelésemből van meg, azóta azt hiszem nehezebb megrendelni, nem tudom, hogy miért nem lehet kapni, pedig szuper tisztítószer (róla itt írtam)
5. Naturlandos levendula illóolaj
6. Naturlandos kubeba illóolaj
7. Altapharma (Rossmann sajátmárka) teafa olaj, sok mindenre jó, itt elolvashatod, hogy mi mindenre :)
8. A híres neves varázsszivacs :)) mindig van belőle itthon, hihetetlen, hogy mikre képes (ha kíváncsi vagy, katt ide)
9. Fémdörzsi
10. Mosogatószivacs
11. Well Done hideg zsíroldó, ez az egyik, amiről nagyon nehezen mondok le, legyen bármennyire brutál is. Használatakor kötelező a gumikesztyű és a nyitott ablak (van, amikor egy konyharuhát is kötök a szám elé).
12. Cif súrolószer: ezt még akkor kaptam, amikor előfizettünk a Kisalföld napilapra, egy egész tisztítószer csomag járt érte :)
13. Alio (Aldi sajátmárkás terméke) általános tisztítószer: felmosásra szoktam használni, de tervezem, hogy ezt is öko módszerre fogom lecserélni, pl. az Öko receptek oldalon található "Általános tisztító" vagy a "Felmosáshoz" való receptre :) 
14. Ultra Szavo penész elleni szer fürdőszobába: hirtelen elhatározásból vettem, mert a kád és a csempe találkozásánál erősen elkezdett penészedni a csempe. Első használatra eltüntette, azóta csak nagyon ritkán, havonta egyszer kell lefújni, s a penésznek nyomavész :) Állítólag az ecet is eltünteti a penészt, de nekem nem jött be...de erre is van egy recept az Öko receptek oldalon :)
15. Ultra Szavo penész elleni szer: elméletileg jó falra is, de nekem a fürdőben elkezdett szépen felhólyagosodni a festék, azóta mindig le kell egy kefével súrolnom a hólyagokat, ami miatt olyankor úgy néz ki a fürdő (velem együtt), mintha havazott volna...
16. Szőnyeg tisztító: ezt a takarítógéphez kaptuk, elvileg csak ezzel lehetne használni, de szerintem bármilyen folyadék jó lehet bele, talán kipróbálok valami házi receptet is :)
17. Bútorápoló: nekem kicsit luxus lenne olivaolajjal kenegetni a bútorokat, egyelőre marad ez a megoldás.

Ti hogy haladtatok? Miket használtok takarításhoz? Öko vagy bolti tisztítószer?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése