Csibefutam 2. hét

Orbán Szilvi | október 05, 2013
Letudtam még egy hetet az első ciklusból, igaz szerdán kihagytam a futást, mert a mensi közbeszólt. Pont az első napra esett a futás, amikor a legtöbb van és a legjobban fáj a hasam. A csajok a fórumon azt javasolták, hogy ilyenkor se hagyjam abba, nincs kifogás csak nyafogás, menni kell, mert utána jobb lesz. Legközelebb lehet megfogadom a tanácsukat és kipróbálom. Mert amíg nem próbáltunk meg valamit, addig nem is mondhatjuk, hogy nem megy. Úgyhogy ezt észben tartva jövő hónapban is futni fogok (persze csak ha edzésnapra esik az a bizonyos első nap :)). De tegnap már mentem ismét, viszont nagyon is meglátszott, hogy nem 1 nap, hanem 3 (hétfőn, szerdán és pénteken van futás, kimaradt a szerda, így jön ki a 3) maradt ki. Ma olyan izomlázam van, hogy ihaj. Teljesen érzem, hogy valahol, a "légpárnák" alatt igenis ott vannak az izmok, főleg, amikor le kell hajolni vagy guggolni valamiért :))

Amúgy azt vettem észre, hogy sokkal könnyebben megy már, legalábbis ha a múlt héthez viszonyulok. Sokan mondták, hogy már sokkal korábban is meglesz az az 5 km, nem kell fél évet várni rá. Lehet van benne valami :) Kipróbáltam az ún. helyes futást is, mert állítólag van a megszokott, hétköznapi futás és van a helyes, jó futás, ahogy a sportolók is futnak. Kaptam ezzel kapcsolatban egy könyvet is, amibe még sajna nem tudtam belenézni, de amint lehet pótolom, meg mutattak nekem egy videót is, amin bemutatják a helyes testtartást és mozgást is futás közben. Érdekes látni a különbségeket a két technika között.

Ami az én tapasztalatom ezzel kapcsolatban, hogy tényleg megmozgatja szinte az összes izmot (már ami van) a testen, viszont ezzel lassan futni nem nagyon lehet. Ha lassan futok, mindig a sarokra érkezem és a lábamat sem tudom olyan magasra hátralendíteni. Én még kezdő vagyok ehhez a tempóhoz, nekem még bőven elég, sőt van, hogy sok (pl. amikor nem 3x, hanem 4x kell megismételni a periódusokat) is, de idővel, amikor már többet kell futni, mint sétálni, újra előveszem ezt a technikát.

Akit érdekel ez a technika, annak belinkelem a videót, hasonlítsátok össze a kettőt ;)


Ti melyik technika szerint futtok? Hogy könnyebb?

2 megjegyzés:

  1. Szia! Én is kezdő futó vagyok, nem rég sikerült egybe lefutnom a 30 percet:) Sajnos majdnem két hetet ki kellett hagynom, azt hittem utána mennyire nehezen fog menni, de szerencsére egy izomlázat leszámítva nem volt baj:) Te hogy bírod ezt a hideget? Szerintem is hamarabb meg lesz az 5 km, főleg hogy ennyire rendszeresen csinálod:) Nekem ez a 30 perc 3 hónap alatt sikerült és gyakran volt hogy csak heti kétszer futottam. Kitartást a futáshoz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Gratula neked, én nem tudom, mikor fogom tudni egyben lefutni :) egyelőre futáshoz szerintem még nincs olyan hideg, eddig térdnadrágban és polár pulcsiban futottam, de holnaptól már hosszút veszek. A következőkben sem fogok nagyon felöltözni, télen 2 polár pulcsi (de lehet, hogy csak egy), egy vastag mellény, sál, sapka és kesztyű :) Szerencsére nagyon közel lakunk, így télen a hóban csak az odajutást kell valahogy megoldanom :) Amúgy egész jól bírom a hideget, futás közben még melegem is szokott lenni :) Ilyen időben jó futni szerintem, nem a kánikulában.
      Neked is kitartást kívánok a futáshoz! :)

      Törlés