Soup(kul)túra | Zöldborsós csirkeaprólék leves

Orbán Szilvi | február 17, 2015
Elég régen volt már recept, leves pedig még régebben. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért bánok a levesekkel ilyen mostohán, pedig télen nincs is jobb egy finom, gőzölgő levesnél. Olyan szépen elrotyogna a gáztűzhelyen a főfogás mellett, de valahogy mégsem készítek sűrűn. Ezen mindenképp szeretnék változtatni ebben az évben, le kell porolnom a Soup(kul)túra projektet... :D

 
Ezt a receptet az imádott mobilos appom (Telekonyha bevásárlólista) receptkönyvéből választottam ki és már kétszer is elkészítettem, annyira szeretjük :D Hatalmas mennyiségben (nekünk legalábbis az) szoktam készíteni és addig esszük, míg ki  nem ürül a nagy fazekunk, egyszerűen nem lehet megunni :D Nem is kell hozzá sok minden, nem bonyolult és mégis nagyon finom, mindenkinek (még a kezdőknek is) bátran ajánlom! 

Hozzávalók (2 személyes adaghoz, én ezt szoktam duplázni)

1 csokor petrezselyemzöld
3 ek olaj
1 mokkáskanál tört feketebors
15 dkg zöldborsó
csirkeaprólék (levescsomagot szoktam venni a Lidlben, nekünk tökéletesen megfelel)
1 dl tejföl  
1 ek liszt
25 dkg vegyes zöldség
1 teáskanál citromlé

A csirkeaprólékot kis darabokra felaprítjuk, majd a felforrósított olajon megpirítjuk. Ezután aláöntünk 1 dl vizet és fedő alatt addig pároljuk, míg el nem párolog a hús alól a víz. Amíg a húsok párolódnak, addig a zöldségeket megtisztítjuk és felkockázzuk. Ha már eltűnt a víz a húsok alól, akkor hozzáadjuk a zöldségeket és a borsót. Egy kicsit együtt pirítjuk őket fedő nélkül, majd ráhintjük a lisztet és további 2 percig kevergetjük a tűzön. Ezután felöntjük 1 liternyi vízzel, ízesítjük (ízlés szerint, ki mit tesz bele, én leveskockát szoktam beletenni), és fedő alatt puhára főzzük. Miután a hús és a zöldség megpuhult, a tejfölt a citromlével és pár kanál forró levessel jól elkeverjük és hozzáadjuk a leveshez, felforraljuk, majd 5 percig még főzzük. Lehúzzuk a tűzről és 10 percig lefedve állni hagyjuk. 

Van, hogy egymás után két müzlis tállal (minek a mélytányér...) is bevágok belőle, annyira eteti magát :D Mmmmm, jó étvágyat hozzá, ha esetleg kedvet kap valaki hozzá ;)

2 megjegyzés:

  1. Egyre jobban kezdem megszeretni a leveseket. Régebben csak a főfogás érdekelt, de mostanában (valószínű a hűvös idő miatt) olyan jól tud esni pár tányér jó meleg leves. Amit a család nagyon szeret az a lebbencslevesem házi lebbencstésztával. Múltkor én is főztem ragulevest egy hatalmas fazékkal (csirkeszárny,pulykanyak,vöröshagyma,fokhagyma,fehérrépa,sárgarépa,zeller,karalábé,zöldborsó,csiperke gomba,petrezselyem,tészta)...nem volt hosszú életű.
    Amúgy a leveseket mi is mély (müzlis)tálból esszük, kivéve a vasárnapi ebédnél! :DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ah, ne is mondd a lebbencslevest :) I-MÁ-DOM! :) De csak azt, amit mama készít, annak van varázsa :D Amikor otthon laktam mindig volt leves is, de mióta elköltöztem, valahogy elmarad, nem tudom, miért, de nem szeretek vele bíbelődni, pedig némelyik egyáltalán nem igényel sok időt...

      Törlés