Napzárta #76

Orbán Szilvi | április 07, 2015
A húsvéti kajakóma és a családi látogatás után próbálok visszatérni az életbe, és az online világba. Twitteren már írtam, hogy a Bloglovin feedjeimet (amikről lemaradtam ezalatt a pár nap alatt) sikerült 150-ről 111-re redukálnom, szóval haladok :) Kinek hogy teltek az ünnepek? Hozzánk jöttek anyáék, így igazán családiasra sikeredett a hétvége, voltunk állatkertben is, erről lesz egy kis beszámoló is ;) 

Mi ez? A Napzárta egy olyan NAPI rovat, amely során minden este felteszek egy kérdést, amire vagy hosszan, vagy pedig röviden fogok válaszolni és ami a legjobb - és amit nagyon szeretnék -, hogy ti is beszállhattok, nagyon örülnék neki, ha ti is megválaszolnátok őket :) A rovat lényege, hogy megőrizzük azokat a pillanatokat, élményeket, érzelmeket, amik mellett sokszor elmegyünk, elfelejtjük, ha pedig valami rossz volt, akkor visszaolvasva még tanulhatunk is belőle :) Reményeim szerint ez megtanít a rendszerességre, hogy nyitott szemmel járjak a világban, s még akár jól is szórakozhatok/szórakozhatunk közben :)

 

Ha tehetséges lehetnél valamiben, mi lenne az? 

Kapásból kettő jutott eszembe: orvostudomány és zene. De mivel a vértől rosszul vagyok, s nem nagyon szeretek más emberekhez nyúlkálni, így az kiesett, tehát maradt a zene. Mindig csodálattal figyeltem a komolyzene mestereit, hogy milyen átéléssel játszották a szebbnél szebb dallamokat a hangszereiken. Olyan jó lenne, ha egy szemernyi kis érzékem lenne a zenéhez, de még jobb lenne, ha tehetséges is lennék benne (mennyi szóismétlés...). Bejárnám az egész világot a zenekarral, híresebbnél híresebb városokban lépnék fel. Igaz ennek megvannak a hátrányai is, távol a családtól, az otthontól, így az is elképzelhető, hogy a párom is zenész lenne, és együtt mennénk mindenhova :))

14 megjegyzés:

  1. Rajzolásban és a self brandingben :) Előbbihez béna vagyok, utóbbihoz pedig nincs elég önbizalmam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, ezek nekem eszembe sem jutottak, pedig mennyire szeretnék jól rajzolni, grafikákat készíteni :) A self brandingben sem ártana fejlődni nekem sem :/

      Törlés
  2. Na jó, kezdjük azzal, hogy hálás vagyok mindazért, amiben tehetséges vagyok, különösen az írásért, az elemző gondolkodásért, a jó tanulási készségért és a szinte hibátlan nyelvtani érzékért. (Ezúton is köszönöm a nagypapámnak, aki tájszólással l betűnek mondta az ly-okat, így soha nem volt j-ly problémám. :))
    Emellett pedig, egek, mennyire szeretnék tudni táncolni!... (Egy koordinálatlan, ugrabugráló majom vagyok a táncparketten, ha nagynehezen, szökőévente sikerül rávennem magam, hogy ""táncolni"" merjek emberek előtt. XD)
    Nyolc évig tanultam zenét és voltam kórista, plusz középiskolában pár évet gitározni, de soha nem találtam meg az igazi hangszeremet – tulajdonképpen él bennem egy kép arról, hogy egy napon majd gyönyörűen zongorázok vagy fuvolázok, de attól tartok, ez sosem lesz akkora prioritás, hogy meg is valósuljon. :) De ha így varázsütésre megkapnám, egy zongorával együtt, azt nem bánnám. :)
    Csatlakozom Pannához, rajzolás, igen, bár abban is egész jól teljesítek, de azért egy jobbagyféltekés rajztanfolyammal egyszer mindenképp meglepem magam.
    Önmenedzsment, igen, mindenképpen. Szeretném, ha vállalkozóbb, bátrabb, kockázattűrőbb lennék.
    Jó lenne az elengedéshez is jobban érteni. (Ehh, de még mennyire jó lenne...)
    És a nyilvános beszéd. Mindkét része, a nyilvános is, meg a beszéd is. :) Jól írok, de szóban történetet mesélni valami ramatyul tudok, pedig nagyon szeretnék egyszer jó előadó lenni.
    És szeretnék gyorsabb reakcióidőt, amikor valaki unfair velem szemben. Például amikor valaki csak úgy mellesleg és közvetlenül megjegyzi a saját irodámban, teljes természetességgel, háromszor egymás után, hogy milyen jó a seggem (-.-) vagy számonkéri a vallásomat (mindkettő múltheti eset...), akkor elegánsan és keményen el tudjam küldeni az anyjába, udvarias, havart mosolygás és mentegetőzés helyett...
    Huhh. Na ez egyszerre volt konstruktív és mókás. Nagyon örülök, hogy a Napzárta visszatért! :) Már majdnem írtam megint a reklamáló leveleket, de aztán rájöttem, hogy valószínűleg húsvétozol otthon, és neked is lehet má' egy kis magánéleted. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam már, hogy nagyon szeretem olvasni a hozzászólásaidat? ;) Nagyon jókat írtál, ezekben néha nekem sem ártana jobbnak lenni, bár a gyorsabb reakcióidő nem is rossz ötlet, sokszor csak jóval azután jut eszembe valamilyen frappáns visszaszólás, miután már késő :D

      Törlés
  3. Nekem is a zene jutott először az eszembe, vagyis a zongorázás. AAaaaaannyira szeretnék megtanulni : D igazából még soha nem próbáltam, szóval nem is tudom, hogy van-e hozzá tehetségem. Lehet lenne....talán egyszer kiderül : D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha még nem próbáltad, nem is tudhatod ;) Egyszer próbáld meg, veszíteni nem veszítesz semmit :)

      Törlés
  4. Nem illik így kezdeni, de leírom úgy, ahogy van: amibe belekezdek, abban én mindig igazán jó tudok lenni:-)
    Van természetesen néhány vágyott dolog, amiket a jövőben biztosan megvalósítok: modern tánc tanfolyam, a már fentebb említett rajztanfolyam, szeretnék megtanulni zongorázni is. Na és a sakk, amivel mindig úgy voltam, hogy oké, ezt is elkezdem majd, de van bennem egy olyan érzés, hogy abban verhetetlen leszek :-D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretnék megtanulni kötni, horgolni és varrni. A családban mindenki ügyes benne, de én mindig is nagyon béna voltam hozzá. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is tanítottak, de nem megy azóta sem :D létezik az, hogy nem áll kezemre egyszerűen a tű? :D

      Törlés
  6. Ha egyvalamit kellene választani, az a gitározás (esetleg éneklés valami jó kis rockegyüttesben, de a gitár még jobb lenne): tanultam, gyakoroltam, játszottam együttesben, és még így is élveztem, hát még ha igazán jó lehetnék benne...

    VálaszTörlés
  7. Azzal kezdem amihez van tehetségem és gyakorlom is olyan szinten ami nem csak a magam öröme, hanem másoknak is örömet okoz: a kézművesség. Kötök, horgolok, varrok, nemezelek, szövök, mézeskalácsot készítek, tojást karcolok és írókázok, ékszert készítek, rajzolok - ezek mind láthatók is a blogomban, meg régebben kiállításokon, vásárokban. Aztán a másik az éneklés, hivatásos kórusnak voltam évekig a tagja, és zongorázok is. Szeretek és tudok is írni, és nagy-nagy elemző vagyok. Szívesen lettem volna történész, de ebből csak az maradt, hogy imádom a történelmet és olvasni bármelyik korról és emberekről. De érdekel a dísznövénykertészet is, amit persze csak az otthonomban gyakorlok, mert imádom a növényeket. Azért elégedett vagyok, mert sok olyan dolgot csináltam és csinálok ami örömet okoz. Ami pedig kimaradt, a szerettem volna ha... sem tesz boldogtalanná, mert soha nem érdekelt a mi lett volna ha...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, akkor te egy igazán sokoldalú, kreatív és tehetséges ember vagy, minden tiszteletem a tiéd :)

      Törlés