Őszi bakancslista

Orbán Szilvi | szeptember 05, 2015

Pont a napokban láttam egy ilyen típusú bejegyzést a blogos csoportban, de mivel én már pár napja ezen dolgozom - mert vagyok olyan hülye, hogy minden egyes ponthoz képet keresek :D -, így már csak azért is befejeztem és nem dobtam ki a lomtárba  :P :D

Még sosem írtam egyetlen évszakra sem bakancslistát, de most valami rejtélyes indíttatásból összeállítottam egyet azokból a dolgokból, amiket szeretnék venni/elkészíteni/fotózni/sütni-főzni/megcsinálni a három őszi hónap alatt. Olyanok is szerepelnek a listán, amiket még teljesen újak lesznek a számomra, de kétségkívül hozzátartoznak az őszhöz. Kíváncsi vagyok, hogy mennyit sikerül majd megvalósítani, de az is lehet még, hogy az idő haladtával olyanok is felkerülnek a megvalósítottak listájára, amelyek ezen nem is szerepeltek :)

Igen, még sosem ettem sütőtököt, mert egészen egyszerűen ráfogtam, hogy én azt nem szeretem. Idén elhatároztam, hogy megkóstolom, kipróbálok pár tökös receptet is, hátha én és a sütőtök megszeretjük egymást :) 

Már alig várom, hogy beszerezzek néhány, tipikusan őszi illatú gyertyát, s meggyújtsam őket egy borongós, esős, hűvös őszi napon. 

Pitét, lepényt, mindegy csak almás legyen :) Via receptjét szoktam használni, de van, hogy egy másik recept alapján készítem, attól függ, hogy melyikhez van éppen kedvem :)

Nincsen profi gépen, de nem is az a cél, hogy művészi fotók készüljenek, csupán az ősz hangulatát szeretném megörökíteni néhány kép segítségével, mert olyan szépen elmegyünk mellettük, hogy észre sem vesszük a természet szépségét ilyenkor. 
Igen, felébredt a gyermeki énem is, ehhez pont jól jön a piros-fehér pöttyös gumicsizmám, így önfeledtem tocsoghatok majd a pocsolyákban :D Ezt neked rossz idő...

Otthon minden évben faragtunk tököket, de mióta elköltöztem, egyszer sem volt erre példa :/ Pedig tök - értitek, TÖK - jó elfoglaltság és mulatság :D

Van egy olyan érzésem, hogy ez az egyik legkönnyebben megvalósítható tétel a listán, ugyanis ha reggel hatra megyek dolgozni, biztos hogy még köd lesz. Olyankor jó mélyeket is lélegzek majd az őszi levegőből is, csak hogy teljes legyen a dolog :)

Hétvégente biztos, hogy időt fogok szakítani ilyenekre, nyáron nem nagyon volt erre időm és kedvem. Illatos gyertya, meleg pléd, tea vagy forró csoki, nyammi... ja és egy jó könyv :) 

Ilyet utoljára szakközépben, angol órán csináltunk, rezsón :D Akkor nagyon ízlett, de mivel még sosem készítettem karamellt, nem tudom, hogy hogyan fog sikerülni :) 

Tavaly kimaradt, pedig milyen jól tud esni egy hűvös napon egy bögre gőzölgő, illatos forrócsoki...nyamm...

6 éve itt élünk Győrben és még sosem jutottunk el a Bakonyba, így olyan jó lenne, ha pont a természet leggyönyörűbb időszakában tudnánk egyet kirándulni :)

Ha már tököt faragunk, a magokat sem fogom kidobni, hanem kiszárítom és megpirítom majd. Egy mozis este alatt jól fog jönni :)

Terveim szerint (bár nem nagyon szeretek tervezni, mert valami biztos, hogy mindig közbejön...) minden hétvégén lesz mozis este, amikor bekuckózva (tudjátok, a szokásos pléd+gyertya+forró ital, stb.) összebújva megnézünk egy filmet. Odakinn pedig fújhat a szél, eshet az eső, de a kedvünket nem ronthatja el semmi sem :) Összeírtam pár filmet így előre, amiket mindenképp meg szeretnék majd nézni, aztán meglátjuk, hogy sikerül-e: 1. Nő előttem, nő utánam 2. Ilyen az élet 3. Szörny Rt. 4. Harry Potter összes 5. Keleti nyugalom - Marigold hotel 1-2 

A hideg estéken sokkal jobban tud esni egy forró kádfürdő, pláne egy hosszú nap után, plusz adalék ha kedvenc őszi illatú gyertyáinkat is meggyújtjuk :)

Halloweenre hangolódva összeszedtem pár filmet, amiket már régen láttam, s ilyenkor amúgy is lehet borzongani egy kicsit: 1. A kör 2. Carrie 3. Jelek 4. Hatodik érzék

Tavaly volt nekünk egy almás-fahéjas teánk, azt nagyon szerettem, de láttam más hasonló, tipikusan őszi hangulatú teaválogatásokat is, biztos, hogy beszerzünk párat. 

Képek: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Ti szoktatok bakancslistát írni? Ti miket szeretnétek megvalósítani ősszel? Szeretitek az őszt? Mit szerettek benne, vagy ha nem, akkor mit nem?

27 megjegyzés:

  1. Hű ez nagyon klassz lista :) ha megcsinálod a karamellás almát írsz róla?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerettem is összeállítani, totál őszi hangulatom lett tőle :D Igen, ha elkészítem, lesz róla poszt, legalábbis reményeim szerint :)

      Törlés
  2. Bár nyár imádó vagyok, valahogy minden évszakban megtalálom az örömömet. Imádom bámulni ilyenkor a színes természetet és a ködös reggeleket szintén. Ezek főleg akkor a kedvenceim, amikor délelőtt úgyis felváltja a ködöt a napsütés.
    A tökfaragás nálunk már családi hagyomány, sosem marad ki, ahogy a lakás őszi díszekbe való burkolása sem.
    "Ősz illatú" gyertyák terén ajánlom a Yankee Candle Natures Paintbrusht. Ez volt az első gyertyáim egyike, amiket a márkától beszereztem és az illata egy az egyben olyan, mintha viaszba öntötték volna az előttünk álló évszakot.
    A képek gyönyörűek. Én is mindig rengeteget szöszölök velük. Próbálom kihozni belőlük a maximumot, hiszen képek nélkül nem bejegyzés a bejegyzés... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen, akkor a legszebb az ősz, amikor ragyogóan süt a nap :)
      Köszi a tippet, én még totál szűz vagyok a YC terén, bármilyen hihetetlennek is hangzik :D Jöhet még nyugodtan tipp gyertyákra ;)

      Törlés
  3. Hihi, tegnapelőtt én is írtam egy ilyen posztot, van pár egyezésünk. Mondjuk én csak a top5-öt írtam le, azt könnyen meg tudom valósítani. :D

    VálaszTörlés
  4. Ez szuper lista, ez alapján gyorsan összeállítottam én is egyet magamnak! Na jó, pár kihagyással és kis toldással (például akarok sokat görkorizni, ha jó idő lesz meg sétálni a városban) lemásoltam a tied. :) Forrócsokiból nekem ez a kedvencem, tavaly fedeztem fel, isteni: http://ecofaires.blogspot.ro/2014/12/egy-kis-melegseg-hideg-teli-napokra.html. A tökös sütik is szuperek, eddig Via blogján lévőt próbáltam és a Dolce Vita blog tökös kuglófját, mindkettő isteni. Vagy csak simán megsütve. :) Én is két éve kaptam rá, három évvel ezelőttig soha nem kóstoltam, az első pedig nem igazán ízlett, de rákövetkező évben nagyon megszerettem. Eddig nem is gondolkoztam azon, hogy jön az ősz, jó volt a nyár, de most már egyre inkább várom és annyi szuper tervem lett hirtelen! :) Én amúgy az őszt és a tavaszt szeretem a legjobban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a linkeket, elmentettem őket, kipróbálom majd, kíváncsi vagyok, mit szólnak hozzá az ízlelőbimbóim :D

      Törlés
  5. De szuper lista!
    Képzeld én is ma írtam össze a bakancslistám annyi különbséggel, hogy én egy éven belül akarom megvalósítani.(felkerült az államvizsga, felvételi mesterképzésre és elköltözés Kolozsvárra is) :)
    Itt még (Erdélyben) 30 fok van, ezért nem igazán érzem az ősz közeledtét, de egyelőre nem is bánom. :D
    Köszi a film tippeket, párat biztos megnézek majd belőlük.:)
    Puszi, Bogi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is van bakancslistám, de mivel szerepel a VKP-s listán, így inkább arra tartogatom majd, ez most ilyen évszakos bakancslista volt :) Sok sikert az államvizsgához majd, és a költözéshez :) Nálunk már szépen hűl a levegő, de szerencsére süt a nap, ennek köszönhetően már szépen hangolódok az őszre :)
      A filmötleteket nagyon szívesen, jó "mozizást" ;)

      Törlés
    2. Elszóltam magam, ma már itt is fujj a szél és hidegebb van.
      Köszönöm szépen! Igyekszem! :)

      Törlés
  6. Igazán hangulatos bejegyzés, amihez tényleg kellettek ezek a szuper képek. Ne bánd az időt, amíg velük szöszöltél, mert megérte.
    Én nagyon szeretem az őszt, várom is. A sütőtök jöhet, a fahéj és alma illattal együtt. Gyertyát is fogok gyújtani, már be is van készítve egy fincsi illatú.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nem bánom, hogy ennyit foglalkoztam vele, szerintem is egész jó lett így a poszt :D

      Törlés
  7. Nyár végi bakancslistát én is írtam a blogon. :) De szuper ez az őszi, annyira körüljártad, hogy semmi se maradt ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Igazándiból kimaradt pár dolog, ami utólag jutott eszemeb (mint mindig): őszi színű (bordó, mustár sárga, barna) ruhákat venni, őszies lakokkal lakkozni :)

      Törlés
  8. Nagyon tetszett ez a lista, némelyiket én is szeretném megvalósítani :) Nevezetesen a szép levelek fotózását (bár profi gépem nekem sincs, csak a telefonom), a túrázást, a kádfürdőzést és a tökfaragást. Utóbbit még sosem próbáltam, de már nagyon szeretném kipróbálni. A sütőtök pedig a legnagyobb őszi szenvedélyem, olyan isteni - remélem te is megszereted majd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyedül még én sem faragtam tököt, azt hiszem 30 évesen végre itt az ideje :D Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog megtetszeni a sütőtök, vagy örök szerelem lesz, vagy továbbra is megleszek vígan nélküle :)

      Törlés
  9. Ijesztő filmekhez: American Horror Story. Bár sorozatról van szó, én az első és a második évadot végigparáztam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az utolsó évadot nem néztem még végig. Nekem ez a cirkuszos rész túl sok(k) :D

      Törlés
    2. Na majd belenézek ebbe a sorozatba, annyian nézik :)

      Törlés
  10. Nagyon inspiráló volt ez a lista! Komolyan kedvem támadt írni, majd megvalósítani egyet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Én nagyon kíváncsi lennék a te listádra is ;)

      Törlés
  11. Szuper jó lett a lista, amióta elolvastam, már csak a karamellás almára tudok gondolni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj ne is mondd :D valahányszor a szemem elé kerül az a kép, csorog a nyálam :D

      Törlés
  12. Szuper poszt lett! Teljesen ősziessé változtattad a hangulatom! :) <3

    VálaszTörlés
  13. nekem is pont ezek szerepelnek a listámon ;)

    VálaszTörlés