Autumn haul | Yankee Candle Tarts

Orbán Szilvi | október 05, 2015

Akik követnek Instagramon, azok már tudják, hogy múlt hónapban garázdálkodtam egy kicsit az illatgyertya.hu - azaz a Yankee Candle virtuális mennyországban, az illatfüggők Mekkájában - oldalon, s hogy, hogy nem, pár Tart landolt is a kis kosaracskámban, egészen pontosan 18 darab :) Ez egy kicsit csalóka, ugyanis nem 18 különböző illatot rendeltem, hanem van egy olyan akció az oldalukon, hogy különböző variációkban 4 + 4 + 4 Tartot* kedvezményesen lehet megvásárolni. Én a Sweet Treats szettet választottam, de legszívesebben mindegyikből rendeltem volna :) 15% kedvezmény volt rá, így a 12 db Tart 5.400 Ft helyett 4.590 Ft-ba került.

Szétnéztem a Készletkisöprés fül alatt is, s onnan is sikerült zsákbamacskaként párat választanom. Sajnos a neten való rendelésnek az a hátulütője, hogy nincs lehetőség az előzetes megszaglálásra, vagy bejön, vagy nem alapon hazárdírozik az ember :D Miközben sétáltam haza a postáról a kis dobozkával, - a szállítás egyébként nagyon gyors volt, egy nappal korábban ért ide, mint, ahogy azt előrejelezték -, nem bírtam ki, hogy ne szagoljak bele. Szerencsére volt egy kis lyuk az egyik sarkán - Lehet, mások is belekontárkodtak? -, így nem volt nehéz szagmintát, bocsánat illatmintát vennem :D Már úgy is elég intenzív illata volt a csomagnak, hát még amikor itthon kicsomagoltam. Elsőre megijedtem, mert ahogy ez a sokféle intenzív illat elegyedett, egyáltalán nem volt kellemes, majdhogynem büdös volt. Így elsőként ablakot nyitottam, a Tartokat fogtam, szétválogattam, s amíg az egyikkel foglalkoztam, addig a másikat alaposan becsomagoltam vissza a dobozba, hogy csak egy illatot érezzek, nem pedig az összes többit együtt.  
Így már sokkal jobb és kellemesebb volt az élmény, egyenként mennyei illata van mindegyiknek - s ezzel le is gördült az a hatalmas szikla a mellkasomról... :) Bele se merek gondolni, mit kaptam volna Ő-től, hogy ennyi pénzt kiadtam rájuk, s még büdösek is :D Így is megkaptam tőle, hogy olyan erőszakos szaguk van, szinte ordítanak, hogy ott vannak, pedig még alájuk sem gyújtottam :/ No mindegy, nem is neki vettem, majd akkor égetem, amikor nincs itthon, na bumm :D Egyelőre még egyiket sem bontottam fel, ugyanis még be kell szereznem egy ennek a célnak megfelelő mécsestartót (arra azonban már nem visz a lélek, hogy azt is a YC-től rendeljek, khm, finoman szólva borsosak az áraik ezen a téren).

A Sweet Treats szettben 3 illat négy-négy Tartja található, amik szerintem nagyon harmonizálnak egymással (valószínűleg nem véletlenül lehet őket egy szettben kapni...), bár kicsi az esélye, hogy egyszerre fogom őket égetni.


A legeslegjobban ez tetszik, az illatát egyszerűen I M Á D O M, fenomenális! Olyan, mintha éppen akkor főztek volna le egy jó vaníliás-csokis (vagy kávés) nyalánkságot, s ez még Ő szerint is jó illat :) 


A szett második szereplője a frissen sült mézes sütemény illatára emlékeztet, mint amikor a kinyújtott, kiszaggatott mézeskalács figurák pihennek az asztalon arra várva, hogy megsüssem őket. 


Harmadikként ő tartozik még a szetthez - természetesen mindhárom külön-külön is megvásárolható -. Még sosem szagoltam igazi vörös áfonyát - aszaltat már igen -, így fogalmam sincs, hogy ennek milyennek kellene lennie. Szerintem szilárd, hideg állapotban egy kicsit fanyar, bogyós illata van, talán majd jobban megismerem, ha majd égetni fogom :) Engem egyébként már a színe is lenyűgözött, imádom ezt a lilás-bordós-bogyós színt :) 


Imádom a mandarint, s gondoltam, hogy ha vörös áfonyával "pároztatják", nem lehet olyan rossz :D Nem tévedtem, rendesen érezni a mandarin jellegzetes illatát, adódik hozzá egy kis fanyar, valószínűleg a vörös áfonya illata (azta milyen messzemenő következtetés :D). 


Ennek az illata a legintenzívebb a csomagból, így biztos vagyok benne, hogy ezzel óvatosan kell majd bánnom :D Gyakorlatilag olyan, mintha a képembe vágtak volna egy fahéjas, szegfűszeges, almás, fűszeres illatbombát, mintha az egész lakást elöntötte volna egy ilyen elegyből főzött teaáradat :D Remélem ő is megszelídül az égetés során :) 


Utoljára ez a két Tart maradt, a BAY LEAF WREATH-nek kellemes, nyugtató illata van, kicsit mintha férfias lenne, gondolom nem véletlenül nyerte el Ő tetszését :) 
A BEACH WOOD-nak tényleg olyan az illata, mint egy sós vízen partra vetett faágnak (Cipruson volt alkalmam ilyet szagolni), így egy kicsit elkapott a nosztalgia, miközben az orrom előtt tartottam és jó nagyokat szippantottam az illatából :)) 

Összességében nagyon tetszik mindegyik, s ahogy Panna mondta, ez csak a kezdet, ami függőséghez vezet. S milyen jól mondja, már ki is néztem a következő adagot, ami már sokkal inkább a karácsonyhoz fog kapcsolódni. Kitaláljátok, mely illatokat szemeltem ki magamnak? :P :D 

Nektek melyik a kedvenc illatotok? Szerintetek is túlárazottak ezek a gyertyák?

14 megjegyzés:

  1. Hú, ezek közül egyikhez sem volt még szerencsém, de felkeltetted az érdeklődésemet irántuk. Szerintem karácsonyi illatokat néztél ki, legalábbis a helyedbe azt tenném :D Amúgy a tarts nem túlárazott, egy ilyen kis korong több alkalomra elég és intenzíven illatozza körbe a lakást, ellenben más illatgyertyákkal, amiket csak akkor érzel, ha közvetlenül melléjük ülsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is rájuk gondoltam, hanem az üveges társaikra :) Elhiszem, hogy ezek a viaszok sokáig kitartanak (gondolom a gyertyák is), hiszen már a csomagban elég erős illatuk van, s így gondolom elég csak egy kicsit letörni belőlük :) Igen, csupa karácsonyi illatot szemeltem ki, párról olvastam nálad is :D

      Törlés
  2. Szerintem nincs túlárazva. A drogériákban kapható Glade és hasonló gyertyák is több mint 1000 Forintba kerülnek és alig van illatuk.
    Ezek a kis viaszcsodák pedig több napon át intenzíven illatoznak. :)

    Az őszi illatok idén tényleg szuperek lettek, a Vanilla Bourbon nekem is a kedvencem lett.
    A Home Sweet Home is nagy kedvencem. A Beach Wood-ot imádtgam nyáron.
    Nálam most a Vanilla Cupcake illatozik, holtversenyben ő a kedvencem a Lake Sunsettel.

    Ősszel szeretem még a Salted Caramel és a Vanilla Chai illatokat is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor csak nekem volt drága :D Nálam is kívánságlistás most a Vanilla Cupcake, a Salted Caramel no meg még vagy 10 Tart :D

      Törlés
  3. Nekem üveses gyertyám van, tömény fahéj. Nagyon szeretem. Egyébbként összehasonlíthatatlanul lassabban ég (fogy) el, mint bármilyen más illatgyertya.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az üveges verziót egyszer biztos, hogy kipróbálom, egyelőre most Tart-szerelem van :D

      Törlés
  4. Nekem holnap érkezik meg a következő adag. Már alig várom + (ha lesz) a beszámolódat is az égetés ( bocs melegítés) után. Bár nyilván mindenkinek más, hogy mi tetszik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondolkodtam azon, hogy lesz tapasztalatos poszt, de ha szeretnétek, akkor lehet :) Miket rendeltél, ha szabad kérdeznem? :)

      Törlés
    2. Bocsi nem kaptam értesítést. Biztos nem jelöltem be. Wedding day, Orange splash, Winter glow, Shea butter, Clean cotton, Soft blanket, Season of peace, Bundle up, Snow in love, Christmas eve, Tarte tatin, Cranberry pear, Icicles, Pain Au Raisen.

      Törlés
  5. Ajaj, Szilvi! Azt hiszem, elindítottál egy lavinát...
    Régóta keresek valami jó kis illatgyertyát magamnak, sajnos a drogériásokkal nem jutottam messzire (na, az túlárazott, amikor megveszel egy "illat"gyertyát illatgyertya árban, aztán csak világít...), úgyhogy ennek most adok egy esélyt. Khm. Úgy értve, hogy már be is vásároltam, holnap talán már hozza is a futár. XD
    (Sajnos a téli illatokkal én meg vagyok lőve, a férjem semmilyen fűszeres illatot nem bír el, a mézeskalácstól is kiszalad a világból... Mézeskalácsillatot szippantani mellette csak suttyomban tudok, épp csak egy picit a dobozból, mint a drogosok. XD De vaníliából, édes sütiillatokból, narancsból és bogyós gyümölcsből bevásároltam. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsika, de az a baj, hogy én is sodródok azzal a lavinával :D :D A kosaramban már ott sorakozik a következő 18, de megpróbálok nem olyan mohó lenni, és megfelezni azt a listát :D Mindent szeretnék most, aminek a nevében ott a karácsony, illetve kívánságlistás a Salted caramel és a Vanilla cupcake, ezeket biztos megrendelem majd :) Te miket rendeltél?

      Törlés
    2. Timi az új illatok közül a Winter glow egyáltalán nem fűszeres. Én inkább krémesnek mondanám. Igaz nem is tipikusan téli illat. Az én férjem sem szereti az erős fűszeres illatokat de ezért nem reklamált. A másik téli illat, amit rendeltem az a Bundle up és az sem fűszeres egyáltalán bár azt még nem melegítettem.

      Törlés
  6. Black Cherry, mert engem mindig meg lehet venni a cseresznyével. :) Mandarin Cranberry és Orange Splash a citrusos karácsonyi illatokért, Vanilla Bourbon a meleg, édes illatokért, és mert megtetszett nálad :), és Christmas Eve és Snowflake Cookie a (szigorúan fűszermentes) süteményes illatokért. :) Kíváncsi leszek rájuk, és írják ugye, hogy keverni is lehet az illatokat, lehet, hogy egy narancsos sütivel bepróbálkozom. :) Vagy például volt vaníliás-bogyósgyümölcsös illat, ami (nálam is a racionalizálás miatt) lecsúszott a listáról, azt lehet, hogy egy vaníliás cseresznyével vagy egy vaníliás-mandarinos-bogyóssal megpróbálom pótolni. ;) Jaj, úgy várom! Már előkészítettem a párologtatómat. :)

    VálaszTörlés
  7. Teljesen belelkesedtem tőletek, be is szerzek pár darabot:D A viaszmelegítőt hogy kell használni? Beledobsz egy darabka tart-ot? És ha már csak az edény alján van belőle, nem reped szét a hőtől? Olvastam, hogy szilikonformát is használnak, de nem értettem, hogy azt csak simán teszik közvetlen az edénykébe és ha megunom, megvárom míg megszilárdul a gyertya és kicserélem, vagy hogy működik...

    VálaszTörlés