Helló 2017! | Személyes tervek

Orbán Szilvi | január 04, 2017

Írhatnám címnek azt is, hogy személyes + személyes-blogos tervek, ugyanis sok olyan tervem van, amiket szeretnék majd a bloghoz is hozzácsatolni, mert érdemesnek találom őket, hogy bejegyzés szülessen róluk, illetve lesznek olyanok, amiket itt a blogon fogok "dokumentálni" :) Hogy mik azok? A bejegyzésből úgyis kitaláljátok majd ;)

Menütervezés - A bloggal kapcsolatos tervezős bejegyzésben már legyezgettem ezt a témát, amikor is azt írtam, hogy nem főzök túl gyakran. Ha épp nincs időm vagy kedvem, akkor rendelni szoktunk, ami bár könnyű megoldás, viszont cseppet sem pénztárcakímélő. Igaz erre a SZÉP kártyáinkat (az enyémet augusztusban ellopták, de majdcsak megérkezik végre) szoktuk használni, de előfordult már, hogy a készpénzes fizetést választottuk. Többnyire az a gond, hogy a három műszak miatt nehéz arra törekednem, hogy mindig friss és főtt étel kerüljön az asztalra, hiszen ha délutános vagyok csak délután 1-ig vagyok itthon (kb. fél kilenc-kilenc körül kelek), éjszakásban szinte átalszom a napot, reggelesben pedig a délutáni bebólintás vet gátat a főzésnek. Tisztában vagyok vele, hogy ezen csakis én változtathatok, éppen ezért elkezdtem tudatosan megtervezni a heti menüket, egy kicsit leporoltam ezt a menütervezős posztot, elővettem a kártyákat, írtam még hozzájuk pár ételt. Egyelőre itt tart a dolog, a rendszer még kidolgozás alatt áll, de ha készen leszek vele és működik is, lesz róla poszt ;)

52 hetes könyv kihívás - Erről a 365let szikra blogon olvastam először, s nagyon megtetszett az ötlet, úgyis a terveim között szerepel az, hogy idén minél több könyvet elovassak. Ennek az a lényege, hogy minden héten el kell olvasni egy könyvet, vagy legalábbis törekedni kell rá, hogy elolvassuk, ez attól függ, hogy kinek mennyi ideje van. Nálam változó, hogy milyen gyorsan olvasok ki (vagy olvasok el?) egy könyvet, attól függ, hogy mennyi időm, milyen hangulatom van éppen. Van, hogy száz oldalt is elolvasok egy ültő helyemben, de van, hogy csak párat. A kihívásról itt olvashattok bővebben, és csatlakozni is ott tudtok ;) 

Boldogságterv - Tavaly volt már egy sikertelen kísérletem ezzel a programmal kapcsolatban, de rájöttem, hogy hol rontottam el, így újult erővel és tanulva a hibámból már tudom, hogy hol kezdjem (és talán már azt is, hogy hogyan folytassam). Nem konkrétan boldog szeretnék lenni, hiszen Ő mellett teljes mértékben az vagyok, de szeretném kihozni a maximumot ebből az évből, egy kicsit fejleszteni magam és a gondolkodásmódomat, ezáltal új dolgokat kipróbálni, stb. 

Fotózás - Ez egy kicsit összefügg a blogos tervemmel is, de nemcsak a blogra szeretnék fotózni, hanem a saját örömömre is, egy kicsit más perspektívába helyezni a hétköznapi dolgokat, szeretném fotókon is megörökíteni ezt az évet, a fontosabb pillanatokat, vagy csak úgy, felszabadultan kattogtatni a masinát. Ehhez kinéztem már több fotós kihívást (Dorié nagyon szimpatikus), remélem sikerül valamelyiket végig csinálnom. 

Kicsit jobban odafigyelni az étkezésre - Szándékosan nem írtam azt, hogy teljes életmódváltás illetve fogyókúra, nekem ezek mind óriási kihívásnak számítanak, de ha ott van az a "kicsi" szócska, máris jobban hangzik :) Hogy mire gondolok? Például több zöldséget belevinni a fő étkezésekbe, kevesebb cukrot fogyasztani, több folyadékot inni, stb. 

Bullet journal - Erről Timinél olvastam először, de azóta már több blogon is feltűnt ez a jelenség és nagyon megtetszett. Nincs jó kézügyességem, néha a legegyszerűbb rajzok is bonyolultak a számomra, de gyakorlással jobb lehetek benne :) Persze a bullet journalnak nem ez a lényege - de kétségkívül szép és jópofa, ha szép és színes rajzokkal dobjuk fel -, hanem a tervezés, a rendezettebb életvitel kialakítása ennek a füzetkének a segítségével. Úgy osztjuk be és úgy alakítjuk, ahogy nekünk tetszik, nincsenek szabályok, itt kiélhetjük a fantáziánkat.

Ezeken felül természetesen még vannak terveim, főleg a munkával és a családdal kapcsolatban, de ezeket nem írnám le ide, remélem megértitek :)

Ti miket szeretnétek megvalósítani ebben az évben?

2 megjegyzés:

  1. Szilvi Szuper lett ez a bejegyzés, nagyon inspiráló számomra! A menü terves posztodat eddig nem láttam, de nagyon megtetszett, szerintem kártya gyártásba kezdek hamarosan. Dori kihívása szintén nagyon tetszik! Remélem nagyon Boldog lesz számotokra 2017! Jó megvalósítást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszett neked! :) nagyon képlékeny még a menütervezés, remélem hamarosan "megszülöm" :D neked is sikerekben, örömökben gazdag új évet kívánok! :*

      Törlés