Mit olvastam? #2 | Február

Orbán Szilvi | március 08, 2018
Februárban két könyvet is olvastam, vagyis hát az egyiket már januárban elkezdtem. A két könyv között hatalmas a kontraszt (nem véletlenül), mégis mindkettőt nagyon szerettem olvasni, mindkettő órákig le tudott kötni, ami szerintem egy könyv legértékesebb tulajdonsága.

Elsőként Pak Janmi - Élni akartam című könyvét olvastam el, ami szerepelt már egy kívánságlistás bejegyzésben is (gyakorlatilag azóta szerettem volna elolvasni), karácsonyra meg is kaptam, aminek nagyon nagyon örültem. 
A szökés történetét maga Pak Janmi meséli el, aki édesanyjával együtt szökött meg az észak-koreai rezsim és a biztos éhhalál elől. Bepillantást nyerhetünk, hogy milyen is az élet valójában a kommunista országban, a hatalom mindenkibe azt súlykolja, hogy minden szép és jó, a Vezetőről hősi történeteket mesélnek, miközben ebből egy szó sem igaz. Hatalmas a mélyszegénység, voltak napok, amikor a család egyetlen egy tál rizsen volt kénytelen osztozni. Az édesapja letartóztatása után, ebből a földi pokolból akartak akár az életük árán is elmenekülni először Kínába, majd Dél-koreába. Az út során emberkereskedők kezei közé kerültek, az édesanyja saját magát áldozta fel, hogy ne az akkor még csak 12 éves kislányt erőszakolják meg. Az egész könyv izgalmas és borzasztó is egyben, végig izgultam és szorítottam nekik, hogy végre biztonságban legyenek és végre minden jóra forduljon.

Ezután a könyv után muszáj volt valami vidám, pörgős, könnyed olvasmány után néznem, így esett a választásom Lauren Graham: Gyorsan elhadarom című könyvére. Lauren nem ismeretlen azok számára, akik szintén olyan nagy Szívek Szállodája (Gilmore Girls) rajongók, mint én, amióta megjelent ez a könyv, kíváncsi voltam rá.
Nem titkoltan, inkább a kulisszatitkok izgattak a Szívek szállodájával kapcsolatban, bíztam benne, hogy megtudhatunk pár érdekességet a sorozatról, hogy hogyan is zajlik egy forgatás, stb. Nem csalódtam :) Nekem mondjuk voltak homályos részek, voltak olyan részek, amikre én nem emlékszem a sorozatból, pl. hogy Lorelai attól fél, hogy anthrax van a bagelben (ez melyik részben volt? :D), de akadt még más rejtély is volt számomra :) Sőt, az is kiderült, hogy nem tervezetten lett csak 7 évad, hanem elkaszálták a sorozatot, ráadásul csak Laurent és Alexist értesítették erről, a  többi színésznek nem is szóltak...
Csak úgy faltam az oldalakat, Lauren nagyon lendületesen és humorosan ír, ha az embernek van ideje, egy délután alatt simán elolvashatja.   Emlékszem, hogy régen olvastam arról, Lauren az életben is olyan, mint Lorelai, ugyanúgy kávéfüggő, ugyanúgy hadar, ugyanolyan energikus, mint a sorozatbeli karaktere, nem is találhattak volna rá jobb színésznőt :) Meghozta a kedvem az előző könyvéhez (Egy nap talán) is, biztos, hogy beszerzem és egy nap (talán) elolvasom... hahaha... :D /komolyan elolvasom/

Ti mit olvastatok februárban (tényleg kíváncsi vagyok rá)? Olvastátok valamelyiket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése