Lush szilárd samponkorong - tapasztalatok

Orbán Szilvi | április 22, 2019
Igaz, hogy Húsvét másnapja van, mindenki a locsolkodókat várja, vagy épp wellnessben áztatja magát (vagy csak otthon lazul, mint mi), és illene egy témába vágó poszttal jelentkeznem, de ez most elmarad,  ugyanis teljesen más téma mocorgott a fejemben és szeretett volna mihamarabb megszületni (hű micsoda kacifántos megfogalmazás). 
Korábban megígértem, hogy beszámolok a Lush samponkorongjáról, miután túl leszek pár hajmosáson, és ennek most jött el az ideje :)


Az első hajmosás sokkal jobban sikerült,  mint azt vártam volna. Nem hittem el, hogy mennyire hamar felhabzott, tényleg olyan volt, mintha egy normál samponnal mosnék hajat. Miest víz alá tartottam és elkezdtem a hajamat bedörzsölni vele, szinte azonnal annyi hab képződött, hogy az egész hajkoronámat betudtam vonni, és már nem is volt tovább szükség rá. Mivel nekem hosszú hajam van, így jobbnak láttam, ha a kezemben tartva dörzsölöm vele végig a hajam, de nem kellett sokáig, szinte egy pillanat alatt habtengerben úszott a fejem.

Miközben mostam a hajam, egyfolytában azt hajtogattam, hogy Óóó-óóó-Óóó-óóó, mire Ő megszólalt: Óóóó, valaki mindjárt elolvad! :D és tényleg úgy éreztem magam, annyira mennyei volt az illata és az a selymes hab... még sosem volt ilyen kellemes élmény a hajmosás. :) Feleslegesen aggódtam amiatt, hogy majd szétesik a kezemben, a használata közben már inkább éreztem rendes szappannak, mint fürdőbombának, de azért még mindig nem merem erősen összenyomni :D Az első benyomásos poszt alatti kommenteknél olvastam, hogy jó esetben csak akkor esik szét, ha már vékony, de a Krémmánián olvasni olyat is, akinek még azelőtt szétesett, hogy elvékonyodott volna. Gondolom tényleg érdemes hagyni, hogy rendesen kiszáradjon és csak utána eltenni a dobozába (ha eltesszük egyáltalán).
Amikor feladtam a rendelést, akkor jutott eszembe, hogy nem rendeltem mellé hajkondícionálót, és itthon sincs most kivételesen ilyesmi, így csak reménykedhettem benne, hogy nem is lesz rá szükségem,  és a hajam anélkül is puha, selymes lesz. Nem szoktam hajszárítót használni (csak nagyon kivételes esetekben, amikor S.O.S. hajmosásra van szükség), kifésülés után egy törölközőt csavarok a hajamra és lefekszem (a törölköző pedig reggelre valahogy a lábam környékére vándorol), hagyom, hogy szobahőmérsékleten száradjon meg a loboncom. A kifésülés egyébként vizesen és szárazon is könnyen ment, legalább annyira könnyen, mintha normál sampont használtam volna (igaz a samponnál mindig kellett balzsamot használni, mert különben sosem szedem ki a hajamból a hajkefét, úgy beleakadna a gubancokba), és szerintem ez jó jel. :) .

Mint kiderült, nem kellett volna aggódnom a kondícionáló hiánya miatt, a hajam nélküle is puha és selymes, egyáltalán nem éreztem szükségét a plusz ápolásnak. Viszont azt tudni kell, hogy az én hajam egy szénaboglyára hasonlít hajmosás után, száraz állapotban és ez ennél a szilárd samponnál sincs másképp, ugyanúgy ki kell hajvasalóval vasalnom, hogy vállalható fejem legyen, és előjöjjön a selymesség, de ezzel semmi baj nincs, nem is vártam mást. 
Ami egyből feltűnt, hogy míg a legutóbbi (és szinte valamennyi) samponomtól viszketett a fejbőröm, egyelőre úgy tűnik, hogy ennél a korongnál nincs ilyen kellemetlenség (még a 6. hajmosás után sem), de ahogy szokták mondani: nyugtával dícsérd a napot, ami elsőre beválik, az nem biztos, hogy a későbbiekben is jól működik majd. 

Tartósság szempontjából a LUSH samponkorongja is addig bírta, mint a rendes samponom (ugyanúgy 3 naponta mostam hajat) de szerintem ha nem kellene hajlakkot használnom a babahajaimra, bírta volna még tovább is, a hajam közepétől egyáltalán nem volt zsíros, majdnem olyan puha volt, mint amikor megmostam. 
Másodjára, harmadjára, sokadjára is szuper élmény volt a hajmosás, hamar felhabzott, és az illata.... aaah mennyei. Amit viszont csak később vettem észre, hogy ha tovább hagyom a hajamon, akkor a hab szépen lassan eltűnik, nem marad meg rajta sokáig, hiába szerettem volna. Azt gondoltam ugyanis, hogy ha tovább hagyom fenn, akkor tovább fejti ki jótékony hatását, nem számítottam rá, hogy felszívódik :D 

Az illata nagyon tetszik, az egész fürdőszobát megtölti, sőt, amikor kiteszem a polcra száradni, akkor is intenzíven illatozik, jólesik belépni a fürdőszobába. Kb. egy nap alatt szárad ki teljesen - legalábbis én így tapasztaltam -, gondolom minél kisebb lesz, annál kevesebb idő is elég lesz neki.
Már az első használat után belefért a szappantartóba, igaz eredeti állapotában sem sok híja volt, hogy beletudjam tenni 1-2 mm hiányzott csak. Kicsivel több, mint két hete használom, és alig fogyott belőle, a normál samponnak már több, mint a fele hiányozna már, plusz ugye a kondícionáló, éppen ezért ha azt vesszük, hamar behozza az árát egy ilyen kis samponkorong.

Végezetül következzen 3 érv amellett, hogy érdemes ilyen samponkorongokat használni:

+ csomagolásmentesek: csomagolás alatt a műanyag flakont értem, hiszen azért valahogyan haza kell vinni. Ha a boltban veszi az ember, akkor papírzacsiba teszik, ami később mehet a szelektívbe. Na de ha valaki nem tudja megoldalni, hogy bemenjen az üzletbe és rendelni kényszerül... Igazán kitalálhatnának valamit a házhozszállítás terén, mert ezekkel a "habkukikkal" nem lehet mit kezdeni, márpedig van belőlük bőven a dobozban. Értem, hogy szükség van rájuk, mert meg kell védeni a termékeket a sérüléstől, mert valljuk be, a csomagküldő szolgálatok nem mindig bánnak kesztyűs kézzel a csomagokkal.
Az meg megint más kérdés, hogy miért csak a házhoz szállítást lehet választani, miért nincsenek csomagpontok, vagy legalább csomagautomaták? Így nagyon macerás rendelni, a futár sosem akkor jön, amikor itthon vagyok, az embernek meg nincs annyi szabadsága, hogy ilyenekre áldozzon fel belőlük. 

+ könnyű őket szállítani: csak egy jó kis szappantartó - nem feltétlen kell hozzá a LUSH szappantartója - szükséges hozzá és máris utazhatunk vele, nem kell külön utazóméretű flakonos sampont beszerezni, vagy a nagyméretű tubust magunkkal cipelni. Kis helyet foglal, nem folyik, szóval win win :)

+ tovább tart: ezelatt a pár hét alatt én is észrevettem, hogy szinte alig fogyott belőle, pedig már 6-7 hajmosáson már túl vagyok. Ahogy fentebb említettem, egy sima, flakonos samponnak már legalább a fele elfogyott volna ennyi idő alatt, nem beszélve arról, hogy mennyi folyt el az ujjaim között és landolt a lefolyóban... Ha kiszámolom, hogy kb. havonta egy-egy flakon sampont és kondícionálót fogyasztottam a kedvenceimből (darabja kb. 700-800 Ft), egy ilyen szilárd samponkorong pedig hónapokig bírja kondícionáló nélkül és 2.790 Ft, nyugodtan mondhatom, hogy ár-érték arányban sokkal jobb a LUSH szilárd samponja, és szerintem ez a legfontosabb.

Így a bejegyzés végén nem árulok el nagy titkot: beleszerettem ebbe a kis korongba és egyáltalán nem vágyakozok már a normál samponok után és nálam ez már nagy szó. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése