A nagy esküvő téma #3 - A szertartás

Orbán Szilvi | január 23, 2013
Ismét itt vagyok, s most a szertartással kapcsolatban írok pár sort, illetve képeket is hoztam :)

Először is azt kell eldöntenünk, illetve az első posztnál ezt el is dönthettük már, hogy mikor is legyen a NAGY NAP. A polgári szertartásra minimum 30 nappal és maximum 6 hónappal korábban kell bejelentkezni. Szóval hirtelen elhatározásból elkövetett házasság kötésről ne is álmodozzunk.... Pedig milyen jó lenne, hogy egyik reggel felébredünk, hogy:
- Te Juli, gyere hozzám feleségül!
- Okés Gyuri, menjünk máris az anyakönyvvezető elé, hogy adjon össze bennünket!
Gyermekáldás esetén a jegyző engedélyt adhat 30 napnál hamarabbi időpontra is, de ez illetékköteles (az általános eljárási illetéket kell megfizetni), ja és meg kell indokolni.


Házasságot kötni általában az anyakönyvi hivatalban szoktak, de ma már divat lett külső helyszíneken is kimondani a boldogító igent. Azonban, ha már bejelentkeztünk a hivatalba, már nem gondolhatjuk meg magunkat, hogy de mégiscsak a parkban jobb lenne, vagy a folyóparton, stb. Ilyenkor már kénytelenek vagyunk ott megkötni a frigyet, ahova bejelentkeztünk. Éppen ezért jól gondoljuk meg, hogy hol is szeretnénk. Figyelni kell arra is, hogy a területileg nem illetékes anyakönyvvezető előtt kötött házasság nem érvényes. Ha külső helyszínen (a hivatalon kívül bárhol lehet) szeretnénk összeházasodni, annak díja van. Tök praktikus tud lenni pl. ha a lagzi helyszínéül választott helyen tartjuk meg a házasságkötést, így nem kell a násznépet pluszban utaztatni, meg így sokkal meghittebb és romantikusabb. Persze ilyenkor gondot tud szülni az, ha lesznek olyan vendégek, akiket csak az esküvőre hívtunk meg, de a vacsorára már nem. Kínos szituáció, amikor nekik gyakorlatilag csorgó nyállal kell hazabandukolni a vacsoravendégek előtt.
Vannak olyan helyek, ahol a jegyző nem engedélyezi a külső szertartást, ezért érdemes előtte érdeklődni efelől. Kérelmezni kell, ami szintén illetékköteles (hülye bürokrácia). Ami még probléma lehet, hogy számolni kell azzal is, hogy az anyakönyvvezetőnek időt kell hagyni arra, hogy egy másik helyszínről odaérjen a miénkre, valamint az esetleges csúszásokat is vegyük figyelembe (mert az előző pár késett, vagy valami akadályozta a szertartást, stb.). Mint minden különleges kérésnek, a külső helyszínnek is díja van, amit az önkormányzatnak kell befizetni, ez önkormányzatonként eltérő lehet, így jobb ha efelől is érdeklődünk. Illetve előfordulhat egy számomra kicsit extrém kikötés is, mégpedig, hogy biztosítani kell biztonsági őrt, aki az anyakönyvvezető testi épségére vigyáz. Most komolyan, attól tartanak, hogy valaki pofán dobja tortával? De azért ezt is kérdezzük meg, biztos, ami biztos. De gondolom ennek a költségét is az ifjú pár állja...

No, de ha már minden ok a külső helyszínnel kapcsolatban, akkor a következőkre kell figyelni:

1. Hangtechnika: ügyelni kell a hangerőre, hogy azok is hallják a beszédeket és a zenét, akik a hátsó sorban ülnek, de vigyázva arra, hogy az első sor ne süketüljön meg. Nem szeretnénk ugye, ha a násznép halláskárosodást szenvedne, köszönőajándékoknak meg lehetne hallókészülékeket szétküldeni. A hanganyag minőségére is figyeljünk oda, ne recsegjen, ne pattogjon, ne ugráljon a CD. Ehhez jó ha van szakértő, aki vállalja a hangszerelést, de tulajdonképpen a zenekart is megkérhetjük, egy kis plusz pénzért (vagy pusztán egy szép mosolyért) biztos elvállalják, hogy segítenek a hangosításnál (a zenéket persze nem nekik kell eljátszaniuk).

2. Dekoráció: Romantikus kelléke a külső esküvőknek a virágkapu (szinte minden filmben láthatunk ilyet). A földre érdemes valami szőnyeget vagy keményebb anyagot leborítani, mert kicsit kínos, ha a tűsarkú belesüpped a földbe, meg kicsit nehézkes is így végigvonulni. :))

Ezek után szeretne még valaki külső szertartás? :D Ha kőgazdagok lennénk, biztos Hawaii-n lenne a lagzi, de sajna erre nagyon kevés az esély, de lottózunk ezerrel, hátha :))

Mi valószínűleg a rendes, hivatali házasságkötést választjuk, ott adott a dekoráció, a hangtechnika és plusz költség sincs. Ja és a rokonság közt sem lesz vita, ha valakit csak az esküvőre hívunk meg.

Akkor vegyük sorra, mik kellenek a polgári szertartáshoz

1.) Ami a legfontosabb, az az ÉRVÉNYES személyi igazolvány és lakcímkártya vagy útlevél és lakcímkártya (ezek szerint mindegy, de lakcímkártya az mindenképp legyen), valamint a születési anyakönyvi kivonat. Ezek nélkül sajna nem köthető házasság.

Ha külföldi állampolgár szeretne itthon házasságot kötni, meg kell érdeklődni az anyakönyvvezetőnél, hogy ebben az esetben milyen papírokra van szükség az adott országból érkezőknek. Mi biztos, hogy kell, az az útlevél és a születési anyakönyvi kivonat, valamint egy tanúsítvány az országból, hogy az ottani törvények szerint házasságkötésüknek nincs törvényes akadálya. Ezt a papírt sok esetben a konzulátusokon is be lehet szerezni. A kinti papírokat az Országos Fordító Irodánál kell lefordíttatni, hitelesíttetni. Ha minden papír megvan, minél hamarabb adjuk le az anyakönyvvezetőnek, hogy átnézhesse, minden meg van-e, minden megfelelő-e. Ha minden ok, ezeket elküldi a Közigazgatási Hivatalnak. Az elbírálási idő kb. 1 hónap, így ezt is kalkuláljuk a határidőkbe, s mivel egy tanúsítvány csak fél évig érvényes, így min. 5 hónappal korábban be kell jelentkezni a hivatalba a házasságkötéshez. Ha tolmácsra is szükségünk van, azt nekünk kell állni (mily meglepő), neki pedig rendelkezni min. a személyazonosításához szükséges okmányokkal, max. pedig tolmácsigazolvánnyal. Neki is alá kell írnia az anyakönyvet, amivel vállalja a felelősséget azzal kapcsolatban, hogy a valóságot fordította le.

2.) Szükség van még tanúkra is, de szerintem ezzel nem árultam el újdonságot. Tanú bárki lehet, aki elmúlt 18 éves és cselekvőképes. Nála is nála kell lenni az ÉRVÉNYES személyi igazolványának vagy útlevelének, vagy jogosítványának (ha már az új, fényképes, kártyás jogsija van). Neki elég csak a szertartás előtt lejelentkeznie, nem kell őt is beregisztrálni.

3.) A szertartás elengedhetetlen kelléke a zene. Szerencsére már mi magunk is vihetünk zenét, ami valami miatt fontos nekünk. Az esküvő általában 3 részből áll, de ha van külön szülőköszöntő, akkor arra is válasszunk zenét. Szóval akkor kell:
- bevonuló zene
- szülőköszöntő zene (ha van)
- beszéd zene (középzene)
- gratuláció zene.
Az a legjobb, ha ezeket kiírjuk Cd-re, a megfelelő sorrendben, hogy ne legyen kavarodás. A beszéd alatt a legjobb, ha instrumentális a zene, így nem lesz zavaró, hogy az anyakönyvvezető is mondja a magáét meg az énekes is.

4.) Egyéb: ha van szülőköszöntő, gondoskodnunk kell virágcsokorról is, ami ne legyen hatalmas, ne kelljen nekik egy egész bokrot cipelniük. Ha van felkért fotósotok, videósotok, akkor érdemes a rokonokat megkérni, hogy lehetőleg ne akadályozzák őket munkájuk végzésében, ne álljanak eléjük, ne vakuzzák ki a szemüket stb. Persze attól még a násznép fotózhat, videózhat, de tegye azt normálisan. :) Lehetőleg időben érkezzünk a szertartásra, számoljunk a csúcsforgalommal, ne szúrjunk ki az utánunk következő párral. Érdemes fél órával korábbi időpontot írni a meghívóba, így a notórius késők is odaérhetnek.

A rendes szertartásnak is lehetnek plusz költségei természetesen, de az anyakönyvi hivatal ingyen áll a rendelkezésünkre. Azonban a plusz szolgáltatásokért fizetnünk kell. Ezek pedig a következők:
- a nagyobb, díszesebb termekért bérleti díj (előfordulhat)
- a zenék jogdíjai
- pezsgő
- gyertya
- versmondó, énekes

Annak, hogy miket szeretnénk igénybe venni a szertartáson csak a fantáziánk és a pénztárcánk szab határt :)

Mi maradunk az egyszerű és nagyszerűnél, semmi giccs, semmi pucc. A minimális dekoráció, zene és pezsgő a végén. Ennyi.

El ne felejtsük a névviselést sem. Még a házasság előtt döntsük el, hogy mit szeretnénk, felvesszük-e a férjünk nevét vagy megtartjuk a miénket, ha felvesszük, akkor hogyan vesszük fel, leszünk-e "nék" vagy nem, stb. Eddig én úgy vagyok vele, hogy felveszem a párom nevét és Kovács Szilvia leszek, de mivel már van egy ugyanilyen nevű családtag, így az is benne van a pakliban, hogy Kovács-Orbán Szilvia lesz a nevem. Ha összeolvassuk a Kezdőbetűket, egyszerűen csak KOSZ leszek :D De semmiféleképpen nem leszek Kovácsné :)) Eleget lehet ilyet olvasni a viccekben is :)

No, hát ennyit a szertartásról, szerintem mindent leírtam ezzel kapcsolatban, legalábbis ezeket mindenféleképpen szerettem volna elmondani. Ha valamire még kíváncsiak vagytok ezzel kapcsolatban, ne tartsátok magatokban, amire tudok válaszolni, válaszolok. ;)

Ígértem képeket is, összegyűjtöttem pár inspiráló képet a szertartáshoz (a külsőhöz főleg), szemezgessetek nyugodtan!


(A kép katt-ra nő és a Pinterestről válogattam őket össze. 
Ezt a bejegyzést Rátkai Tímea. Esküvő lépésről-lépésre c. könyve alapján állítottam össze.)

1 megjegyzés:

  1. Helló, Révai Kati vagyok. Itt vagyok, hogy ezt a jó hírt eljuttassam az egész világhoz, és hogy a csodálatos dolog történt az életemben, férjem elhagyott, mert nem volt jó munkám, és mert nem tudtam neki babát adni hároméves házasságot igyekeztünk ily módon értelmezni az egész országban, de tudom, hogy az segíthet nekem az egységben, és egy nap a férjem furcsán viselkedik, másokkal kimegy nőkkel, és hagyja abba, hogy hideg szeretettel lássam nekem, többször is azzal fenyeget, hogy el fog válni Ha merem megkérdezni tőle a többi nővel fennálló kapcsolatát, teljesen pusztultam és zavart voltam, és három élesztő miatt sírtam terhesség nélkül, amíg egy régi barátom elmondott nekem Dr. Igbinovia-ról, aki segít az embereknek az elvesztett kapcsolat visszaszerzésében és a házasság megteremtésében. először meglepett, és megkérdeztem magamtól, létezik-e valami ilyesmi valaha, de úgy döntöttem, hogy kipróbálom, amikor kapcsolatba lépök vele, mindent elmondott nekem az életemről, annyira meglepődtem, és azt mondta, hogy segíthet nekem a probléma megoldásában, ha csak tudok f miután az ő utasításait tettem, és ezt követően három nappal később azt mondta nekem, hogy a férjem hazaérünk, hogy mindent meg kell próbálnom szexelni vele, amit tettem, és valóban a következő héten terhes voltam, és a társaságot, amelynek dolgozom, előléptettem. és most én vagyok a FUSZERHAZ KFT felügyelete. Nem tudom ezt egyedül tartani, ezért úgy döntöttem, hogy ezt megosztom önökkel. Ha bármilyen segítségre van szüksége, vegye fel a kapcsolatot a Drigbinovia-val a következő e-mail címen: doctorigbinovia93@gmail.com, whatsapp / viber neki +2348144480786 magától értetődőnek veszi a dolgokat, és az ön számára ......

    VálaszTörlés