Lekváros piskóta tekercs

Orbán Szilvi | január 27, 2013
Még a holnapi nap előtt megsütöttem az egyik kedvenc sütimet, amit igazán anya tud istenien elkészíteni. :) Bár ez is nagyon finom lett, és végre nem tört el a piskóta, miközben tekertem felfelé, s csak egy icipicit lett sötétbarna az alja :) 

A képen csokikrémnek látszik, pedig igazi, házi baracklekvár van benne (otthon, anyáéknál termett a barack is), nyammm.
Épp anyáékkal beszéltem Skype-on, amikor eszembe jutott, hogy valamit sütni kéne. Otthon sosem telt el (és még most sem telik) úgy hétvége, hogy ne süssön anya vagy hugom valami finom sütit. Mivel ehhez minden alapanyag volt itthon, nem volt kérdéses, hogy nekiállok és megsütöm :) 

Hozzávalók
6 tojás
12 dkg liszt
12 dkg cukor

A cukor 2/3-ával (8 dkg) kemény habbá verem a tojásfehérjét (így nem kell elmosni a habverőt), majd a maradék cukorral felverem a sárgáját is. A felvert sárgájához óvatosan összekeverem a habot, elkeverem, majd beleszitálom a lisztet. Ezt is jól elkeverem, majd tepsibe öntöm a tésztát. Én sütőpapírral szoktam kibélelni, de aki akarja ki is kenheti. Gázsütőben 3-as fokozaton előmelegített sütőben megsütöttem és még forrón cukrozott konyharuhára borítottam és feltekertem. Ezután megkentem baracklekvárral, de tulajdonképpen bármivel meg lehet kenni, pl. csokikrém, tejszínes krém, stb, a fantáziánkra van bízva :) 

Nem szórtam meg porcukorral, mert Ő nem szereti, így csak a már azokat a szeleteket szórtam meg, amiket magamnak levágtam :)) 

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése