20 napos lomtalanítási kihívás 16. nap - Pince / Padlás

Orbán Szilvi | szeptember 05, 2013
Ahogy azt reggel a FB-n írtam, pince és padlás híján ma az általunk lomos polcnak nevezett kis zugot (rejtekhelyet) tettem valamennyire rendbe.
Pincénk amúgy van, illetve lenne, ha a "kedves" szomszédunk adna hozzá kulcsot, de ő úgy döntött, hogy kisajátítja magának, mert nem szeretné, ha valaki turkálna a céges holmijai között. Pedig mi csak egy nyavalyás bicajt szeretnénk oda betenni, ami szétszerelve pihent eddig a fent említett polcon :( De most elhatároztam, hogy nem teszem fel, addig megyünk, míg el nem intézi, hogy legyen kulcsunk. Ha minden kötél szakad, akkor lecseréljük a zárat is, így akkor neki kell jönnie hozzánk kulcsért kuncsorogni...Egy hetet vagyok hajlandó várni, utána közösképviselő, majd társasházkezelő, és ha ez sem jön össze, akkor zárcsere.
A fórumon azt is javasolták, hogy jelentsük fel őket, hiszen nem lehet semmit sem kisajátítani, ha egyszer 2 lakó jut egy pincére. Vagy kérjünk tőlük bérleti díjat :) Nem tudom, hogy mi lesz ennek a dolognak a kimenetele, de nem vagyok hajlandó visszapakolni szegény bicimet, mellesleg bevásárlásoknál is nagyon hasznos tudna lenni...

Na, de hogy a témáról is ejtsek pár szót, délelőtt végre sikerült lepakolni onnan mindent, ráadásul egyedül, pedig azt hittem, hogy meg kell Ő-t várnom. Ahogy sorra kerültek le a dolgok és már sokadszorra léptem fel a székre és ugrottam le a székről (jó kis edzésnek is megfelelt), azt vettem észre, hogy nincs is odafenn olyan sok lom, mint azt hittük :) A legtöbb helyet a bicóm foglalta el, s a szabadon hagyott helyeket próbáltuk betömködni a nem használt cókmókokkal.


Mindent egy helyre pakoltam, s ott válogattuk ki, hogy mi az, aminek mennie kell és mi az, ami maradhat. Azt hittem, hogy II. világháborús katonával is találkozni fogok majd, de csak néhány doboz, egy rossz porszívó, két törött ruhaszárító, festékek, ecsetek no meg a bicajom volt fenn. Jó arra gondolni, hogy nem kell már attól tartanunk, hogy a súly miatt egyszer a fejünkre fog zuhanni a polc a tartalmával együtt :)


Akinek van pincéje és padlása vagy külön-külön valamelyik, remélem, hogy nem egyszerre állt neki az egésznek. Mindkettő olyan helyiség (már ha az otthoni padlásból indulok ki), amivel nem lehet egy nap alatt végezni. Illetve lehet, de akkor az vagy egy nagyon alapos lomtalanítás és akkor lelkiismeret furdalás nélkül dobáljuk ki a dolgokat, vagy pedig amolyan tessék-lássék lomtalanítás és a cuccok felét ugyanúgy visszapakoljuk. De tegye fel a kezét, aki nem szokta lomtalanításkor újra megfogdosni, megnézegetni a cuccokat, könyveket, stb. Ilyenkor elöntenek bennünket az emlékek, amik az adott tárgyhoz fűznek, s minél többet agyalunk rajta, annál nehezebb lesz tőle megszabadulni. 
Nekünk pl. otthon még szinte az összes tankönyvünk megvan a padláson, legszívesebben kidobnám, elégetném őket, hiszen már annyira megváltozott a tanmenet, hogy tuti nem eszerint tanulnak majd a gyerekeink, odafenn pedig csak a helyet foglalják. De ez már nem az én hatásköröm, ezt nem nekem kellene megtennem :) Szerintem ha én oda felszabadulnék, kő kövön nem maradna :) 

Ha esetleg lelkiismeret furdalásotok lenne, mert nem sikerül tartani a napokat, vagy nem sikerül semmivel sem időben végezni, szólok, hogy NE LEGYEN! Ez nem egy verseny, amiben ha lemaradtok már vesztesek vagytok, ez csak egy kihívás. Ha már egy kicsit is rend vagy több szabad hely van, már megérte, már fel lehet lélegezni egy kicsit :) Az időtökkel ti gazdálkodtok, s ha ügyesek vagytok, és szépen beosztjátok, sikeresen véghez vihetitek a kihívást :) 

Ki hogy halad? Milyen sorrend szerint haladtok?

2 megjegyzés:

  1. Jó pár napja nem olvastam blogot, és most látom, milyen jó az őszi fejléced :)
    Lassan oda érek, hogy elkezdem az általad javasolt takarítási sorozatot, mert ahogy menet közben olvastam egész jónak tűnt. Igaz meg van a saját sokéves módszerem, de most kedvet csináltál az újításhoz.
    Az őszi nagytakarítást mindenképpen eszerint csinálom végig, csak nem napi bontásban, hanem kicsit összesűrítve, szerintem gyorsan fogok vele végezni.
    Köszi az eddigi posztokat, nagyon hasznosnak tartom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv újra itt :)
      Annyira hatalmába kerített most az ősz (nem tudom, hogy miért, talán már elegem volt a nagy kánikulából), hogy szerettem volna, ha a blog is őszi hangulatot kap :) igyekeztem nem borongós, szürke képeket választani, szerintem jól sikerült :)
      Megtisztelőnek tartom, hogy ezt a rendszert fogod alkalmazni, hiszen már biztos van egy jól bevált módszered, ami működik, remélem ez is működni fog :) Sok sikert hozzá! :)

      Törlés