Egy kis újítás a blogon, hogy könnyebb legyen :)

Orbán Szilvi | október 15, 2013
Akik ma már fellátogattak a blogra, észrevehették, hogy új menüsort kapott a blog. Mert bár a Blogger lehetővé teszi, hogy menüsort hozzunk létre, de ezeket nem lehet lenyitni, s ezáltal még könnyebbé tenni a navigálást.

Azonban nem én lennék, ha nem kerestem-kutattam volna addig a neten, míg nem találok egy megoldást erre a problémára is :) Szerencsére már nagyon sok hacker, blogger foglalkozik ezzel a témával és szép számban gyártják a kódokat :) De ezek az oldalak között is vannak olyanok, amiknél nem működik valami miatt a kód, én is belefutottam ilyenekbe. Sokan nem írják le értelmesen a tennivalókat, a lépéseket, emiatt egyáltalán nem értettem, hogy miről hadoválnak :D Aztán szerencsére találtam egyet, ahol szépen és érthetően le volt írva és még a kódok is működtek :) Plusz pont, hogy én alkothattam meg a menüsort, úgy pakolhattam a kategóriákat, ahogy én akartam. Egyedül a megjelenéssel nem vagyok még kibékülve, túl sötétnek tartom ezt a szürkét, de át lehet ezt is kódolni, viszont egy darabig nem akarok HTML és CSS kódokat látni, szóval ez marad későbbre :))

De akkor írok egy kicsit a navigációrol is, hogy mit hol találhattok meg ezután. A menüsorban a blog fő kategóriáit láthatjátok s rájuk kattintva további kategóriák nyílnak le az adott témával kapcsolatban. Minden kategória bővülhet az idők folyamán :)



Az Ajánló alá pl. azokat a bejegyzéseket gyűjtöttem össze, amik filmekkel, sorozatokkal, programokkal és weboldalakkal kapcsolatosak.
Az Otthon fül alatt mindent megtalálhattok, ami lakással, háztartással kapcsolatban felmerülhet, de itt kapott helyett a kreativitás is, hiszen kreativitás nélkül nehéz otthonosabbá tenni környezetünket :)
A Sütés, főzés kategória értelemszerűen a recepteket tartalmazza.
Inspirációk alatt megtaláljátok a két sorozatot, a Pinterest Pénteket és a Little Reasons To Smile-t, de ha csak simán az Inspirációkra kattintotok, minden olyan bejegyzést ki fog dobni, aminél szerepel ez a címke :)
Nem hagytam ki az Életmódot sem, ezalatt tömörülnek a mozgással, az egészséggel, a divattal, szépségápolással és utazással kapcsolatos bejegyzések.
Az Ünnepek kategória alatt minden ott van, ami esküvővel, húsvéttal, karácsonnyal kapcsolatos.
Gondolkoztam, hogy legyen-e külön Évszakok kategória, de már minden évszakkal kapcsolatban volt bejegyzés, így inkább feltettem azt is.
Helyet kapott még itt a Letölthetők is, igaz nem sok mindent lehet még letölteni, de amik már megvannak, azok sem merülnek feledésbe :) S természetesen még ez is bővülhet :)
Az oldalsávból pedig felköltöztettem a különböző elérhetőségeket, amiken keresztül követhetitek a blogot, többek közt a Facebookon, Pinteresten, Tumblrön. Őket az Itt követhettek menüpont alatt érhetitek el. 

Remélem így sokkal könnyebben el tudtok igazodni a blogon, de ha valamit nem találtok, csak kérdezzetek. A címkefelhőt meghagytam lenn, így azon keresztül is tudtok keresni.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lett! esetleg megadnád az adott tutorial linkjét? én is szeretnék hasonló szép fejlécet a blogomra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)
      Innen van: http://www.nosegraze.com/how-to-add-a-drop-down-menu-navigation-in-blogger/

      Sok sikert hozzá, majd írd meg, hogy sikerült :)

      Törlés
  2. Ugyes vagy, bárcsak engem is érdekelnének ennyire ezek a technikai dolgok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ezt az érdeklődést apától örököltem :) Egyébként nem vagyok én sem technikai zseni, sőt nálam inkább tönkre mennek a dolgok :/ Nagyon örültem, amikor megláttam, hogy ilyet is lehet csinálni, mert mindig is ilyen megoldást szerettem volna a blogra, csak nem tudtam, hogy kell megcsinálni :) De végre sikerült :)

      Törlés