Tavaszi nagytakarítás 4. rész - Fürdő

Orbán Szilvi | április 07, 2014
Forrás
Szép hétfőt kívánok mindenkinek, itt az ideje, hogy egy újabb helyiséget tegyünk rendbe és varázsoljunk tisztává. Erre a hétre a fürdőt és a vécét (ez így olvasva annyira fura szónak tűnik, pedig minden nap használjuk :)) osztottam be magamnak, azért a kettőt egyszerre, mert panellakás lévén ezek kis helyiségek, egy-két nap alatt megvagyunk az egyikkel.

Én párhuzamosan szoktam a kettőt csinálni, míg ázik a cucc az ecetes tisztítószer alatt a fürdőben, addig én ténykedek a vécében.

Egyszer elkezdett penészedni a plafon a fürdőben, mire fogtam és lefújtam (konyharuhával betakart szájjal és becsukott szemmel, csak találomra) Ultra Savoval - direkt a falra fújható változatával -, erre mit ad isten, elkezd szépen hólyagosodni a festék, majd szépen aláhull a padlóra. De a penész legalább eltűnt... Ilyenkor megfogalmazódik bennem a kérdés, hogy mennyit ér a felhasználói tájékoztató a flakonon? S vajon a hypo is leszedi a festéket? Ha nem, akkor inkább lecserélem arra, hiszen az csak 50 Ft, míg a Savoért nem restek az üzletek 1100 Ft-ot sem elkérni...
Na mindegy, egyelőre elméleti szinten marad ez a kérdés, én pedig fogom a kis seprűmet és elkezdem leseperni a felhólyagosodott festéket a plafonról. E műveletnek köszönhetően úgy néz ki a fürdő, mint ha esett volna a hó, minden fehérben úszik (ja azt elfelejtettem mondani, hogy előtte minden mozgathatót kipakoltam a fürdőből, csak a polc, a mosdó, a kád és a mosógép maradt benn), én pedig szépen megőszültem.
Következő lépés lesöpörni a polcról és a mosógépről a festéket, majd összesöpörni a padlót, hogy ne hordjam szét a lakásban.
Ha ezzel megvagyok, egy nedves mikroszálas kendővel letörlöm a polcot, ablaktisztítóval letörlöm a tükröt és az üvegpolcot. Az ecetes tisztítómmal lefújom a csempét körben, a mosógép mögötti területet is, egy kicsit hagyom állni, majd mikroszálas kendővel letörlöm. 
Következik a mosdó és a kád. Ezeket is lefújom, de ennek egy kicsit több időt hagyok, főleg a kád egy kicsit nagyobb munkát igényel (ugyanis néha elfelejtem mosás után kitakarítani és ott marad egy szürke réteg). Míg ezek áznak, addig elkezdek takarítani a vécében. 

Itt szerencsére nem hullik a plafon, így elég csak lepókhálózni :) Letörlöm a polcot, az üres dobozokat, flakonokat kidobom. A vécét egy ideje Via klotyótisztítási kiskátéja szerint csinálom, viccesnek, de ugyanakkor hatékonynak tűnt, ezért kipróbáltam, s most ezt a módszert használom. Igaz ennek köszönhetően kicsit jobban fogy a papírtörlő a háztartásban...
Miután végeztem a "klotyóval", ecetes tisztítóval letörlöm a csempéket, az ajtót, a kilincset. Már csak fel kell törölni és készen is vagyok, mehetek vissza a fürdőbe :) 

Mire végeztem a vécében, már szépen dolgozott az ecet a fürdőben, már csak le kell öblítenem, esetleg kefével rásegíteni itt-ott. Havonta egyszer csinálok egy ecetes főzőmosást is a gépen. Ilyenkor egy egész 15%-os ecetet beleöntök a mosógépbe, majd elindítom a főzőprogramot. Mikor az öblítésnél tart, lekapcsolom és hagyom állni. A legjobb, ha egy egész éjszaka alatt állni hagyjuk. Ezután folytatom a programot, hagyom, hogy teljesen végig menjen.
Már csak a felmosás van hátra, zuhanyfüggöny-, és szőnyegcsere és készen is vagyok. Leírva nagyon soknak és fárasztónak tűnik, de elég hamar végezni lehet velük :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése