Vaníliás kosárkák

Orbán Szilvi | január 01, 2015

Remélem mindenki túlélte a szilvesztert, mi olyan hatalmasat buliztunk, hogy csak na :D Itthon voltunk, este dagadt, virslivel töltött malacokat gyártottunk (remek türelemjáték egyébként), éjfélkor virtuálisan koccintottunk anyáékkal Skype-on, aztán megnéztük az Illés budapesti koncertjét a tévében, még 10 percet láttam az Üvegtigrisből és bealudtam. Ennyi volt az év utolsó éjszakája :D 
Most különcködök, mert a net már tele van évzáró/évkezdő posztokkal, de én most egy receptet hoztam, amit tegnap este a szükség szült :) 

Történt ugyanis, hogy még szilveszter előtt elterveztem, hogy megsütöm ezt a sütit. Egyrészt mert imádom a krémest, másrészt pedig nagyon egyszerűen hangzott (mondjuk a vaníliás krém elkészítése nem épp kezdőknek való folyamat, de ezt most hagyjuk), így ezt szántam édességnek a sok sós rágcsa mellé. Szépen bevásároltunk hozzá, ám amikor elővettem a réteslisztes dobozt a kamrából és felnyitottam a tetőt, észrevettem, hogy mozog a liszt! A kis nyomorult lisztkukacoknak pont most jutott eszükbe beköltözni oda, így az egész a kukában landolt :/ Szilveszter estéje volt, szóval bolt már szóba se jöhetett, de mivel annyira elszántam magam hogy márpedig én ilyet fogok enni, valamit improvizálni kellett :) Szétnéztem a kamrában, hogy mi is van itthon és a kezembe akadt egy csomag vaníliás puding, most jó lesz ez is :) Egy kicsit átalakítottam az eredeti receptet, bár az is lehet, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt és létezik már ilyen desszert, nem néztem utána :D A recept szerint 12 kosárkára elég, de nem tudom mekkorára gondoltak, ugyanis hatalmas mennyiségű krém kerekedett ki az egészből, valószínűleg nem mini muffinsütő-formájuk volt, mint nekem :D De legalább felavattam a szilikonos sütőformámat, s meg kell, hogy mondjam: I-MÁ-DOM! Szilikonos sütőformát mindenkinek! :D Azt hittem, hogy beleragad majd a tészta, de egyből ki tudtam borítani a kis kosárkákat, nem volt semmi macera vele.

Hozzávalók
1 csomag vaníliás pudingpor
1 csomag vaníliás cukor
4,5 dl tej
3 tojás fehérje
100 g cukor
25 g vaj
1 csomag kinyújtott leveles tészta

A krém

A pudingporhoz hozzáadtam a cukrot, majd felöntöttem annyi tejjel a 4,5 deciből, hogy szép, csomómentesre ki tudjam keverni, a többi tejet pedig feltettem forrni. Amikor felforrt, beleöntöttem a pudingot és szép sűrűre megfőztem, majd levettem a tűzről. Hozzáadtam a vajat is, addig kavartam, míg fel nem olvadt benne. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és óvatosan, két részletben belekevertem a pudingba. Ez a krém sokkal egyszerűbb és mégis ugyanolyan finom, mint az eredeti recept szerinti és bár a cím kevesebb macerát ígér, szerintem könnyen el lehet rontani a tojás miatt, könnyen rántotta lehet belőle. 

A kosárkák

Tök egyszerű dolgunk van, ha olyan leveles tésztát vettünk, ami eredetileg is ki van már nyújtva és sütőpapírral fel van tekerve. Én az Aldiban vettem, de szinte minden boltban hozzá lehet jutni :) Attól függ, hogy mekkora muffinsütő-formánk van, vágjunk ki négyzeteket és béleljük ki velük a formákat. Nekem mini volt (mint utólag kiderült), kicsit nagyobb négyzeteket kellett volna vágnom, hogy mindenhova jusson a tésztából, de ti úgyis ügyesebbek vagytok, vagy tanultok az én esetemből :D Szóval ha kibéleltük a formákat, alaposan szurkáljuk meg villával, hogy nem jöjjön fel majd annyira a tészta, mert különben nem lesz hova töltenünk a krémet. Ezután 180°C-os sütőben süssük őket aranybarnára. 



Az eredeti recept szerint közvetlenül tálalás előtt töltsük meg krémmel, mert a krémtől elázik és nem lesz ropogós a tészta. És tényleg :)

Jó étvágyat hozzá! :)

6 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbálom, elmentem a receptet ha engeded :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy mentheted, jó étvágyat majd hozzá :)

      Törlés
  2. Ezt már én is készítettem, viszont én krémmel és erdei gyümöcsökkel együtt is megsütöttem egy kicsit a kosárkákat. Azokat első körben kicsit megszórtam cukorral is és úgy sütöttem elő. Fini volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, azt elhiszem, hogy finom volt :) Biztos kipróbálom majd úgy is :)

      Törlés
  3. Képek alapján nagyon jól néz ki, biztos fincsi volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon finom volt, a maradék krémet pedig betöltöttem palacsintába, ma azt ebédeltünk :D

      Törlés