DVD-k rendszerezése

Orbán Szilvi | április 12, 2016

A mai technológia világában valószínűleg azon ritka emberek közé tartozunk, akiknél fellelhető még pár DVD, egy jó kis gyűjtemény a kedvenc filmjeinkből. Néha szoktunk nosztalgiázni s ezen DVD-k közül választunk filmet, van annak egy hangulata, amikor végigböngészed a dobozokat, megtalálod a kedvencedet, kipattintod a dobozt, megnyomod a lejátszón az OPEN gombot, kijön a tálca, beteszed a DVD-t, becsukódik és elindul. Bejön a MENÜ (lehetőleg extrákkal), és végül elindítod a kedvencedet. Sajnos pár év múlva ez is - ha nem már most is - retrónak minősül majd, mint a magnókazetták, CD-k. Apropó kazetta, tegye fel a kezét, aki tudja, hogy mi a kapcsolat a ceruza és a magnókazetta között! ;) 

A DVD-ket sokáig egy kis asztal alsó polcán tároltuk, feltornyozva, amik örökösen leborultak (természetesen hátra...) valahányszor kivettünk egyet. Ezt megelégelve lenyúltam Ő laptopjának a dobozát, levágtam az egyik oldalát és szépen belepakoltam a DVD-ket. Egy fokkal jobb lett a helyzet, szép, átlátható volt, de... A DOBOZ... 

A Pinteresten egyszer láttam egy olyan megoldást, miszerint szép, egyszínű kartondobozban pihentek a filmek, szépen, felcímkézve, típusnak megfelelően. Nagyon megtetszett az ötlet, s onnantól kezdve azt sasoltam, hogy hol látok ilyen szép dobozokat, lehetőleg nem horror áron. 


Múlt heti Pepco körutam alkalmával rá is leltem a számomra tökéletes szettre, s amikor megláttam az árát, már le is emeltem két csomagot :) Ki gondolta volna, hogy egy két darabos csomag 590 Ft-ba kerül?? Sokféle méretben és mintában kapható, én végül egy szürke és egy zöld csíkos mellett tettem le a voksomat :) Azonban fogalmam nem volt, mennyi kellene, és mekkora méretben, de úgy gondoltam, hogy két csomag elegendő lesz (a méretük 31x22x19 cm), s csak abban bíztam, hogy igazam lesz, nem kell mégegyszer visszamennem. (Jó hír, hogy a héten nyílik egy Pepco a Plázában is, így már buszoznom sem kell :D)


Hazaérve az volt az első, hogy kipróbáltam, az összeállítás 5 perc alatt megvolt, könnyű volt összehajtogatni őket :) Azt hittem, hogy kevés lesz a doboz, vagy nem férnek bele a DVD-k, de azt kell mondjam, jól döntöttem, hogy csak ennyit vettem (bár dobozból sosem árt, ha több van), s szerencsére a méret is stimmelt :) Egy dobozba 22 db DVD fér, plusz még volt néhány papírtokos DVD is, azok is helyet kaptak az egyikben :) Mennyivel jobban néz így ki, nem? A tetőket szándékosan cseréltem fel, így vittem bele egy kis játékosságot, szerintem így jobb :) 



Amióta ezt megcsináltam, sokkal jobban esik ránézni a tévés asztalra, végre nincs káosz, s nem mellesleg a DVD-k sem porosodnak (annyira), kevesebbet kell portigrisekkel hadakoznom... 

Ti hogyan tároljátok a DVD-iteket? Miket szoktatok ilyen dobozokban tárolni még? Ismeritek a Pepcót?

3 megjegyzés:

  1. Én is ugyanilyen dobozokat használtam a szobám polcainak élhetőbbé tételére, csak én szürke- fehér vintage stílusú madárkás darabokat választottam. Nálam is sokat javítottak az összképen. Végre nem sorakoznak különböző flakonok egymás mellett, mint egy dorgériában. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokat én is néztem, de csíkos-mániásként ez tetszett a legjobban :D

      Törlés
  2. Én olyan öreg vagyok, hogy tudom a ceruzának mi köze a kazettához :) A ceruzát bele kellett dugni a kazettán abba a lyukba, amelyik részre több szalagot akartunk tekerni, és laza csuklómozdulatokkal megpörgettük a kazettát, és áttekerte a szalagot. Ilyen funkció volt a kazettás magnón is, de sokkal lassabb volt, és így a művelet közben lehetett másik kazettát hallgatni :)

    VálaszTörlés