DIY univerzális tisztító a tavaszi nagytakarításhoz

Orbán Szilvi | február 22, 2014
Szépen lassan utat tör magának a tavasz, nyílnak a tavaszi virágok, rügybe borultak a fák és egész elviselhető az időjárás. Nálunk még áll a karácsonyfa, s állni is fog addig, míg a tavaszi nagytakarítást el nem kezdjük. Ennek lassan eljön az ideje, lesz róla szó itt a blogon is ;)
Tavaly ilyenkor még javában vegyszert használtam ezen a téren, de csupán azért, mert nem szerettem volna kidobni őket, ha már annyi pénzt kifizettem értük. Azóta viszont már saját magam keverem a tisztítószereket, vagy ha nem keverem, akkor csak felhasználom, mint pl. a szódabikarbónát és az ecetet. Most már szinte minden helyiségre, területre van "csodaszerem", s a minap kipróbáltam egy újabbat és jelentem, bevált :) Az utána visszamaradt illat pedig mennyei, igazi tisztaságillat :) Nekem most ez a kedvencem, sajnálom is, hogy nem az én fejemből pattant ki, hanem itt találtam. 


Amire szükségünk lesz:
üres spriccnis flakon (nekem egy kiürült Lidl-ös ablaktisztítós van)
1 bögre melegvíz
1 bögre ecet
4 evőkanál citromlé
30 csepp teafa olaj (én egy kicsit sokallom, nem szeretem az illatát, így én csak 20 cseppet tettem bele)
15 csepp citromfű olaj (nekem az nincs, én levendulát tettem bele, így is isteni az illata)*



Én nem használtam tölcsért, hogy a hozzávalókat összeöntsem a flakonba, én egy mérőedényt használtam. Abba engedtem a melegvizet, az ecetet és a citromlevet. Belecsepegtettem az illóolajokat, összekevertem és végül óvatosan áttöltöttem a spriccnis flakonba.
ezekből a hozzávalókból, kb. ekkora mennyiség lesz
Én eddig csak a konyhapulton, asztalon és a konyhaszekrényeken, ajtókon használtam. Ezeken öntapadós matrica van, ezekben nem tett kárt, de az oldal írója azt javasolja, fán és márványon ne nagyon használjuk, mert a márványban a citromlé, a fában pedig a víz tehet kárt. Viszont az ajtóink fából vannak, igaz festve, de eddig semmi hibát, sérülést nem vettem észre rajtuk, de a drága bútoroknál ne kísértsük a sorsot :) 
Csempét, csapokat, ablakot, tükröt viszont bátran lehet vele tisztítani, szóval nagy segítség lesz a nagytakarításnál ;)
A teafa olaj miatt elég intenzív "illata" van, még úgy is, hogy csak 20 cseppet tettem bele, ezért aki nem szereti, nyugodtan tehet bele kevesebbet, vagy több illóolajat (én még pluszban csepegtettem bele egy aldis illót, csak az illata kedvéért, meg hogy Ő-nek ne facsarja annyira az orrát :))

* az illóolaj opcionális, kihagyható belőle, de bármilyen illatot is használhatunk, mindenkinek az ízlésére van bízva :) 

2 megjegyzés:

  1. Jahj ez nagyon jó, biztos, hogy ki fogom próbálni! :) Még több ilyen posztot! :D

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy ezt kiraktad! Nekem is van aldis teafaolajom, mosásnál nem jött be, így már tudom mire fogom használni!!! :)

    VálaszTörlés