Kísérlet | Hogyan alakítsunk ki rutint a háromműszakos munkarend mellett? - 'B' azaz éjszakás hét

Orbán Szilvi | március 22, 2016

A legjobb az lett volna, ha szépen, sorrendben haladok, de mivel tegnap jött ez az ötlet és a héten éjszakás vagyok, halogatni pedig nem szerettem volna a dolgot, így a kísérlet (hűha, mintha egy őrült tudós lennék... :D) a B héttel fog kezdődni, s úgy haladok majd a többivel. 

Az éjszakás hetemen a hétfő a legjobb, akkor van a legtöbb időm mindenre, hiszen csak este tízre megyek dolgozni. Ilyenkor lehet a legtöbb, legnagyobb volumenű munkákat beiktatni, pl. takarítást, mosást, főzést, ha valami miatt a hétvégén erre nem volt lehetőség.  A hét többi napján reggel fél hét körül érek haza, leviszem Benit sétálni, ha van energiám, akkor reggelizek is, ha nincs, akkor egy gyors zuhany és irány az ágy. Délután felkelek, eszek és indul a naaaagy semmittevés, ugyanis már semmibe sincs kedvem belefogni, 5 óra körül elindulunk Benivel a párom elé, hazajövünk, esetleg még elmegyünk a boltba, vacsi és indulandusz a munkába. Ezen a "léha" életmódon szeretnék változtatni, jól kihasználni a holt időket, persze amellett, hogy ki is tudjam magam pihenni. (A boldogságterv része az alvás projekt is, majd ha odaérek, bővebben kifejtem majd, hogy az éjszakás hetemen hogyan tudom a maximálisat kihozni az alvásból.)

A hét feladatait ebben a bevezető posztban már leírtam, hiszen ezek minden héten ugyanúgy érvényesek, a különbség az, hogy az épp aktuális műszaknak megfelelő időbeosztás szerint kell elvégezni :) 

Egyedül a napi rutinok időpontja változik, nálam attól függ, hogy a napszak mely pontján vagyok a legaktívabb, legenergikusabb. Nem kötelező ezeket követni, hiszen mindenkinek más a bioritmusa, más-más élethelyzetekben élünk, mindenki úgy alakítsa ki, ahogy neki a legmegfelelőbb, én csak az enyémet írtam le ;)

A napi rutin

Délelőtt

- Elpakolni a száraz edényeket: ha az este elmosogatok, reggel, míg mondjuk készítem a teát a reggeli mellé, el is pakolhatok a mosogatóból a száraz edényeket, így az esti mosogatásnál már nem kell ezzel bajlódnom. 
- Lehetőleg 8 óra alvás: A legnagyobb bajom ezzel lesz, a legtökéletesebb a 8 óra egybefüggő alvás lenne, de valljuk be, ez nagyon ritkán jön össze. Én még könnyen vagyok, hiszen nincs még gyerek, a nap nagy részében egyedül vagyok itthon, csend és nyugalom van, de még így is csak ritkán tudok ennyit egy huzamban pihenni. Viszont ha sikerül magam kipihenni, sokkal produktívabb vagyok, nagyobb lendülettel tudom magam belevetni a nap második részébe, a teendők elvégzésébe :)

Délután kb. 3 órától

- Turbó törlés: A turbó törlés mikéntje Via oldalán olvasható <ITT> Ideje lenne már tényleg rendszeresítenem egy papírtörlő gurigát vagy legalább popsitörlőket rendszeresíteni a mosdó és a wc köré, így legalább mindig a szemem előtt lenne, s talán így nem felejteném el...talán...
- A hét feladataiból az adott napra vonatkozót elvégezni: Csak ránézek a naptárra, megnézem, hogy milyen nap van, mi az adott feladat és végrehajtom. Úristen, de egyszerűnek hangzik, kíváncsi vagyok, meg is valósul-e. :)
- Benit levinni sétálni: ezt nem is kell nagyon erőltetni, ez már annyira berögzült a napi rutinok közé, meg amúgy sem tudnék Beni szigorú, sétára szólító tekintetétől megszabadulni :D
- Jobban odafigyelni a folyadékbevitelre: a munkahelyen így is elég kevés vizet iszok, így jobb lesz legalább délután megpróbálom bepótolni, még akkor is, ha emiatt kicsit sűrűbben járok majd vécére :D
- Elpakolni a lakás egy kritikus pontján: ez nálunk az előszoba szekrény, az étkező és - shame on me - az éjjeli szekrényem szokott lenni :D Ha ezeken a helyeken rendet tartok, máris rendezettebbnek néz ki a lakás :D

Este

- Mosogatás: ezt csakis akkor, ha belefér az időbe. Ha nem sok a mosatlan, akkor gyorsan megvan, ha viszont voltam olyan léha és már áztatni is kell, akkor ezt inkább másnapra halasztom (vagy ha van egy olyan rendes, aranyos párunk, mint pl. Ő, akkor megkérem őt, hogy ha van egy kis ideje, legalább egy részét csinálja meg). Mennyire megkönnyítené a helyzetet egy mosogatógép, de ha belegondolok, hogy ezzel együtt egy új konyhaszekrény is kellene, mert mire a gépet beszuszakolnánk a konyhába, a fél szekrényt el kellene távolítani, elmegy a kedvem még a gondolattól is. :/

2 megjegyzés:

  1. Na végre!!!!!!!!!!
    Valaki aki nem 8-16-ig dolgozik, és tudja mi a 3 műszak és az éjszakázás!
    Bevallom éjszakás héten én teljesen használhatatlan vagyok bármiről is legyen szó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor én is olyan vagyok, mint a mosott sz.r, de ezen a jó alvás sokat segít :)

      Törlés