Mit olvastam? #3 | Március - április

Orbán Szilvi | május 21, 2018
Utoljára márciusban volt ilyen bejegyzés, azóta két könyvet is befejeztem, amikről most meg is osztom a véleményemet, hátha valaki kedvet kap majd az elolvasásukhoz. Kommentben pedig azt is megírhatjátok, hogy olvastátok-e, és ha igen, mennyire tetszett ;) Nekem mindkét könyv nagyon tetszett, könnyű szívvel ajánlom mindenkinek, aki szereti az önéletrajz jellegű olvasmányokat.

 JAKUPCSEK GABRIELLA - MEGÚSZHATATLAN
Egy WMN-es Elviszlek magammal rész után lettem kíváncsi erre a könyvre, nagyon tetszett Gabinak az őszintesége, ahogy beszélt arról, hogy hogyan távolították el a műsorából, és szerettem volna egy kicsit jobban megismerni a személyiségét, hogy miken ment eddig keresztül. Szeretem a stílusát, ő is előszeretettel használja a könnyed öniróniát (amit én is szeretek), ám mégis komolyan tud írni anyaságról, munkáról, sikerről és kudarcról, válásról, egyszóval mindenről, ami mindenkit érinthet és érdekelhet.
Tudjátok, hogy szeretek bekukkantani a kulisszák mögé, nagyon szeretem megismerni a dolgok háttértörténetét és ez a könyv segítségemre is volt ebben :) A sok személyes történetből rengeteget lehet tanulni, sokmindenben felnyitotta a szemem, sok olyan apróságra, ami mellett sokszor elsétálunk, mégis egy kis odafigyeléssel szebbé és jobbá tehetnénk környezetünket, sőt, önmagunkat is...

HYEONSEO LEE - A LÁNY HÉT NÉVVEL
Egy ehhez hasonló könyvről már volt szó itt a blogon - az előző Mit olvastam? poszt keretében -, a történet itt is egy észak-korei lányról szól, aki szintén menekülni akart az észak-koreai rezsim hatalma elől. Nagyon hasonlóan festi le a korabeli Észak-Koreát, sok dolog ismerős volt az Élni akartam c. könyből, de mégis sok olyan információt tudhattam meg, amit mi, az európai civilizáció tagjai még csak elképzelni sem tudunk. Hyeonseo a menekülése során több nevet is kénytelen volt felvenni, mind-mind az életben maradását segítette, bárhol járt, el kellett hallgatnia, hogy honnan származik, különben visszatoloncolták volna és vagy munkatábor vagy pedig a biztos halál várt volna rá. Az útja során sok segítője akadt, ám voltak, akik attól sem riadtak vissza, hogy kioltsák az életét. Bármilyen nehéz helyzetbe is került, hidegvére és bátorsága mindig túllendítette a legnagyobb akadályon is, végig izgultam, hogy mi lesz vele, min megy még keresztül akkor is, amikor már azt hittem, hogy vége a megpróbáltatásoknak.

Ti miket olvastatok mostanában? Nekem elfogytak most az olvasnivalók, van valami tippetek, hogy mit olvassak? :)

4 megjegyzés:

  1. Én nemrég olvastam a Lagomot, A ház a tengernél-t, A lány a vonaton-t, Vivien mennyei fagylaltozója-t, és most a Hygge-t.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Lagom, A lány a vonaton és a Hygge szerepel a listámon, a másik kettőt még nem ismerem, jók? :)

      Törlés
    2. Igen, jók, én szerettem őket olvasni. A fagylaltozós kicsit könnyedebb olvasmány, a másik(A ház a tengernél) drámaibb történet, de izgalmas is.

      Törlés
    3. Akkor pont nekem valók :) Köszi az ajánlást, felvettem a kívánságlistámra őket.

      Törlés