Teafa olaj

Orbán Szilvi | január 07, 2013
Ma a Rossmann-ban láttam, hogy 849 Ft-ért lehet kapni 30 ml-s sajátmárkás (Altapharma) Teafa olajat. Mivel annyi jót hallottam már róla, így már tettem is bele a kosaracskámba, hogy majd jó hasznát veszem. Amikor hazaértem, ki is írtam a fórumra, hogy milyen olcsón szereztem ilyet, mire megkérdezték, hogy és mire lehet ezt használni? Háááát, izéééé, őőőő nem tudtam rá pontos választ adni. Ezért fogtam magam, segítségül hívtam a Google barátomat és bepötyögtem a keresőbe. Kapásból több oldalt dobott ki, ahány oldal, annyi féle felhasználás.
Amiket most leírok, nem én találtam ki, ezekről az oldalakról, amiket forrásként meg is fogok jelölni a végén "ollóztam" össze, hogy minden egy helyen legyen, ne kelljen annyit keresgélni :) Ez főleg nekem segítség, de ha másnak is hasznosnak bizonyul, már megérte :)

A Teafa olajat sokféleképpen fel lehet használni, mind a kozmetika, mind az egészségügy, mind pedig a háztartás területén.

Kozmetika

- Pattanás és mitesszer ellen: arctisztító tejhez vagy arcvízhez adjunk néhány cseppet (20 csepp/100 ml) és kenjük be vele a bőrt.
- Száraz bőr ápolásához: hetente 1-2 alkalommal készítsünk ápoló fürdőt 10 csepp Teafa olaj és 1-2 evőkanál olívaolaj keverékéből. 
- Haj-és bőr ápolásához: száraz vagy zsíros haj ápolására adjunk néhány csepp Teafa olajat  a kedvelt samponunkhoz. A korpásodásnál és fejbőr irritációnál javulás érhető el.
- Száj-és torokápoláshoz, friss lehelethez: 3-5 csepp Teafa olajat cseppentsünk 25 ml langyos vízhez és gargalizáljunk vele.  
- Láb és hónalj szagtalanításhoz: néhány csepp Teafa olajat adjunk a fürdővízhez (10 csepp/100 ml.)
- Masszírozáshoz: a masszírozandó testrészre vigyünk fel 3 evőkanál olívaolajból és 5 csepp Teafa olajból álló keveréket. Olíva olaj helyett használhatunk sheavajat, mandulaolajat, jojoba olajat, avokádó olajat vagy bármilyen, hidegen sajtolt növényi olajat. Hat az izmokra és az idegekre, serkenti a vérkeringést, segít megakadályozni a baktériumok és vírusok terjedését. Izomláz és izomfájdalom ellen is hatásos. 

Egészségügy

/Aki finnyás az intim dolgokra, az ne figyeljen ide./

- Intim gomba: 5 csepp Teafa olajat keverjünk el 2 teáskanál élőflórás joghurtban. Mártsunk bele egy minitampont majd helyezzük fel a hüvelybe. Az illóolaj elpusztítja a kórokozókat, az élőflórás tejtermék pedig lactobacillusokat tartalmaz, melyek segítenek helyreállítani a hüvely természetes egyensúlyát. 
- Gombás láb: 10-30 csepp Teafa olajat keverjünk el szódabikarbónával vagy himalája sóval vagy mézzel és adjuk hozzá az ecetes lábfürdőhöz. 
- Húgyúti fertőzések: ülőfürdőbe tegyünk 6 cseppet. 
- Fogíny gyulladás: megakadályozza az ínysorvadáshoz vezető fogínyvérzést. Közvetlenül a fogínybe kell beledörzsölni.  
- Borogatás: cseppentsünk 2-4 csepp Teafa olajat 1 dl vízbe, majd áztassunk pamut textíliát a keverékbe. A kendővel fedjük le a problémás területet és hagyjuk rajta pár percig. 
- Megfázás, názha, arcüreggyulladás, arcszauna esetén inhaláláshoz: 2 liter forró vízbe 10 csepp Teafa olaj, csukott szemmel inhaláljunk. 

További egészségügyi problémákra 
- bőrbetegségekre (pikkelysömör, ekcéma, kiütés, szemölcs)
- nap általi leégés
- égési sérülés
- vágásokra, sebekre ( fertőtlenít, nem ég a seb tőle, nem károsítja a szöveteket és a nyálkahártyát)
- asztma, hörghurut, mandula-és gégegyulladás (oldja a nyálkát, kihajtja a váladékokat)
- visszértágulásra
- hajtetűre
- fülfájdalomra (cseppentsük a fülbe)
- fertőzések megelőzésére (nyilvános fürdőhelyek ill. wc-k használata után cseppentsünk a tisztasági betétünkre vagy a fehérneműnkre 2 csepp Teafa olajat

Háztartás

- vizes helyiségekben penész eltávolítására: teafaolajos kefével
- wc takarítására: egyszerűen illóolajos vízzel töröljük át
- felmosásra: 1 liter vízhez adjunk 3-5 csepp Teafa olajat
- ajtókilincs, asztallap, munkapad áttörlésére
- ruhák öblítésére: 2 evőkanál ecethez cseppentsünk 5 csepp Teafa olajat és a szokásos öblítőnk helyett ezt használjuk
- fehérnemű higiéniához: a folyékony mosószerünkbe cseppentsünk pár cseppet. Strandolás után a törölközőket és a fürdőruhákat is mossuk át így, illetve betegség után is a használt textíliákat (törölköző, ágynemű, hálóruha) elkülönítve mossuk ki

Egyéb 

- erősíti az immunrendszert, erőt ad, segíti a logikus gondolkodást és a koncentráló képességet
- szagtalanításra
- aromalámpába, párologtatóba, zsebkendőre, ágytakaróra, radiátorra vagy hígítva porlasztóba légtisztítóként, rovarok távoltartására
- rovarcsípésre: közvetlenül a csípést ecsetelhetjük vele, enyhíti a viszketést
- kullancs eltávolítása: cseppentsünk néhány cseppet a kullancsra (ezzel kapcsolatban van egy kis fenntartásom, mert lehet, hogy ennek hatására a kullancs beleöklendezi a méreganyagot a szervezetünkbe, de lehet, hogy ezt csak én gondolom és hülyeség)
- babaápolásnál: pelenkacserénél 1 teáskanálnyi krémbe cseppentsünk 1 csepp Teafa olajat, tejótvarnál pedig 2 teáskanál olívaolajhoz 5 cseppet cseppentsünk. 

Ellenjavallatok

- TILOS kemoterápia alatt alkalmazni
- a szem környékét kerülni kell
- gyermekek ellen elzárva tartandó
- lenyelve veszélyes lehet
- gyermekeknél hígítva használjuk
- az előírtnál hosszabb ideig tárolt illóolaj allergiát válthat ki

A Teafa olaj sajátságos (szerintem büdös*) illatát közömbösíthetjük néhány csepp levendulaolajjal vagy citromolajjal.

*: a fórumon mondták, hogy a Naturland Teafa olaja nem büdös :)

Csak 100%-os tisztaságú illóolajat használjunk.

Jól keveredik cajeputtal, citrommal, kakukkfűvel, levendulával, niaoulival, pálmarózsával és rózsával. 
 
Források:

5 megjegyzés:

  1. Na, a levendula olajad már adott! :)))

    VálaszTörlés
  2. Tök véletlenül keveredtem az oldaladra, és rögtön találtam ezt a nekem pont aktuális cikket :) először is, hogy már régóta szeretnék venni teafaolajat, és ennyiért tényleg megéri, kösz a tippet :) másodszor pedig, hogy nem is gondoltam volna, hogy ennyiféle felhasználási lehetőség van :) szuper
    köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Magam is meglepődtem, hogy milyen sokféleképpen lehet felhasználni :)
    Tényleg csak ajánlani tudom, én már ki is próbáltam, a házi öblítőhöz csepegtettem pár cseppet (tényleg csak pár csepp, kb. 2-3 is elég, mert intenzív szaga van - ennek legalábbis, de azt mondják, hogy a Naturlandos jobb illatú - a fertőtlenítéshez elég ennyi is).
    Örülök, hogy hasznos volt és Isten hozott az oldalon! :)

    VálaszTörlés
  4. Kevesen tudják, de herpeszre is tökéletes a teafaolaj!

    Én már 4 éve használom, a legfontosabb, hogy amint érzem a herpesz legkisebb jelét is, azonnal el kell kezdeni kenegetni vele a viszkető, vörös részt az ajkon. Eleinte 2-3 óránként szoktam bekenni, illetve evés/ivás után azonnal. Így jó esetben ki sem jön a herpesz, csírájában visszafolytja, vagy ha ki is jön, akkor csak nagyon apró, kb. 1 mm-es hólyagok lesznek, amik 2-3 nap alatt teljesen leszáradnak a folyamatos kenegetéstől. :)
    Fontos az azonnali kenegetés a legelső tüneteknél, ha csak fél-egy nap késéssel tudom elkezdeni kenni, akkor már késő, akkor már gyakran kijönnek teljesen a hólyagok. És jó minőségű, 100%-os ausztrál készítésű eredeti olajat használok.

    VálaszTörlés