{Vigyázz! Kész! Posztolj!} - Legemlékezetesebb nyaralásom

Orbán Szilvi | június 18, 2014
Ismét eltelt két hét, így itt az ideje az újabb Vigyázz! Kész! Posztolj! összejövetelnek :) Örömmel tölt el, hogy
ismét többen lettünk, az elején csak reménykedni mertem benne, hogy majd gyarapodni fogunk :) Ezúton is üdvözlök mindenkit, aki csatlakozott és bízom benne, hogy legalább ennyien - vagy még többen - maradunk továbbra is :) 

A mai téma a legemlékezetesebb nyaralás - vagy telelés, kinek mi - lesz, reményeim szerint sok-sok élménybeszámolóval és képpel :) Az én legemlékezetesebb nyaralásomhoz elég sokat kell visszamenni a múltba, egészen pontosan 8 évet (te jó ég, milyen régen volt). Tegnap volt 8 éve, hogy lehetőségem volt kiutazni 3 hónapra Ciprusra (Pafos és környéke, azon belül legtöbbször Coral Bay), az akkori páromnak köszönhetően, aki odakinn dolgozott.
Egy aranyos angol pasinál vettünk ki szobát, néhány kilométerre onnan, ahol a párom dolgozott. Eszméletlenül gyönyörű volt a látvány, ahogy robogóval kanyarogtunk a hegyen lefelé, s eléd tárult a tenger és mellette a sok-sok banánültetvény, a tenger mellett elhaladva pedig magadon érezted a vízpermetet, ahogy a víz csapkodta a part menti sziklákat. Hmm, még most is érzem azt a jellegzetes sós tenger illatot *.*
Tetszett Ciprusban, hogy úgy különböztették meg a turistákat a helyiektől, hogy a kölcsönözhető járműveken piros rendszám volt, így ha valaki sisak nélkül közlekedett, vagy szabálytalankodott és piros rendszáma volt, azzal a rendőrök is engedékenyebb voltak. Velem is előfordult, hogy a robogón hátul ülve fontam be a hajam :D fiatalság, bolondság, ugye? :) Sajnos úgy, hogy a párom dolgozott, nem sűrűn tudtunk elmenni együtt bejárni Ciprust, így nem sokat láttam belőle, elég kevés helyre jutottunk el, többnyire a tengerparton lógtam a többi ott dolgozó magyarral. Egy idő után pedig olyan szépen lebarnultam, hogy a barna szem-barna haj-barna bőr miatt teljesen beolvadtam a ciprióták közé, s sokszor esett meg velem, hogy a boltban görögül mondták nekem, hogy mennyit kell fizetnem, én meg csak pislogtam kedvesen és mondtam, hogy nem beszélek görögül, csak angolul :D


Sajna nem sok képem van, ugyanis tönkrement az a gépünk, amivel a kirándulásokról készítettünk képet, amik meg vannak, azok papíron vannak :( De azért leírom, hogy hol jártunk :)

Megnéztünk egy nemesi házat, Dionüszosz házát, nagyon gyönyörűek voltak ott a mozaikok, nekem nem lett volna türelmem azokat kirakni :), voltam egy gyönyörű barlangfürdőben, ahol állítólag Aphrodité találkozott Adonisszal, ez is nagyon szép volt, csak kár, hogy a víz jéghideg volt, így csak a víz mellett üldögéltem. Az odavezető út viszont eléggé kalandregényes, pláne robogóval :D Nem mindennapi cikázni a hegyek közt a szerpentineken. Elmentünk oda is, ahol Aphrodité emelkedett ki a habokból a legenda szerint, de itt is hidegnek találtam a vizet, így itt csak napoztunk :)

A helyi fogásokat csak egyszer kóstoltam, ugyanis nekem nem nagyon jött be. Inkább maradtam a sült húsnál, pizzánál, sült krumplinál. Amúgy sem vagyok egy kísérletezős típus. De egy helyi itallal, a Zivania-val sikerült közelebbről is megismerkednem, olyannyira, hogy utána a vécédeszkát támasztottam egy egész éjszakán át, vajmi keveset látva az aznap estére betervezett filmből. A Zivania egyébként talán a legerősebb ital Cipruson, gyakorlatilag tiszta szesz, ami szőlőből készül, többszöri lepárlással. A helyi sör, a Keo, az viszont finom volt, abból sok korsóval elfogyasztottam ott tartózkodásom alatt :)

Kint létem alatt módom volt egy kicsit dolgozni is, egy 3 gyerekes családnál kellett bébiszitterkednem. Imádtam őket, nagyon helyes, igazi égetnivalóan rossz angol gyerekek voltak, plusz egy hétig betársult melléjük egy kis ciprióta is. Már az elején nagyon megszerettük egymást, emlékszem, hogy egyszer nem dolgoztam, benn ücsörögtem a páromnál a bárban és amikor megláttak egyből odarohantak hozzám és az ölembe ültek :) ez annyira jól esett, azóta is kedves emlék ez számomra :) Ja és ők nem Szilvinek, hanem Pingunak hívtak, akkoriban ugyanis ez volt a becenevem az egyik kedvenc mesém után :)

Ciprusnak köszönhetem a tetoválásomat is a vállamon, egy nagyon jó fej, igazi rocker készítette el, aki mindenáron meg akart tanítani kézzel cigit sodorni, de nem ment neki :D én maradtam a kis tekerő gépemnél, azzal sokkal gyorsabban ment :) Igen, ugyanis akkoriban még dohányoztam, s mivel az ott vett dobozos ciginek elég fura íze volt, így inkább elég sokan saját maguk tekerték a cigit (annak valahogyan nem volt olyan fura íze), no meg olcsóbb is volt. A dobozosnak 2 font volt doboza, akkoriban egy font 400 Ft volt. 

És akkor a végén pedig jöjjenek a kép, már amennyi megmaradt :/

A kert, annál a háznál, ahol bébiszitterkedtem.

egy másik részlete a kertnek

a kis csapat :D nem kinevetni az akkori fejemet :D

Adonisz és Aphrodité találkahelye :)

meg ez is

ehhez hasonló apartmanokból sok van Cipruson

az egyik cuki kutyu a családnál, Duffney

Coral bay

ez is az

meg ez is

aquapark Pafosban

kilátás a másik ház teraszáról, ahol bébiszitterkedtem

másik irány ugyanonnan

a másik kutyus, Shaggy

a híres szerpentinek :)
Hát ennyi volt ez a kis beszámoló, jó volt egy kicsit visszaröppenni az időben és visszaemlékezni :)

A többiek bejegyzését az alábbi linkeken éritek el:

1. Jucus (JUCUS IN DA HOUSE)
2. Snowdrop
3. Timi (Kincsesfüzet)
4. Panna, Cherchez la Femme
5. Mike (thingzmikelikes)
6. One day in my high heels
7. Mesy és Detti (Testvérkódex)
8. Réku (...only a girl...)  
9. Suz'n (Suz'n világa)
10. Ellie (Kék álmok városa)
11. Hanna (Hanna's Fashion and Beauty)  
12. Viktória cfve (Családanyu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése