Boldogságterv #5 - Január | Otthon

Orbán Szilvi | január 05, 2017

Tavaly valahogy nem sikerült ezzel foglalkozni, az egész dolog óriási kudarcba fulladt, nemhogy itt a blogon, de még a magánéletemben sem sikerült hozzákezdenem a terv megvalósításához, a terv összeállítása után egyszerűen megállt a tudomány. Épp az életmód fül alatti bejegyzéseket nézegettem, amikor megakadt a szemem a boldogságterven. Akkor úgy éreztem, hogy igen, itt az ideje ismét elővenni, ez az év lesz az én évem, amikor kihozhatom a maximumot (vagy legalábbis törekedni fogok rá) a hétköznapjainkból. 

Miután rájöttem, hogy mi volt a probléma, egy kicsit átgondoltam az egészet, s jobbnak láttam, ha először a közvetlen környezetemben, azaz itthon, a lakásban teszek először rendet, így a január hónap fő témája az OTTHON lesz, főként erre fogok fókuszálni a hátralévő majd 4 hétben. Persze nem csak ezzel kapcsolatban lesznek bejegyzések, amik kapcsolódnak a boldogságtervhez, azokat mindenképp jelezni fogom ;)

Január témái vagy ha úgy tetszik, fogadalmai:
★ Elő a rutinokkal!
★ Menjen a régi, jöjjön az új (de hasznos)!

Mindig is bajok voltak a rutinokkal, egy darabig nagyon szépen mennek, aztán megszakad a folyamat. Vagy azért, mert valami közbejön és kizökkent, vagy pedig egészen egyszerűen alábbhagy a lendület és a lelkesedés. A 3 műszak mellett még nehezebb(en veszem rá magam) a rutinok kialakítás(ár)a, a kedvem és az energiám nagyban függ attól, hogy mennyire fáradtam el a munkában, illetve mennyire vagyok kipihent. 

Azt azonban észrevettem már, hogy miután hazajövök, egyből a tv vagy a laptop az első, majd jön a bepunnyadás, s egyszer csak arra riadok, hogy már 5 óra van és indulni kell Benivel Ő elé. Ha belegondolok mennyi értékes percet/órát vesztegettem már el, ahelyett, hogy minimális energiaráfordítással pakolgattam vagy takarítottam volna egy-egy kritikus helyen... 


Korábban volt egy próbálkozásom a rutinok kialakítására 3 műszak mellett, most ismét elővettem és egy kicsit kiegészítettem, átalakítottam, miközben felidéztem magamban, hogy kb. mikor szoktam hazaérni, miket csinálok, amikor hazaérek, mennyi időm van, míg le kell vinni Benit sétálni, este mit szoktunk csinálni, mikor szoktam lefeküdni, stb. A linkelt bejegyzésben csak a hét feladataira tértem ki, a rutinok (azok, amiket minden nap meg kell csinálni) kimaradtak (Lehet itt csúszott el a dolog?), így ezt most ebben a posztban pótolom :) 

Rutinok az 'A' (reggeles) héten


Miután hazajöttem (kb. 14:30)
- szellőztetés (kikergetjük a pumákat a lakásból :D)
- elmosogatni
- ha vannak tiszta edények, akkor azokat elpakolni
- levinni Benit sétálni
- WC, mosdó áttörlése fertőtlenítő kendővel 
- 5 perc pakolás egy kritikus helyen
+ a hét feladatai közül az épp aktuális napra vonatkozó feladatok elvégzése

Rutinok a 'B' (éjszakás) héten


Miután hazajöttem (kb. 06:30)
- szellőztetés
- Levinni Benőt sétálni
- alvás kb. 14-15-ig (attól függően, hogy mikor feküdtem le)

Ébredés után
- szellőztetés
- elmosogatni
- ha vannak tiszta edények, akkor azokat elpakolni
- WC, mosdó áttörlése fertőtlenítő kendővel 
- 5 perc pakolás egy kritikus helyen
+ a hét feladatai közül az épp aktuális napra vonatkozó feladatok elvégzése

Rutinok a 'C' (délutános) héten


Ébredés után
- szellőztetés
- levinni Benit sétálni
- elmosogatni
- ha vannak tiszta edények, akkor azokat elpakolni
- WC, mosdó áttörlése fertőtlenítő kendővel 
- 5 perc pakolás egy kritikus helyen
+ a hét feladatai közül az épp aktuális napra vonatkozó feladatok elvégzése

Ami a hét feladatait illeti, itt is változtattam egy kicsit: 
- a keddi menütervezést át tettem szombatra (a menütervezésről szeretnék majd egy külön posztot írni)

- a menütervezés helyére bekerült a főzés, ugyanis hétfőn még van maradék a vasárnapi ebédből. Itt viszont figyelembe kell vennem, hogy épp hogyan dolgozom azon a héten, pl. délutános héten olyan ételeket kell készítenem, amik hamar megvannak, lehetőleg ne akkor jusson eszembe töltöttkáposztát csinálni :D

- szerdán csak a bloggal foglalkozok a rutinok mellett, ilyenkor válaszolok a kommentekre, emailekre, stb. ha rögtön nincs lehetőségem/időm megtenni, illetve megpróbálok előre bejegyzéseket gyártani (amennyiben van ihlet), fotózni, stb.

Tehát összességében így nézne ki a heti terv: 

Hétfő - Lakáskényeztetés (portörlés, belső ablakpárkányok letörlése, konyhapult, asztal letörlése, ajtók, tükrök letörlése)

Kedd - Főzés (ez az egy nap biztos, a mennyiségtől függ, hogy mikor kell még a héten főzni)

Szerda - Blog 

Csütörtök - Ruhaneműk (mosás, a száraz ruhákat elpakolni, vasalás)

Péntek - Ráadás nap (ha valami elmaradt a héten, itt lehet pótolni)

Szombat - Menütervezés, bevásárlás

Vasárnap - Pihenés, feltöltődés

Nektek is ennyire nehéz rutinokat kialakítani vagy könnyen megbírkóztok vele?

3 megjegyzés:

  1. Szia kitartást a rutinokhoz, bizony nem könnyű többműszakos munka mellett. Én is igyekeztem hasonlóval, mint te, a blogomon írtam is róla, ha érdekel itt elolvashatod: http://veressanita.blogspot.sk/2016/10/2016-konyvei-8.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, remélem sikerül majd tartani a tervet, ha meg nem, akkor ij... majd kitalálok mást :) Megnéztem a tiédet is, inspiráló, azóta mennyire vált be?

      Törlés
  2. Az elején jól tartottam magam a napi listához, utána kicsit kizökkentem, de néha már nem is kell ránéznem, melyik nap mit kell csinálnom. Egy idő után, ha nem is minden pntja, de sok dolog rutinná alakult. Pl. kedden tuti virágokat locsolok és teszek rendbe, valamint mosok. főzés terén megakadtam, mert egy ideje nem írom a heti menükártyákat. Azzal is próbálok újra visszalépni a régi kerékvágásba.

    VálaszTörlés